1 mei 2025, 18:00:59

Wanneer zelfstandig bij jullie?

Gestart door Lin, 19 mei 2006, 12:10:48

« vorige - volgende »

Lin

Ik vroeg me af dat als jullie genoodzaakt zijn om pap te geven wanneer jullie stoppen met 1 voeding, dus als hij boven de zoveel gram weegt of als hij bjiv. 8 weken is? Of een combinatie zoals ik doe?

Ik vind het zelf vrij moeilijk of ik naar het aantal gram of naar de leeftijd moet kijken. Hier zie ik de twee nu wel zaadjes pellen en ze zijn 8 weken dus ik dacht laat ik het proberen. Maar elke dag vielen ze 3 gram af elke dag voor 4 dagen lang. Dus ze pellen echt te weinig. dus weer terug naar de pap.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Hoi Lin,

Zonder pap, dus als de valkjes door de ouders gevoerd worden, dan zijn ze rond deze leeftijd al zelfstandig.
Ik heb ooit 1 papvalkjes gehad en deze lustte wel pap tot hij een week of 10 / 12 was. Hij vond het wel makkelijk, lekker pap maar op een gegeven moment merkte ik dat hij geen zin meer had in de lepel pap en ben ik gestopt.
Ik heb hem nooit gewogen maar altijd gekeken naar zijn gedrag.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Citaat van: *Marianne* op 19 mei 2006, 12:46:19
Hoi Lin,

Zonder pap, dus als de valkjes door de ouders gevoerd worden, dan zijn ze rond deze leeftijd al zelfstandig.

Groetjes Marianne

Dat weet ik nu wel, maar extra melden kan geen kwaad.   ;D

Oke maar jij kijkt dus puur naar gedrag? ik zie hier ook dat ze in de voerbak zitten pellen en na een paar happen pap al weigeren. Maar ze vallen wel af als ik stop met de pap gedurende 4 dagen.

Nu komen de mijne niet boven de 85 gram uit hoevaak ik ook pap zou geven. De ene is vanaf dag 1 al handopfok en de andere vanaf een week volgens mij.dit kwam omdat de ouders een nest van 8 niet aankonden.

Misschien dat ze daarom niet zo groot zijn. Als ze 100 wogen dan was er geen probleem geweest maar nu ze 70 wogen is het toch wel alarmerend. Dus misschien waren ze nog te jong en zijn de meeste met 9 weken zelfstandig. Vandaar de vraag.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)