24 april 2024, 11:11:42

Aangevallen!!

Gestart door Rob S, 16 mei 2006, 11:49:09

« vorige - volgende »

Rob S

HELP!!

Ik heb zaterdag de dominante man apart gezet met de geparelde pop, omdat ik allemaal bloed in de voliere vond. Ik dacht dat dit kwam door de gevechten tusen de dominante man en de geparelde man. Maar dit is blijkbaar niet zo. Net vind ik weer allemaal bloed in de kooi van de dominante man en de pop. Ik vrees dat de man de pop heeft aangevallen, maar aan beide is niets te zien. Ik kan ze moeilijk pakken omdat ze niet tam zijn. Ook hebben ze 2 eieren samen . Ik snap er niets meer van. Wat moet ik doen??   

Riny

Hoy Rob
Dan zou ik me een paar handschoenen aantrekken en ze vangen.
Toch kijken wie wat opgelopen heeft.
Het bloed moet toch ergens vandaan komen.
Groetjes en succes Riny :D

Rob S

Oke, dat ga ik dan zo even doen. En wat als het popje inderdaad is aangevallen door de man. Moet ik de man dan apart zetten, of er bij laten. En als ik ze apart zet, het popje alleen laten broeden, of de eitjes bij een ander koppel leggen?

Groetjes

Riny

Hoy Rob
Een pop alleen laten broeden vindt ik een grote belasting voor de pop.
Maar ook daar zijn de meningen weer over verdeelt.
Als het bij mij in de voliere zou geveuren ,en ik had andere koppels, dan zou ik de eitjes overleggen.
Groetjes Riny :D

Rob S

Ik heb ze net al bekeken, en het mannetje heeft een pootje met een wondje eraan. Je kunt duidelijk zien dat het bloed daarvandaan komt, zn staartveren zitten ook nog iets onder.

Ik snap er niets meer van >:(

Rob S

Hoi Riny,

Ik heb een ander koppeltje dat precies op dezelfde datum het 1e ei heeft gelegd, dus ik kan ze perfect overleggen. Maar wat moet ik dan doen met de man >:(

Groetjes Rob

Riny

Hoy Rob
Heb je de mogelijkheid om hem een tijdje apart te zetten,
tot zijn pootje geheeld is?
Misschien is hij daarna wel afgekoeld.
Groetjes Riny :D

Rob S

Hoi Riny ja dat heb ik wel, maar in een mini-kooitje van 90 breed 30 hoog en 30 diep. En dan de pop zolang alleen laten zitten, of toch de eieren over leggen

Riny

Hoy Rob
Het ligt er ook een beetje aan  hoe groot de nesten worden , als je de eitjes gaat overleggen.
Anders kom je nog van de regen in de drup.
Groetjes Riny :D

Rob S

Ja daar zat ik zelf ook al over na te denken, ze hebben nu beide 2 eitjes. En als ze beide 6 eitjes krijgen, tsjah dan wordt het wel een meganest. Moeilijk, moeilijk, moeilijk ???

Lin

Kan het niet zijn dat ze erg schrikachtig zijn? ik vind ook wel eens bloed als er onrust is geweest. zie je echt bijtwonden? Als ej de pop echt alleen gaat zetten dan zou ik niet meer dan 2 eitjes laten liggen. Dat zou ze nog wel moeten redden.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rob S

Hoi Lin,

Nee ze zijn niet echt schrikachtig, is mij in ieder geval nog nooit opgevallen. En bijtwondjes, ja ik weet niet echt hoe bijtwondjes van valkjes eruitzien. Het wondje was wel redelijk open.
Ik denk dat ik deze 2 eitjes laat liggen, en de volgende eitjes leg ik over. Nu maar hopen dat ze er niet zoveel legt..

Groetjes

Rianne

Hoi,

wat ze meer legt, kun je vervangen door nepeitjes. :)

Rob S

Oke, dan zal ik die ergens op gaan scharrelen ;)

Allemaal bedankt ;D

Groetjes