29 maart 2024, 08:28:02

Zal ik een valkparkiet nemen?

Gestart door Lena, 16 mei 2006, 17:52:57

« vorige - volgende »

Lena

Hoi mensen ik ben Lena. Ik vind valkparkieten ontzettend schattige beesten. Ik zou er ook wel een willen maar hoe kan ik het beste mijn vader en moeder overhalen? kunnen jullie misschien een paar voordelen maar natuurlijk ook nadelen als reactie hier op geven?

alvast bedankt.

groetjes Lena :P

Roosje

Het beste kun je 2 valkparkieten nemen. Mocht het voorkomen dat je er niet zoveel tijd meer voor hebt dan hebben ze toch elkaar. Bovendien gaan ze minder snel schreeuwen wanneer ze samen zijn.

Voordelen, tsja. Het zijn gewoon geweldige beestjes. Gezellig, ze maken veel contact met je, en ze zijn ook nog eens heel mooi. Ze kunnen heel tam worden en leren leuk fluiten.

Een nadeel wat ik vaak hoor is dat ze schreeuwen. Maar het scheelt dus al heel wat wanneer je er 2 hebt die je vanaf het begin samen hebt zitten.

Een goede manier om je ouders over te halen? Praaaaten. Praten, praten, vertellen, praten, praten, vertellen. Wat een geweldige beestjes het wel niet zijn. Loop elke dierenwinkel binnen (waar je ze natuurlijk niet gaat kopen, want dat doe je het beste bij een verantwoorde kweker) om naar de valkjes te kijken. Probeer dit te doen zonder dat het als zeuren overkomt, maar gewoon als interesse voor het dier. Niet hebben hebben hebben. Laat je ouders maar net zo enthousiast worden als jij ;D

Roosje

Ohja. Laat je ouders ook weten dat je op deze site naar informatie zoekt. En leer een hoop zodat je alles kan vertellen over de verzorging. Zo zien zij ook dat jij je verantwoordelijkheid neemt :)

Lucky Charlie

CitaatEen goede manier om je ouders over te halen? Praaaaten. Praten, praten, vertellen, praten, praten, vertellen. Wat een geweldige beestjes het wel niet zijn. Loop elke dierenwinkel binnen (waar je ze natuurlijk niet gaat kopen, want dat doe je het beste bij een verantwoorde kweker) om naar de valkjes te kijken. Probeer dit te doen zonder dat het als zeuren overkomt, maar gewoon als interesse voor het dier. Niet hebben hebben hebben. Laat je ouders maar net zo enthousiast worden als jij


Dit is ook precies wat ik altijd doe als ik een bepaald dier wil hebbe. Plaatjes en info zoeken. Veel er over leren en het mijn moeder dan vertellen. Advertenties, info en plaatjes open laten staan als ik achter de pc weg moet, zodat zij ze ziet, leest en weg moet klikken. Of ik neem haar inderdaad mee naar dierenwinkels om ze te bekijken. Heel stiekum, zodat het niet op zeuren lijkt, zeg ik dan: "kijk dit is dat dier waar ik het over had!!! leuk hè?" Werkt allemaal perfect!!!

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

saskia_w

zow doe ik het meestal ook  ::)

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...