14 mei 2025, 09:07:43

gevochten

Gestart door leoni, 16 mei 2006, 13:31:15

« vorige - volgende »

leoni

hoii,

ik heb sids eergisteren er 2 broedblokken bij gehangen ik heb 4 koppels en nu 5 blokken.
maar nu kwam ik vanochtend in de voliere en stok met bloed spettertjes tegen ik kijken naar me valkjes 1 valkje heeft dus gebloed hij is denk op zijn achter kopje getikt en het bloede het is nu opgehouden maar wat meot ik doen???
er zit geen vogelarts in de buurt of een dierearts die er wat vn weet en hij heeft al een popje en paart elkedag hij vloog vanochtend wel gewoon en deed alles gewoon nu slapen alle valkjes en zitten rustig dus weet niet of hij heel de tijd al zo zit ben nett uit school en me moeder zei dat hij gewoon gezeten heeft. maar wat moet ik nu doen? hem appert zetten maar zijn popje dan die denk binnen kort eitejs moet legen ??

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Vaak zijn er gevechten om broedblokken.
Daarom wordt vaak geadviseerd om er dubbel zoveel op te hangen ,als je aan koppels valkjes hebt.
Als je de mogelijkheid hebt om ze beide apart te zetten , zou dat een prima oplossing zijn.
Als het bloeden gestopt is hoef jij niet zo bezorgd te zijn.
Dat gebeurdt bij mij ook wel eens, en beterd in een paar dagen.
Groetjes Riny :D

leoni

hoii riny,

ja ik heb nu 2 koppels op eitjes en dat ene koppel ging vechten maar de 2 mannen die gingen vechten 1 daarvan heeft al 2 eitjes en broed daarop.
voor de rest gaa het geod met mhet mannetje alleen hij zit een beetje onder de bloed ziet er niet echt leuk uit.
ik kan ze nu niet appart zetten maar ik weet wle dat volgede ronde ofzo het koppel wat nu al 1 eitjes heb appart zet want die man veroorzaakt het niemand mag  in de buurt komen en ook niet bijn zijn popje ookal ziiten ze op de stok (50 cm) voor het broedblok dan worden ze ook weggejaagt.

groetjes leoni