10 mei 2025, 14:39:18

geluid in het ei

Gestart door mar, 15 mei 2006, 21:53:26

« vorige - volgende »

mar

hallo
bij een koppel heb ik een kuiken horen piepen in het ei voor het eerst.de andere twee eitjes hebben een vreemde kleur. dus ik denk dat dat niks word vanaf hoeveel dagen of weken kan je het kuiken horen piepen

Rianne

Vanaf 1,5 tot 2 dagen voor het uitkomen ;D

mar

bedankt voor het snelle antwoord rianne .Uit de drie eitjes was dat het enigste die dan hopelijk goed zal uitkomen. Ik weet alleen niet wie de vader is. Hopelijk kom ik daar dan snel achter als het uitgekomen is en de ouders het gaat voeren.Een beetje eigen kweek een dochter van een bonte moeder die vorig jaar is uitgekomen.

groetjes mar[/img]

Rianne

Hoi,

op deze link kun je zien hoe het ei er uitziet tijdens de ontwikkeling:
http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Vooral de laatste paar dagen is het erg donker in het ei. Als het vlekjes krijgt in de schaal is dat geen goed teken.
Wel spannend hoor, een piepend ei. Als het kuiken echt tekeer gaat, is hij bijna aan het uitkomen. :)

mar

hallo rianne
ik kon het niet goed horen want al die andere valkparkieten gingen tekeer. Vanaf nu haal ik de eitjes er niet uit om te kijken ik laat ze nu zoveel mogelijk met rust wel spannend allemaal.
ik laat het weten als het uitgekomen is
groetjes mar 

Rianne

Hoi,

heel verstandig dat je ze nu laat liggen. Ik ben benieuwd! :)

mar

het is gelukt hij is uit het ei gekomen het zal er denk bij 1 blijven maar ik ben toch heel erg blij
[/img]

Rianne

Oooh wat goed zeg! Gefeliciteerd! :D

mar

dank je wel rianne

groetjes mar

eefje nieuwenburg

he wat leuk een baby!

gefeliciteerd!!

groetjes eefje

leoni

hoii,

gefeliciteerd met je donsje, maar heb je niks in het blok liggen?
dat kan je beter wel doen anders kan het volgens mij spreit pootjes krijgen ???

groetjes leoni

mar

dank je wel eefje  en leoni ik doe het er gauw even in dan

groetjes mar