17 mei 2025, 00:36:11

Onbevruchte eitjes weghalen

Gestart door Timmety, 17 juli 2003, 15:09:16

« vorige - volgende »

Timmety

Hallo
Mijn valken hebben nu 3 eitjes, maar ze zijn allemaal onbevrucht, ze zou er vandaag weer 1 bij moeten leggen.
over 4 dagen is het 10 dagen, en paul zei dat je het eitje dan wegkon halen, zodat ze weer andere ging leggen (die wel bevurcht zijn) want ik heb ze zien paren.
Maar als ze vandaag weer een eitje bijlegd, wk nie welke welke is, kan k met en stift een puntje op de eitjes tekenen?
Of kan dat niet???

Tim

daan

Hoi Tim,

Nee je mag niet met een pen of een stift op de eitjes markeren hoor, echt niet doen. De inkt is niet goed voor de eitjes en zo beschadig je ze.
En wie weet is de laatste wel bevrucht, je weet het nooit. ik zou dus ff afwachten.

Groetjes Daan

Timmety

Annemieke

Hoi allemaal.

Ik heb een keer voor Mandy bij een kantoorboekhandel nagevraagd over niet giftige kleurtjes.

Daar kwamen ze aan met een folder over een Amerikaans product, wat gegarandeerd gifvrij is (want het staat erop vermeld en als het niet zo zou zijn mogen ze het in amerika niet op de verpakking zetten).

Van dat amerikaanse produkt bestaan verschillende soorten verf, onder andere acrylverf en die zou dan ook weer geschikt kunnen zijn voor eitjes, omdat die binnen no time droog is.

Ik hoop dat Mandy dit berichtje ook leest en dat zij dan de merknaam en de eventuele internetsite kan vermelden, want die weet ik nu even niet meer.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky