hoe kan je twee valkjes 4 wken tam maken

Gestart door Biniam, 30 juni 2003, 14:43:59

« vorige - volgende »

Biniam

Hoe kan ik mijn 2 valkjes van 4 weken tam maken en tam houden
Wat kan je allemaal met ze doen??
Wat voor "spelletjes" /oefeningen kan ik moet ze doen
Ik is het als ik ze een deuntje laat horen ???
(Ik voer ze nu nog met de hand en ze pikken al wat van trosgierst)

trouwens een hele leuke informatieve site is dit          

Mandy

30 juni 2003, 16:49:06 #1 Last Edit: 30 juni 2003, 16:52:53 by Angelique
Leuk dat je twee jonge valkjes hebt Biniam. :)
Daar kan je nu en later veel plezier van hebben hoor.
Doordat je ze nu met de hand voert zijn ze al tam en wennen dus al aan je, aan je handen en de huiselijke omgeving. Een valkje recht uit de volière zal eerst overal bang voor zijn.
Ze zullen graag bij je willen zijn en straks naar je toevliegen en achternavliegen, ze willen dan vaak graag op je hoofd of schouder zitten. Veel valkjes vinden het heerlijk om gekroeld te worden op hun kopje en in hun nek. Het kunnen ook hele speelse deugnieten worden en ineens de tv gids gaan versnipperen, in je bord met eten duiken en lekker mee gaan eten, met je mee gaan douchen enz.  :P
Lees maar eens bij het onderdeel tam maken, daar staat ook veel en bij dagboeken, daar kan je lezen wat anderen met hun valkjes mee maken. Maar spelletjes en oefeningen doen, dat kan je met een hond, maar niet met een valk hoor.
Als één van die twee straks een mannetje blijkt te zijn dan kan die je straks ook na gaan praten. Je moet dan veel oefenen en telkens hetzelfde zeggen, daarom zeggen ze vaak ook eerst hun naam, want die horen ze vaak het meest.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Veel plezier met je valkjes. ;)
Wat voor valkjes zijn het trouwens en hoe heb je ze genoemd?

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi,

Mandy vroeg of ik dit bewrichtje naar tam maken kon verplaatsen, heb ik gedaan.

GRoetjes Lique