25 april 2024, 09:01:54

Kortwieken

Gestart door adriaan, 18 mei 2006, 18:12:17

« vorige - volgende »

adriaan

hallo!

Hoe kan het zijn dat al mijn valkparkietjes zijn weggevlogen.
De eeste 2 een vleugel en de andere zijn er aan 2 vleuges gekortwiekt!
Ze zijn allemaal door de kweker geknipt!

Adriaan

Riny

Hoy Adriaan
Die vleugels groeien weer aan.
En vaak heb je dan niet in de gaten dat je valkje al weer kan vliegen.
Waarom laat je eigenlijk kortwieken als ik vragen mag.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Adriaan,

wat ik ook begreep uit jouw andere topic, is dat jij je valkje buiten in een kooi heb staan, vanwege je allergie (zoiets was het toch?)
Daarin hebben we je gewaarschuwd, dat een gekortwiekt valkje evengoed kan vliegen als hij de wind onder z'n vleugels krijgt.
En net wat Riny zegt, valkjes verliezen hun veertjes, dit noemt men de rui. Dan komen er weer allemaal nieuwe veren en kan je valkje gewoon weer vliegen.
Neem toch het risico niet, en ga lekker in huis met je valkje spelen. :-\

adriaan

Dat laatste valkje hadden we gister gekocht en is met 2 vleugels helemaal geknip...ik denk dat ik er maar mee op houd:)

later

Karin

Ja, dat lijkt me beter ja ::)  Want als ik het goed lees ben je in korte tijd 3 valkjes kwijtgeraakt doordat ze weggevlogen zijn  :o Na één had het kwartje toch al moeten vallen ?  ??? Ik zie dat je 14 jaar bent, maar dat lijkt me toch wel een leeftijd dat je verstandig bent. Neem alsjeblieft geen vogels meer, ik heb diep medelijden met de 3 valkjes die weggevlogen zijn, want de kans dat ze het hebben gered is heel klein, omdat ze gekortwiekt zijn. Die zullen door een kat of wilde vogel of wat dan ook gepakt zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Ik vind het heel erg jammer dat je 3 valkjes heb laten wegvliegen terwijl ze je hier al gewaarschuwd hadden.

Dit had nooit hoeven te gebeuren!

Verder sluit ik me bij Karin aan en denk ik dat je maar beter geen vogels meer kan nemen.
Je kan er duidelijk niet mee omgaan.

Dit klinkt heel hard, maar 3 valkjes gekortwiekt weg laten vliegen die daardoor een langzame en pijnlijke dood sterven vind ik ook heel hard.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

didger

Hmm. Ja het is nooit goed te praten, maar ik vind dat je een jongen van 14 niet zo mag aanpakken. Zielig voor de valkjes, inderdaad. Maar iemand een trauma aanpraten gaat er bij mij ook niet in.

Didger

Gerda

Hallo allemaal,

Ik denk dat de discussie hier wel zo'n beetje klaar is en denk dat verdere reacties geen meerwaarde zullen hebben!!
Daarom sluit ik dit onderwerp

Groetjes, Gerda