28 maart 2024, 08:58:59

mensen die valk tam maken voor Mick

Gestart door Mick, 1 mei 2006, 20:09:26

« vorige - volgende »

Mick

hoi zijn er mensen die valkjes tam maken voor anderen ( liefst uit belgië) Ik weet er echt geen weg mee hij heeft beetje bang ... Zijn er mensen en wat zijn de prijzen ... (ik zie mijn valkje graag en ik wil er heus iets voor doen maar de tijd heb ik niet)

Riny

Hoy Mick
Ik maak alleen valkjes tam die hier bij mij geboren worden.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Mick,

Als je valkje tam is, dan wil je het ook tam houden. Vaak moet je daar ook wel tijd in steken.
Maar het is wel een makkelijker start als hij tam gemaakt wordt, maar hij moet wel weer aan jou wennen.

Groetjes, Gerda

Mick

Ken je iemand die dat doet. Hij is wel al een jaar oud... Plies ik wil hem zo graag tam en wil er tijd in steken als hij al tam is maar om hem zelf tam te maken dat duur een tijd...


ziralioness

Ik zou graag helpen maar ik woon véél te ver weg, helemaal in het uiterste noorden van Nederland. :(

Wel een tip; begin gewoon weer bij het begin! Staafjes trosgierst erbij, en kalmpjes aan. Laat je valkje zelf maar kijken hoeveel toenadering hij/zij durft te zoeken.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

•=Bonnie=•

als je geen tijd hebt om je valkje tam te maken heb je eigenlijk geen tijd genoeg voor het beestje. Dan zal het als het tam is ook weer 'ontwennen'. Misschien is het een idee als je er een tweede hele tamme vogel bij neemt en ze samen  een mooie ruime kooi geeft waar ze samen uit mogen.

Als de tweede tam genoeg is neem de ergste schrik bij de eerste vaak wel af. Maar aandacht blijven ze nodig hebben. In elk geval hebben ze dan elkaar als jij er niet bent, en dat is voor valkjes erg fijn.

M.

Ik weet uit eigen ervaring dat het met een oudere vogel vaak moeilijk is deze echt tam te krijgen.

Ik heb nu bijna een jaar mijn wildkleur man en mijn geparelde meid zitten, en deze waren in het begin zo wild als kraaien, ik wist van de pop dat ze goed een jaar was, en van de man wist ik niet zeker, maar we schatten hem op een jaar tot anderhalf jaar oud, qua gedracht, uiterlijk, en op kleur komen.

Het heeft lang geduurd voordat ik de kamervoliere kon komen met mn handen, en inmiddels zijn ze dat gewend en blijven zitten.
Nu stappen ze zelfs eens per ongeluk op mn arm, maar ik weet dat het daarbij blijft.

Mijn valken buiten net zo.
De pop is wel mensen gewend, en zal ook niet direct wegvliegen maar wel op haar hoede. Zij neemt eten van me aan, maar verder mag ik niets.

Ik heb me hier bij neergelegd, omdat het ook gewoon het aard van het beestje is.

Als jij je vogel echt tam wilt hebben, dan zul je hier heel veel tijd aan moeten besteden, en als je deze niet hebt, dan raad ik je aan om of een maatje te nemen, en ze te laten zijn zoals ze zijn, of een plekje bij iemand in de buitenvoliere waar hij lekker zichzelf kan zijn.


Mara

Citaat van: M. op 10 mei 2006, 11:48:57
Ik weet uit eigen ervaring dat het met een oudere vogel vaak moeilijk is deze echt tam te krijgen.

Ik heb nu bijna een jaar mijn wildkleur man en mijn geparelde meid zitten, en deze waren in het begin zo wild als kraaien, ik wist van de pop dat ze goed een jaar was, en van de man wist ik niet zeker, maar we schatten hem op een jaar tot anderhalf jaar oud, qua gedracht, uiterlijk, en op kleur komen.

Het heeft lang geduurd voordat ik de kamervoliere kon komen met mn handen, en inmiddels zijn ze dat gewend en blijven zitten.
Nu stappen ze zelfs eens per ongeluk op mn arm, maar ik weet dat het daarbij blijft.

Mijn valken buiten net zo.
De pop is wel mensen gewend, en zal ook niet direct wegvliegen maar wel op haar hoede. Zij neemt eten van me aan, maar verder mag ik niets.

Ik heb me hier bij neergelegd, omdat het ook gewoon het aard van het beestje is.

Als jij je vogel echt tam wilt hebben, dan zul je hier heel veel tijd aan moeten besteden, en als je deze niet hebt, dan raad ik je aan om of een maatje te nemen, en ze te laten zijn zoals ze zijn, of een plekje bij iemand in de buitenvoliere waar hij lekker zichzelf kan zijn.




Hier kan ik me bij aansluiten, ik heb namelijk binnen twee valkjes zitten die haast niet tam te krijgen zijn omdat ze al ouder zijn. Ook wij hebben het geaccepteerd. Nu is het wel zo dat als ik bij hun ga zitten lezen (wat ik regelmatig doe) ze gezellig in de kooi naast me komen zitten en eentje is echt heel nieuwsgierig maar meer komt er van hun ook niet. We hebben dat geaccepteerd en het is gewoon niet anders.

De valkjes buiten zijn niet bang voor mij of mijn ouders en ze blijven vaak ook zitten en sommigen eten uit mijn hand.

Succes ermee.

Gr. Mara

Bogucci

Hoi Mick,

Wat heb je tot nog toe gedaan om het valkje tam te maken?
Een valkje wordt niet tam geboren en als je er weinig tot geen tijd insteekt zal er geen vertrouwensband ontstaan tussen jou en het valkje. Stel iemand neemt het valkje een paar weken/maanden in huis om het tam te maken, en het komt daarna weer bij jou! Dan heeft het valkje nog steeds geen band met jou opgebouwd.

Misschien toch verstandig om dagelijks een uurtje of zo met hem/haar bezig te gaan en vanaf stap 1 te beginnen. Met de juiste inzet en geduld kom je een heel stuk verder.

Succes,