16 april 2024, 17:03:42

Markt

Gestart door Tjerk, 10 maart 2006, 18:38:13

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

wie haalt er wel eens een vogel op een vogelmarkt?
Heeft iemand hier negatieve/positieve ervaringen mee?

Groeten Tjerk

Arno

Hoi Tjerk

Ik koop wel eens een vogel op een vogel markt maar alleen op de markten die vertrouwt zijn. ;)
De markten die ik wel vertrouwt vindt zijn in Boskoop en in Barneveld
Maar ook daar moet je goed opletten
In Boskoop staan in het midden geen handelaren daar heb je vaak mooie vogels
Het beste blijft om bij een hobbykweker nieuwe aankopen te doen want dan heb je meteen een indruk over de achter grond over de vogel  :)
Groeten Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Jaimy_en_Viggo

Hey Tjerk!

Ik heb wel eens een pop gekocht op de vogelmarkt in de ijsselhallen te Zwolle. Die pop had de papegaaien ziekte... :S wat een nachtmerrie..mijn prachtige albino dood..3 jonge..en die pop die de ziekte had meegenomen. Ik was ook te makkelijk, want ik heb haar niet in een aparte kamer gezet..wel in een aparte kooi..maar dat was helaas dus niet genoeg... :( ik pas nu wel op met vogels kopen op de markt en apart zetten.

Groetjes Jaimy

p.s. mooie foto van dito!  ;D

Jacco

Hoi Tjerk;

Wat een mooie foto is dit van jouwn valkjes!  :D

Dan pas zie ik het verschil met Jacco van mij... :-[

Groetjes Anita. ;D

Tjerk

Hey,

dit zijn inderdaad foto´s van een span valkparkieten bij mij in de volière. Zij hebben nu 3 jongen en 2 eieren, waarin in beide al verschillende openingen zijn gemaakt. De Lutino Cinnamon komt bij Jaimy weg en is echt een geweldige vogel zo´n karakter als die heeft.

En wat betreft die markt, je moet echt goed uitkijken ja, dat heb ik wel gezien op de markt in meppel. Na 4 uur lang rondstrompelen heb ik daar een heel mooie Cinnamon Witmasker man weg gehaalt en de op deze foto Cinnamon Bonte pop. Maar er zat ook zeker veel doorgefokt spul, vooral Albino´s en Lutino´s zagen er vaak slecht uit.

Groeten Tjerk

usher

ik heb mijn eerste valk op de vogelmarkt gekocht en ze is toch negen jaar geworden,

mijn tweede heb ik nu een week en is weer van daar zelfde verkoper wel

                            greetz uscher