30 maart 2024, 06:02:59

Zo moeilijk... wie helpt?

Gestart door ziralioness, 15 mei 2006, 20:19:54

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal,

De afgelopen tijd heb ik veel pech gehad. Ik zat achter buitenvolieres aan. De eerste had veel roest (dus waardeloos voor mij want ik kan hem NIET zelf opknappen). Toen kreeg ik een aluminium voliere aangeboden van 2 h x 3 b x 1 d. Deze kostte 250 euro. Ik was in de wolken en kocht hem... maar toen ineens kreeg ik een mail dat de eigenaar hem op het nippertje aan een ander had verkocht! :(

Nu krijg ik weer een aanbieding van een voliere (opnieuw aluminium) van 2 h, 2 b en 1 diep. Ook 250 euro.

Maar... ik weet het niet, ik had toch bedacht een grotere te gaan maken, maar wel van aluminiumpanelen.

Nu wil ik graag weten; er komt natuurlijk nog een nachthok in dus daar gaat ruimte af;

Hoeveel valkjes zouden jullie in een 2 h x 2 b x 1 d houden, en hoeveel in 2 h x 3 b x 1 d?
Er word in gekweekt...

Hopelijk kan ik aan de hand van de antwoorden een beslissing nemen...

Groetjes
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

*Esther*

Hoi Diane,

In mijn dagboek kun je zien hoe mijn voliere wordt.
Ik had eerst hetzelfde idee als jij en gaandeweg zijn de wensen en ideeen aangepast.
Wat voor jou misschien ook nog een optie is; het nachthok aan de buitenkant van de voliere maken?
Dan behoud je de ruimte, die je anders ook had in de langere voliere.
Ik weet dat er ergens wel een topic is over hoeveel valkjes per  kubieke meter gehouden worden.
( 1 koppel per 1 kubieke meter? = 1 bij 1 bij 1)

gr Esther/crosser

Rob

Citaat van: crosser op 15 mei 2006, 20:39:48

Ik weet dat er ergens wel een topic is over hoeveel valkjes per  kubieke meter gehouden worden.
( 1 koppel per 1 kubieke meter? = 1 bij 1 bij 1)

gr Esther/crosser


Dit staat mij ook bij en ga ikzelf ook in praktijk brengen

Met kubieke groet

Rob

Riny


Hallo allemaal
Dit heb ik op het forum gevonden.

Over hoeveel vogels in een voliere lopen de meningen erg uiteen.
Sommige zeggen dat een valkje een vierkante meter nodig heeft en heb je er meer moet je dat dus per vogel nemen.
Groetjes Riny :D

ziralioness

Ik begrijp het volgens mij nu aardig, maar dat zou dus beteken dat je 3 koppels in een voliere van 3 meter x 1 meter mag hebben?  :o Dat lijkt me toch wel weinig?  :-\

Hier zitten 5 valkjes (dus maar 1 minder!) waarvan 1 koppel in een grote kamervoliere, en daarin hebben ze zat ruimte en voelen zich erg happy... maar die is toch véél kleiner dan zo'n enorme tuinvoliere!

Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

Groetjes
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Rianne

Hoi Diane,

ik heb een voliere van 2 meter diep, 2 meter hoog en 1,80 breed en daarin ga ik uiteindelijk 3 koppels valken en 1 koppel catharina's houden. Ik denk dat je gewoon in moet schatten hoeveel zitplaats en bewegingsruimte je uiteindelijk hebt, en of dat comfortabel voor de valkjes is.

ziralioness

Bedankt, dat was ook een beetje mijn idee toen ik er verder over nadacht... Plaatsing van de zitstokken, grootte van de vlucht, hoeveelheid ruimte ingenomen door speelgoed, enz...
Hoe goed benut je de hoogte, de breedte en de diepte...
Volgens mij is het afhankelijk hoe je de ruimte indeelt. ;)

Bedankt voor de reacties!  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

saskia_w

ik betaal nu 300 euro voor een voiere van 2 hoog 1 breed en 3 lang (min een achterzijde hij komt tegen de schuur aan en dat leikt me niet duur dat is dan zelf inelkaar zetten wil je de link van die site mischien zit er iets voor jou bij ?

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

ziralioness

Dat is veel goedkoper dan mijn offerte!!!  :o Maar betekend dat dat de achterzijde geen panelen heeft omdat hij tegen de schuur word geplaatst? Want dan maakt het geen verschil...

Ja, die link zou ik zéér graag willen...  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

saskia_w

16 mei 2006, 19:51:38 #9 Last Edit: 16 mei 2006, 19:56:04 by saskia_w
http://home.kliksafe.nl/polinderfly/ hier met achterkand werd het 375 euro dacht ik ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

ziralioness


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

*Esther*

Hoi
MIjn panelen komen ook bij polinder vandaan uit Doornspijk.
(20 min rijden  :P)
gr Esther