29 april 2024, 17:10:25

Waarschijnlijk allergisch

Gestart door Rambo, 9 mei 2006, 20:51:27

« vorige - volgende »

Rambo

Ik ben nu al een paar weken flink aan het snotteren en vooral hoesten. Nu ben ik aan het inhaleren en dat helpt wel, maar is niet alles. Vorige week werd het veel minder en had ik weer hoop. Maar toen stonden ze heel veel buiten en alleen 's nachts binnen. Nu staan ze weer binnen en begint het weer erger te worden >:( :( :'(

Heel erg waarschijnlijk kan ik dus niet tegen hun (een valkparkiet en oppas kanarie). Ik moet het eerst laten prikken bij de dokter, maar durf niet echt omdat ik ze niet kwijt wil en nog heel rustig erover wil nadenken (zolang inhaleer ik gewoon).

Nu de vraag: kan je een volwassen (leeftijd weet ik niet) Lutino valkparkiet die niet tam is (wel was waarschijnlijk) nog wel makkelijk herplaatsen? Of te wel: zouden er nog mensen zijn die hem willen hebben? Terug naar vorige eigenaars gaat niet, dan wordt hij los gelaten en dat wil ik NIET.

Ik denk nog eerst na, maar als het moet, zijn er mogelijkheden om hem te kunnen herplaatsen?

Ivy

Hoi!
Allereerst zou je je beter kunnen laten testen op allergieën. Dan weet je zeker of je op valkjes allergisch ben, ook al ziet het er nu wel zo uit :-\.
Ook een oudere valkparkiet kan herplaatst worden, je kan bijvoorbeeld bij Herplaatsing een oproepje plaatsen met een foto erbij. Het kan soms eventjes duren, en soms gaat het snel - hangt af... maar het is niet onmogelijk.
Veel sterkte!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bobbie

Hoi,

Wat ontzettend rot voor je, en dan druk ik me nog mild uit. :-\

over je vraag of je valkparkiet nog is te herplaatsen:

maak je daar maar geen zorgen om hoor. Er zullen mensen zijn die hem graag in huis nemen.

Zelf heb ik pas nog 2 valkparkieten van 4-5 jaar oud in de opvang genomen. Ze hebben het hier prima naar hun zin. Ook zij waren niet tam maar ze zijn zo op hun gemak hier dat ze uit mijn hand eten en soms ook op mijn hand komen zitten.

Met jouw valkparkiet komt dat dan heus wel goed. Zoek op je gemak naar een goed adres, dat is wel belangrijk. Een adres waar je contact kan houden en hem eventueel mag bezoeken. Dat geeft je een veel beter gevoel.

Wacht eerst  de uitslag van de dokter maar af, misschien is het iets heel anders, je weet maar nooit.

Sterkte, Nel :)

valkchico

Hallo Rambo,

Ik weet niet maar hier op het forum heeft pas iemand haar valkjes moeten herplaatsen omdat ze allergisch getest was.
daarna heeft ze nog een hele poos last gehad omdat het niet zomaar uit je huis is verdwenen.

Heb je niet last van hooikoorts?????? Als ik zoals nu in mijn hooikoorts periode zit kan ik er ook niets bij hebben zelfs geen parfum.of wat dan ook.

Ik wil hier niet mee zeggen dat jij geen allergie hebt maar dat ik hoop dat het niet zo is voor je.

En de leeftijd maakt echt niet uit hoor om te herplaatsen maak je daar maar niet te druk om.

sterkte de komende tijd
gr Esther

Rambo

Zelf hoop ik ook dat het hooikoorts is, maar ik heb het nog nooit gehad. Mijn moeder is heel snel ziek van hooikoorts en die loopt super gezond rond, dus vrees ik dat het dat niet is.
Na 3 weken al zo hoesten gaat het nu echt overal zeer doen, dus MOET ik eigenlijk wel eens gaan laten prikken. Ik weet trouwens ook wel dat het niet gelijk weg is als de vogels weg zijn (mochten die het zijn), maar het verminderd wel al na een dag of 5 (gezien vorige week toen ze bijna niet binnen waren)

Roosje

Het is heel belangrijk om je zo snel mogelijk te laten prikken op vogelallergie. Let op dat ze echt bloedprikken, want alleen dan is het 100% zeker.

Zet er wel vaart achter want een allergie voor vogels is anders dan een normale allergie. Je houdt er blijvende zware schade aan je longen aan over :-\

Rambo

Ik ben vandaag al geweest en dinsdag komt de allergie test. Ik belde vanochtend en kon gelijk komen. Het is geen bronchitis gelukkig, maar ik had gisteren een aller fre ingenomen en dat kan niet. Dan werkt de test niet goed dus dinsdag ochtend is het uur van de waarheid er!

Rianne

Ik hoop voor je dat je niet allergisch bent voor je vogels. Dat zou toch een ramp zijn, moet er niet aan denken/ :-\
veel succes dinsdag! :D