Verbaasd over gedrag van Whooshy---tips/advies ???

Gestart door Monky, 8 mei 2006, 10:19:32

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Ik zit met een klein probleempje of vraagje...

Whooshy was mijn grootste kroelerd die er was, maar ik wilde haar vandaag kroelen en ze liep iedere keer weg ???
Ze wil niet meer op mijn hand zitten in de kooi ???
Nu ben ik natuurlijk 4 dagen druk met het huis bezig geweest en heb ik minder aandacht kunnen besteden aan mijn lieverds, maar ik schrik er wel van dat dit zo snel kan. Ze was zo naar mij gericht.

Kan het komen door de grote kooi waar ze nu inzit?
Komt het omdat Lulac minder tam is?
Zou het verbeteren als ik Garath erbij zet die wel tam is?
Kan ik beter Whooshy weer alleen houden?
Is het de pubertijd van valkjes? Doen ze dan zo?
Ik besteed nu iets meer tijd in Garath en Disa. Zou het jaloezie kunnen zijn? Ze zitten wel in een andere kooi aan de andere kant van de kamer.

Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen. Of in elk geval wat advies geven?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi,

ik heb dit ook met Tinco gehad. Hij zou zomaar niet meer kroelen. Ik geef de puberteit de schuld. De een wil daarna nog wel kroelen, en de ander niet. :-\
Ik zou evengoed aandacht aan Wooshy blijven besteden en haar met wat lekkers verwennen als je haar kunt aaien of kroelen.

ManjaV

Hoi Monky,

Daar hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken.
Mikki heeft die periode ook gehad en Sunny wil ook iets minder snel kroelen of echt op de vinger/hand zitten.  ::) Waar 't aan ligt, geen idee. Hormoontjes?  ::)
Ik merk bij Mikki ook dat sinds die goed kan vliegen, hij liever vliegt en ergens zit dan bij mij  :'(  :P maar kroelen wil die weer. Hij loopt zelfs mijn vinger achterna  ::)
Dus genoeg aandacht aan Whooshy blijven besteden en 't komt goed! Kan ook gerust zijn dat die even moet wennen aan de andere valkjes...

Groetjes
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Rianne en Manja,

Het rare vind ik eigenlijk dat het van de ene dag op de andere lijkt te zijn gebeurd  :-\
Maar als jullie denken dat het de pubertijd cq hormoontjes zijn en het vanzelf overgaat...dan wacht ik nog even af.

Hoe lang duurt zo'n periode van pubertijd?

Het is niet dat ze ineens weer wild wordt toch?
Zij is mijn eerste tamme  en jong valkje dus ik ben nog niet helemaal bekend met de eigenaardigheden van de beginperiode van hun leventje  ::) :-[

Groetjes,
Monky


Rianne

Hoe oud is ze precies? Valkjes zijn met 6 maanden geslachtsrijp dus de puberteit laat wel even op zich wachten.
Misschien had ze even geen zin? :-\

ManjaV

Hey Monky,

Ik weet ook niet hoe lang zo een pubertijd duurt, een paar maandjes ofzo? Bij mannetjes zie je sowieso dat ze wat feller worden, en wat minder aanhankelijk, maar aangezien Whooshy een popje is...
Ze zal echt niet wild worden, maar je maar niet ongerust! Gewoon veel aandacht blijven geven en als ze geen zin heeft, met rust laten.
Misschien dat het wel zo is dat hoe meer valkjes er zijn, hoe meer ze zich op elkaar gaan richten en niet op de mens. Maar je kan ze wel tam houden door ze veel aandacht te schenken. Maar goed, dat doe je, dus t komt goed!! ;)

Ik wacht ook nog steeds totdat Mikki weer gezellig uren achter een op mijn schouder komt zitten, maar volgens mij kan ik nog lang wachten  ::) ::) ::)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Rianne,
Ze is eind oktober geboren...dat is dan dus...ruim 6 maanden alweer!!! Wat gaat de tijd snel  :o

Even geen zin, tja, dat kan natuurlijk ook  :-[ Ik dacht dat ze altijd zin had  :-[ Ik zal vanavond dan maar even afwachten...

Hi Manja,
Uh...Ik weet niet zeker of het een popje is. Ik weet dat pas als ze door de rui is, maar ik zeg altijd zij...maar het kan net zo goed een hij zijn  ::)

Stom hè dat ik me om zoiets ongerust maak, maar ik geniet zo ontzettend van mijn valkjes als ze zo tam zijn  :) Ik zou het heel erg vinden als ze helemaal weer wild zouden worden.
Ze wilde niet eens op mijn vinger gaan zitten...ze liep dan telkens weg!!! Zucht...Ik hoop dat het vanavond beter is.

Groetjes,
Monky


ManjaV

Hey Monky,

Geef Whooshy anders een beetje trosgierst, en laat haar dit van je hand eten :D
En als ze echt geen zin heeft, gewoon even laten gaan.
Ik begrijp wel dat je niet zou willen dat ze weer wild zou worden, maar dat geloof ik echt niet. Jij geeft je valkjes zoveel aandacht!
Ik ben benieuwd of het een mannetje/popje is, maar kan je het al niet aan het gedrag merken, zingen of zoiets? Sunny is jonger dan Whooshy en fluit mijn hele flatje bijelkaar ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi,

Vanavond kon ik Whooshy weer een beetje kroelen. Het houdt nog niet over, maar het is beter dan vanochtend.
Ik ga zo kijken of ik haar er weer gemakkelijk uit kan krijgen  ::)
Wat ze nou vanochtend had, ik weet het niet, maar ik schrok er wel van  :-[
Ik hoop dat het eenmalig was  :)

En Rianne en Manja, bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Monky

bobbie

Hoi Monique,

Ik denk een heel andere richting heen:

jij bent druk druk druk, inpakken, plannen, sjouwen, gestrester.

vergis je niet, dit kunnen de birdies heel goed aanvoelen, sferen. Ik denk dat dat er ook voor een groot deel mee te maken heeft. Er verandert momenteel heel veel, andere kooi ook begreep ik?

Ik hoop dat het weer snel je ouwe kroelkip wordt. Ik denk dat als je lekker gesettelt bent in je nieuwe huis, er na enige tijd weer volop ouderwets gekroelt gaat worden. ;)

Hormonen kunnen best meespelen  hoor, maar ik denk EN EN.

Groetjes, Nel :)

Caroline

Hoi Monique,

Ik had hier vanmiddag ook al gekeken maar heb echt geen idee wat het is.

Gewoon lekker blijven verwennen.

Als Whooshy nu al ruim 6 maanden is moet je toch wel zien of ze haar parels behoud of zijn parels verliest. Mijn Coco van 30 oktober is al bijna klaar met ruien alleen staart nog. Heb je geen recente foto van Whoosy's rug??

Hopelijk komt het weer helemaal goed tussen jullie.

Veel succes ermee!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.