19 april 2024, 23:11:45

Meelwormen

Gestart door Tjerk, 10 mei 2006, 13:42:59

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

ik heb verscheidene keren gehoord dat, meelwormen goed zijn voor de jongen. Maar houdt dit in dat ze die al mogen hebben als ze nog in de nestkast zitten en ±1½ week oud zijn of pas als ze uit de nestkast komen. En moeten ze ze dood hebben of gewoon levend in een schaaltje?

Groeten Tjerk

Rianne

Hoi Tjerk,

meelwormen zijn rijk aan eiwitten. Ik heb eivoer, met extra eiwitten, van CeDe, en daar zitten inimini gedroogde wormpjes in. Je zou hier ook naar op zoek naar kunnen gaan, lijkt me iets minder eng als levende! ;)

Gerda

10 mei 2006, 14:59:27 #2 Last Edit: 12 mei 2006, 20:54:46 by Gerda
Hoi Tjerk,

Wanneer je meelwormen geeft, knip in ieder geval dan de koppen eraf. Het komt voor dat valkjes ze heel doorslikken. of zo doorbijten dat de meelworm nog leeft. De meelworm heeft scherpe kaken en kan in het maag-darm kanaal schade aanrichten.

Mijn vader gaf alle vogels meelwormen in de voliere. (Tropisiche vogels en grasparkietjes.) Ongeveer een keer per week!!

Groetjes, Gerda

Tjerk

Hey,

bedankt voor jullie reactie´s, dat eivoer van CeDe gebruik ik ook. Dus dan is het verder niet nodig dat ze die krijgen?

Groeten Tjerk

Arno

Hoi
Ik voer ook meelwormen maar ik knip ze niet hoor
en als ze jongen hebben mag je het wel elke dag geven niet te veel en alleen aan de ouders die voeren het dan weer aan de jongen
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/