3 mei 2025, 08:14:48

Valkparkiet is gevallen

Gestart door Remco, 15 mei 2006, 08:08:03

« vorige - volgende »

Remco

Hoi,

Onze Sam is gister ontsnapt toen we iets uit zijn kooi wilde pakken. Op zich niet zo erg.. Maar hij is 8 weken oud en nog niet handtam, dus het was een probleem om hem weer in zijn kooi te krijgen. Omdat hij ook nog niet zo goed kan vliegen is hij daar om naar beneden gevallen. En dat ging best wel hard. Wij vragen ons nu af of we ons zorgen moeten maken...

Gisteravond heeft hij nog wel gegeten, en daarna is hij bol gaan zitten, dat is eigelijk niet meer veranderd. Ook trilt hij aan een stuk door, ik denk dat hij net als ons heel erg is geschrokken.

Is het slim om de dierenarts even te bellen? Of moeten we het aankijken?

Groetjes,

Remco & Uridische

Riny

15 mei 2006, 09:03:04 #1 Last Edit: 15 mei 2006, 09:41:04 by Riny
Hoy Remco
Als ik jou was zou ik je valkje warmte geven, en zorgen dat zijn kooi wat donker is
BV doek over de kooi, dit geeft hem extra rust.
Verder kun je hem wat druivesuiker geven, dat werkt goed voor extra energie, en tegen stress.
Ook zou ik een dierenarts raadplegen.
Veel succes.
Groetjes Riny :D

Lin

Een goede vogelarts kan je links vinden bij dierenartsen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Remco

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb net druivensuiker gekocht, dus ik ga dat zo eens proberen. De dierenarts zei dat hij misschien pijn kan hebben en daarom wat bol is. We kijken het nog eventjes aan, mocht er niks veranderen dan kunnen we altijd nog naar de dierenarts.

Maar gelukkig fluit en krijst hij weer met vlagen  ;D

Groetjes,

Uridische (Remco's vriendin)

Remco

Kan een modje deze sluiten?

Onze Sam is weer helemaal de oude :D Hij fluit er weer vrolijk op los *twiet* *twiet*

Lin

Op verzoek van Remco is dit topic op slot gegaan

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)