9 mei 2025, 00:33:44

Kan ik de eitjes weghalen??

Gestart door louise, 16 mei 2006, 10:47:11

« vorige - volgende »

louise

hoihoi,

Mijn koppel heeft een hele tijd geleden eitjes gelegd en ze waren niet bevrucht, ik heb ze inmiddels vervangen voor nepeieren, maar ze zitten er nu nog steeds op!! het is al weer een tijdje geleden, meer als drie weken zelfs. Ze gaan er dan toch vanzelf vanaf,maar die van mij niet!! Kan ik de eieren nu weghalen??

Ik heb een ander popje dat op haar eieren zit te broeden,kan dat dan kwaad als ik ze weghaal, dat ze niet op de eitjes van mijn andere popje gaat zitten??

groetjes louise

Rianne

De kans is aanwezig, dat als je de eitjes weghaalt, en het blok niet, dat ze weer opnieuw eitjes gaat leggen. Let er dan wel op dat ze ook paren. :)

louise

hoihoi,

Kan ik dan ook de blok weghalen? stel nou dat ik dat niet doe, Is het dan niet al te snel dat ze weer gaat broeden??

En als ik de blok weghaal, kan het dan geen kwaad voor mijn andere popje dat aan het broeden is??

groetjes louise

Rianne

Hoi,

vaak doen valkjes 2 rondes eitjes, en dit is dan achter elkaar. Als die ronde voorbij is, worden de blokken weggehaalt.
Er is natuurlijk kans, dat je pop bij het andere koppel in het blok wil kijken, en dan komt er onrust.

louise

hoihoi,

Ik heb nu de eitjes weggehaald, maar nu gaan ze bij het andere popje op de eitjes zitten!! het popje heeft nog geen man en ik denk zelf ook niet dat het eitje bevrucht is.\
Kan ik het eitje nu beter weghalen of toch laten liggen ???
Het popje deed in het begin heel beschermend naar haar eitje toe, maar nu nmiet meer zo!!

groetjes louise

Rianne

Hoi,

wanneer heeft ze dat eitje gelegd? Valkjes leggen om de dag een eitje dus het kan best zijn dat er nog eitjes bij komen.

louise

hoihoi,

Ze heeft het eitje gister gelegd.
Ik het dus beter laten liggen, denk ik

groetjes louise