19 april 2024, 10:56:19

Valkendouche

Gestart door Dark_Fox, 28 juni 2003, 18:32:43

« vorige - volgende »

Dark_Fox

28 juni 2003, 18:32:43 Last Edit: 28 juni 2003, 18:33:38 by Dark_Fox
En, hoe zorg jij dat je valkjes zich schoon kunnen maken?

Lique

Hoi Bart.

Ik heb ff aangevinkt dat je ook meerdere opties kan kiezen.
Want hier gaan ze soms mee onder de douche, ik gebruik een plantensproeier en nog een vogelbadje.

Groetjes Lique

Tara

Hoi,

da's inderdaad beter want ik wist ook nie echt wat aan te vinken :). Als ik een valk mee naar binnen neem, gaan ze soms douchen in de lavabo onder het kraantje :). Maar hoofdzakelijk doe ik het met de plantenspuit, daar zijn ze dol op. Vroeger stopte ik ze ook wel eens in een badje met lauwwarm water, dan waste ik ze ook eens, maar de plantenspuit vinden ze veel leuker :).

Groetjes, Tara

Dark_Fox

Is goed Lique. Trouwens, alleen een badje is niet voldoende (zie mijn tip in 'tips van lezers', maar deze moet er nog bijgezet worden).

Valerkiet

bij mij de douche, en straks probeer ik eens de douche met mijn 2 nieuwe :D

vogelfriek

29 juni 2003, 17:42:18 #5 Last Edit: 30 juni 2003, 16:54:16 by vogelfriek
hey

ik gebruik de kraan, en zet de kraan op een klein straaltje. :)

groetjes Gerben    


Mandy

Ik heb er ook meer aangeklikt.
Er staat nl continue een grote schaal in de volière waar ze uit drinken maar ook in kunnen badderen.
En vanavond heb ik ze nog ff met de sproeier nat gemaakt.
Heerlijk vinden ze dat en prachtig ook om te zien hoe ze aan de touwen hangen om maar zoveel mogelijk druppeltjes op te vangen. Zelfs de jongen die voor het eerst druppeltjes voelden wisten instinctief hoe ze zich moesten douchen.
En ook had ik vandaag badjes gehangen bij de grasparkietenbroedkooitjes. De jonge net uitgevlogen grasparkietjes doken er eigenlijk al meteen in en gingen volop badderen! Glunderend stond ik erbij en keek ernaar! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sabrina

Hi,

Ik had al eerder geschreven dat Yao het niet zo heeft op de plantensproeier, maar ook op z'n badje dat in z'n kooi staat is hij niet zo dol. Hij gebruikt het vooral om uit te drinken, maar als hij er per ongeluk in stapt, nou dan weet 'ie niet hoe snel hij weer op z'n stok moet komen. En dan zit 'ie echt van die boze geluiden te maken >:(....Nee, deze valk heeft het niet zo op water! Nou ja, wat niet is, kan nog komen!

Sabrina

JERONIMO

Ik douch men valkje soms met een plantensproeier of anders onder dekraan
Omdat ik bang ben om hem mee onderde douche te nemen

fientje

ik kuis m'n pikky met een sproeier

Dark_Fox

Dat kan goed dat je valk niet in het badje wil, Sabrina. Dit komt namelijk omdat valkparkieten nooit in stilstaand water baden, hoe en waarom heb ik bij tips van lezers gezet maar ik ben nog aant wachten tot deze erbij komt

sabrina

Hi,

Oh, OK, dan hou ik de tips de komende tijd ff in de gaten. ben benieuwd!

Sabrina