Hobbykwekerij Sephora - eitjes onbevrucht

Gestart door Rianne, 12 mei 2006, 15:37:41

« vorige - volgende »

Rianne

Vandaag weer even een aai en praat sessie met Cosi gehouden. Als je alleen met hem bent, blijft hij rustig zitten, maar met andere valkjes in de buurt blijft hij maar vliegen.
's Ochtends bedelt hij nog veel bij z'n ouders maar de rest van de dag niet. Ik vind het moeilijk om te zien of hij nu zelfstandig is of niet. :-\

Lin

Met min. 6 weken hou ik ze apart. Maar dan moeten ze wel al in de voerbak bezig zijn geweest anders met 7 weken. Je kan de kooi van Luna wel lenen. dat terugvliegen dat leren ze wel af. maar dan is cosi al weg. Daarom neem ik ze altijd buiten gehoorbereik mee.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik zet hem zo wel weer bij oom Tinco in de kooi. Daar hangt dezelfde voerbak. Hij zat net weer te eten. :) En Tinco en Nayana voeren hem toch niet. ;)

caro

Hoi Rianne,

Wij vonden het leuk om jou en Linda te ontmoeten. Het is een gezellige middag geweest. Het is allemaal goed gegaan met Luna.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Wilma1

Hoi Rianne,

Bedankt voor je info...ik begon toch even te twijfelen en volproppen heeft ook geen zin....maar te weinig al helemaal niet.

Ze begint bijdehand te worden  :P...wil niet meer eten op haar stokje   ::)en pak ik haar nu bij me...met mijn hand eromheen hapt ze gretig ;D...als ik haar loslaat gaat ze meteen  :P naar haar vrienden toe  :D.

Vermaken kan ze zich goed  :D en komt al steeds verder door de voliere, Maxime lijkt werkelijk haar vaste maatje  :D te worden, die vindt haar zo lief  :-*...poets en doet..fluit tegen haar....ze gaan dan ook beiden mee naar de camping voor een romantisch weekendje  ;D...dan is Stacy niet alleen  ;) in de kooi vanwege haar papjes!!

Ik ben blij dat ik je heb geSMSt dat voelt toch wat zekerder  :D ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

doe je alsjeblieft voorzichtig als je ze meeneemt naar de camping? :-\ Ik moet er niet aan denken dat ze kans krijgt om weg te vliegen...
Hoeveel woog Stacy vandaag? :)

Rianne

Hallo allemaal,

zondag wordt Cosi opgehaald door Simone. :D
Als het zaterdag lekker weer is, doe ik Ayko en Tiaro in de buitenvoliere. :) En misschien ook de catharina's. :D

Caroline

Kan me wel voorstellen dat je daar naar uitkijkt.

Nu heb je een mooie volière en is hij bijna leeg.  ;) :D

Niet vergeten foto's te maken hè??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Als alles er eenmaal inzit, zal ik zeker foto's maken! :D

Lin

ja maar ook fotos van het bezoekje. ik kan er niet zijn dus dan kan ik nog even een beetje meegenieten. het zal wel erg gek zijn om allemaal buiten te zitten, ik hoop dat ze het rustig houden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik hoop dat ik eraan denk :D
Ayko, Tiaro, Kai en Umi zitten nu buiten. Cosi zit in de kooi van z'n ouders. Ik moet die van de Cathi's nog schoonmaken en opruimen maar heb voorlopig nog geen tijd. Ben afgelopen maandag begonnen met bollen pellen, van 7 tot 5 is dat, en maandag en woensdag sport ik en donderdag avond werken. Het hele huis is 1 grote rotzooi dus hopelijk heb ik morgen ochtend tijd, moet om half 11 volleyballen. Anders zondagochtend want om 12 uur komt Simone om Cosi op te halen. :) Druk druk druk! :D

Rianne

Voor ik het vergeet, ik heb echt heel leuk nieuws! :D
Nayana heeft een ei gelegd! :D Of het bevrucht is weet ik niet. Ik heb ze niet kunnen observeren de afgelopen week.
Ook dit was een geval van: ze gedragen zich niet als een koppel. Dus vorige week het blok erbij en toch een ei! Ik heb Nayana wel kippetje zien zitten maar Tinco toonde geen interesse.
Ik weet dat ik me nu weer niet aan mijn eigen woord houd, maar ik weet nu wel dat valkjes liefde onvoorspelbaar is. Het lijkt geen koppel, maar ondertussen. Zelfs met andermans kind erbij in de kooi ;D Nayana wordt half augustus 1, Tinco is al ruim 1 jaar. Ik hoop dat het lukt en anders weer een nieuwe ervaring voor ze. :D

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Ik ben benieuwd of het bevrucht is.
Hier heb ik ook koppels die ik nog nooit heb zien paren hoor. :P


Groetjes Marlies ;)

Rianne

De laatste foto's van Cosi.
22 Juni:





En een van vandaag:


Z'n nekje is zo te zien al behoorlijk dichtgegroeid, alleen achterop en de wangvlekjes moeten nog. :)