16 mei 2025, 00:38:49

Caf oogzalf voor valkjes?

Gestart door Mariska, 19 mei 2006, 18:01:59

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Karin,

Je leest dit vast wel binnenkort.
Ik heb van Feld Caf oogzalf gekregen voor Misty.
Ze heeft wss oogontsteking.
Is die zalf gebruikelijk bij valkjes?

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Ja hoor, het is een heel algemeen gebruikt oogzalfje voor alle diersoorten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Dank je wel Karin voor je snelle reactie ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

Hoi,
Er zijn bijna geen medicijnen die geregistreerd zijn voor vogels. Daarom staan vogels vaak niet genoemd op een verpakking. Dit heet 'off-label' gebruik. Dit komt omdat registratie en onderzoek heel duur is. Toch zijn veel ongeregistreerde middelen wel geschikt voor vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Hoi Inger,

Dank je wel voor je reactie ;)

Ik werd een beetje nerveus omdat de oogjes er na het zalven steeds slechter uitzagen als ervoor.
Nu was ik bang dat ik verkeerd begrepen was en een zalfje had gekregen dat niet geschikt was voor vogels.
Jammer dat ze het er niet bijzetten in de bijsluiter.

Groetjes
Maris!!

Inger m

Citaat van: Mariska op 20 mei 2006, 14:25:33
Hoi Inger,

Dank je wel voor je reactie ;)

Ik werd een beetje nerveus omdat de oogjes er na het zalven steeds slechter uitzagen als ervoor.
Nu was ik bang dat ik verkeerd begrepen was en een zalfje had gekregen dat niet geschikt was voor vogels.
Jammer dat ze het er niet bijzetten in de bijsluiter.

Groetjes
Maris!!

Hoi,
Nee, dat mag er dus niet bij in de bijsluiter. Dat zal wel wettelijk geregeld zijn. Als een fabrikant een ongeregistreerde diersoort vermeld in de bijsluiter en er gaat iets mis, dan kan hij ook claims verwachten.

Overigens hebben oogzalfjes net als AB verschillende soorten werkingen. Als de vogel een bacteriele oogontsteking heeft, maar daar de verkeerde AB oogzalf voor krijgt, dan helpt dat ook minder goed.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Ik heb voor Twila ook zalf waar in de bijsluiter niet staat dat het voor vogels is. Ik denk dat het oogje er na het zalven wat heftiger uitziet omdat het natuurlijk ook een hoop stress is. Zo'n mens die je vastpakt en een druppel zooi in je oog laat vallen waardoor je even wazig ziet. Als ik dan een uurtje later ga kijken ziet het oogje er al een stuik rustiger uit :)

Mariska

Hoi Roosje,

Dat klopt, voor het zalven ziet het er beter uit als net na het zalven en later trekt het weer weg gelukkig.
Volgens mij komt het ook doordat alles een beetje vettig word.
Maar ik zie een duidelijke vooruitgang bij Bink en Misty :D
Jij ook al bij Twila?

Hoi Inger,

Nog bedankt voor je reactie ;)
Het is me allemaal een stuk duidelijker nu.
En als het op mijn beestjes aankomt leer ik graag.

Groetjes
Maris!!

Roosje

Citaat van: Mariska op 21 mei 2006, 21:40:03
Hoi Roosje,

Dat klopt, voor het zalven ziet het er beter uit als net na het zalven en later trekt het weer weg gelukkig.
Volgens mij komt het ook doordat alles een beetje vettig word.
Maar ik zie een duidelijke vooruitgang bij Bink en Misty :D
Jij ook al bij Twila?

Ja zeker, die rode bult is al een stuk minder!

Mariska

Oh gelukkig :D

Hier gaat het ook de goeie kant op.
Ze knijpen niet meer en het ziet er al beter uit.
Is wel zo fijn als Twila straks hier komt dat ze allemaal beter zijn ;)

Liefs
Maris!!