3 mei 2025, 05:56:53

Uitgevlogen wat nu?

Gestart door Roosje, 8 mei 2006, 22:29:04

« vorige - volgende »

Roosje

Diego is "uitgevlogen" terwijl ik weg was, hij zit nu op de grond. Wat zal ik doen? Laten zitten? In het blok zetten voor de nacht?

Karin

Ik weet niet hoe oud hij nu is, maar ik zet ze meestal 's avonds terug tot ze een kleine 5 weken zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Hij is nu net 4 weken oud. Dus dan zet ik hem lekker nog even terug voor de nacht :)

Maarr...Hoe doen jullie dat met tam maken? Ik hoorde dat sommigen ze er met 5 weken uithaalden en in een kooi zetten om tam te maken. Omdat ze, wanneer ze de smaak te pakken hebben van een voliere nog moeilijk tam te maken zijn. Maar hoe worden ze dan gevoerd? Is het ook een idee om ze in een kooi in de voliere te zetten? Zodat ze daar doorheen kunnen worden gevoerd maar ik nog wel alle mogelijkheid tot tam maken heb?

Tips please ;D

Rianne

Hoi Roosje,

je bent er toch alle dagen mee bezig? Dan zijn ze toch al tam? :)

Roosje

Ja aan handen gewend. Maar als ze kunnen vliegen in een voliere komen ze echt niet meer vrijwillig bij je zitten :-\

Rianne

Maar als je ze in de huiskamer bij je hebt kunnen ze toch ook wegvliegen? Ik denk zelf dat het wel wat meevalt.
De meeste volierevalkjes die met 5 weken naar binnen worden gehaald, zijn daarvoor nog niet tam of aan handen gewend.

Ik denk zelf dat als jouw valkjes nu lekker bij je bijven, dat je ze mag aaien en kroelen en zo, dat ze wel tam blijven. Je moet er wel aandacht aan besteden. En vliegen moeten ze ook leren natuurlijk :)

Maar misschien zijn er mensen met andere ideeen en/of ervaringen. dan kun je er een gemiddelde van nemen ;D

Roosje

Precies, ik wacht het wel even af. Zoals het nu gaat, gaat het nog prima :)

Riny

9 mei 2006, 06:36:55 #7 Last Edit: 9 mei 2006, 13:16:54 by Riny
Hoy Roosje
Als ik valkjes tam maak , voer ik ze ,vanaf het moment dat ze uitgevlogen zijn.
Ik neem ze dan weg uit de buitenvoliere,en neem ze mee naar binnen.
Er zijn hier altijd meerdere jonkie's die ik tam moet maken, dus ze zitten nooit zonder soortgenoten.
Bij mij mogen ze altijd na iedere voeding allemaal samen een tijd rondvliegen door de kamer.
'S avonds zit het hele kluitje bij ons op de bank TV te kijken.
Ik heb een heel grote dubbele jockkooi in de kamer staan, waar ze in kunnen leren klimmen en klauteren.
Meestal maak ik er 10/12 tegelijkertijd tam en zelfstandig.
Dit is een heel arbeidsintensieve manier, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord ,dat ze(de jonkie's) ook maar ergens bang van waren.
Marga heeft er 5 van mij in de voliere zitten ,die ik tam gemaakt heb , en ze blijven supertam.
Caroline krijgt wel veel goed nieuws op een dag.
Groetjes Riny :D

Roosje

Voeren durf ik echt niet aan. Als ik zie wat er allemaal mis kan gaan :-\

Kan ik ze niet een deel van de dag in de kamer zetten? Bijvoorbeeld na de ochtendvoeding, en dan eind van de middag weer terug zetten? Oh nee...Dan gaat poppie nieuwe eitjes leggen :-\

Ik denk toch dat ik ze gewoon veel bij me moet nemen, en op die manier proberen zo ver mogelijk te komen...

Riny

Hoy Roosje
Ik beantwoord deze vraag bij TAM MAKEN.
Daar hoort het beter thuis als bij kweken.
Groetjes Riny :D

Rianne

Dan kan dit topic nu wel op slot. Mocht het nodig zijn om het weer te openen, hoor ik het wel. :)