6 mei 2025, 00:05:40

paringsgedrag??????

Gestart door jokjegevers, 16 mei 2006, 19:04:34

« vorige - volgende »

jokjegevers

mijn valkparkiet vertoont sinds een tijdje dit gedrag en ik weet echt niet wat ik er mee aan moet:

Hij wil op mijn hoofd zitten en dan gaat ie de hele tijd met zijn staart ( kont ) op en neer dus hij schuift als het ware over mijn hoofd heen.. hmm beetje vaag maar misschien snapt iemand wat ik bedoel.
hij wordt ook echt boos als ik hem dan eraf wil halen dan valt ie me gewoon aan tot ie weer erop mag en dat even kan doen , raar toch?

Riny

Hoy Joke
Heeft je valkje geen partner, want dit is echt paringsgedrag.
Hij wil zich zelf bevredigen. :-\
Groetjes Riny :D

jokjegevers

jokjegevers

ieks wil ie paren op mijn hoofd? :P
nee hij heeft geen partner behalve de konijnen en de hond , nu ik erover na denk doet ie dat sinds de konijnen buiten zitten , zal ie eenzaam zijn?
Hij zat wel vaak bij de konijnen..
kan ik er nog iets aan doen behalve een partner halen?
want dat gaat even niet nu , baby op komst 4 konijnen een valkje en een hond..

Riny

Hoy Jokje
wat ik wel aanraadt is om hem dat gedrag af te leren.
Tenminste om er jou hoofd voor te gebruiken.
Als je het nu toe laat , ben ik bang dat je het niet meer afgeleerd krijgt.
Verder zul je er niet veel aan kunnen doen, het is de natuur.
Veel succes Riny :D

jokjegevers

halloo

Ja ik haal hem telkens van mijn hoofd af , maar soms lukt dat niet echt , hij wordt echt boos..
Misschien is ie ook teveel vrijheid gewend , hij zit altijd los , soms denk ik dat ie zich de koning voelt hier..
Binnenkort krijgt ie een grotere kooi en moet ie soms even in de kooi , krijg een kleine baby en als ie met zijn nagels erop gaat zitten , hmm , als ik zie hoe ik soms onder zit en dat doet ie niet eens expres.
Maar ik hou niet van dieren in een kooi dus vandaar