25 mei 2025, 16:12:04

hoe veel blokken??

Gestart door Jacob, 25 mei 2006, 17:56:39

« vorige - volgende »

Jacob

hallo,

ik heb een voliere met 8 koppels valken. kan ik nu gewoon er blokken bij hangen of moet ik alle koppels appart doen??

ik ben bang dat ze ruzie gaan maken om de blokken. ook als ik ze allemaal op dezelde hoogte hang.

zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere koppels laten broeden ik 1 ruimte?

vriendelijke groeten jacob

Rianne

Hoi Jacob,

als je de mogelijkheid hebt, zou ik er meer blokken in hangen als dat je koppels hebt. Let ook op de ruimte tussen de blokken, ze mogen niet te dicht bij elkaar hangen. :)

Inger m

Hoi,
Valkparkieten zijn redelijk tolerant. Ik heb 5 koppels en ook maar 5 blokken opgehangen met een tussenafstand van ongeveer 15 cm. Er is nauwelijks strijd geweest en elk blok is bezet. Op dit moment zijn er 4 koppels mert jongen. Het kan dus prima gaan, maar het algemene advies is meer blokken ophangen dan koppels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Jacob
Bij mij hangen per koppel valkjes 2 blokken.
Alle blokken hangen op gelijke hoogte met 70 cm ruimte er tussen, het zijn wel allemaal dezelfde blokken.
In mijn grote gezamelijke voliere zitten  14 koppels valken.
Daar is zelden ruzie , alleen een hele hoop gekrakeel als de blokken net komen te hangen.
Dat is ook vrij normaal , dat zal wel overal zo zijn.
Verder heb ik geen problemen met zo'n grote groep valken die samen broeden.
Groetjes Riny

remco1976

hoi,

vindt ook als je de ruimte hebt,2 blokken per koppel op tehangen.hier voorkom je veel strijd mee,en ze hebben vrij keus om een blok tekiezen.

gr.remco