17 mei 2024, 04:36:32

nog wat vraagjes handop fok

Gestart door renzokuif, 7 mei 2006, 16:09:02

« vorige - volgende »

renzokuif

1) mijn valkje mag maar 10 ml eten (volgens schema die ik hier heb geovonden) maar elke x als hij/zei er 10 binnen heeft wil hij nog meer. mag ik hem nou meer geven en dan tot hoeveel? had gelezen dat asl je teveel geeft ze krop verlaming kunnen krijgen. ik moet hem nu nog voeren om 7uur, 12 uur, 17 uur en 23 uur(volgens schema) maar als ik hem om 7 uur voer dan heeft ie om half 11 al weer honger en dan wil hij dus meer dan 10 ml. ik geef hem nu tot 12 ml als hij wil maar is dat nu wel goed?

2) elke x zodra ik het handoekje van de kooi af haal dan gaat ie scheeuwen. ook doet hij dan alsof hij slikt. volgens mijn vraagt hij dan om eten. hij doet niet zo als hij bij zijn ouders vraagt om eten dat piepen maar hij blaast zeg maar. gr desiree en baby

Mariska

Hoi Desiree,

Het beste is om 10% van zijn lichaamsgewicht te geven.
Dus stel dat hij 80 gram weegt geef je 8 ML.
Het beste is dus ook om hem te wegen.
Veel meer geven in inderdaad niet echt verstandig.
Dat bedelen blijft toch, maar daar moet je niet aan toe geven.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar mogelijk kun je hem een streng trosgierst aanbieden zodat hij daar aan kan knabbelen.

Bij je tweede vraag vroeg ik me af waarom je een handdoek over de kooi doet?
Dit is niet echt prettig voor een vogeltje.
Zeker niet overdag.
Ik vermoed dat hij van je schrikt als je de handdoek weghaalt en blaast uit angst.
Als je je valkje zelfstandig wil leren eten is zo'n handdoek ook niet goed.
Ze eten alleen als er voldoende licht in de kooi is.
De kans is groot dat hij dat met de handdoek erop niet doet en dat is dus niet goed.
Het is beter om geen handdoek over de kooi te doen ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

renzokuif

hij/zei is nu 20 daagjes oud. ik doe die handoek over zijn kooi zodat hij kan slapen. anders blijft hij tegen me scheeuwen. hij weegt nu 150 gram dus dan mag hij dus 15ml? maar hij blaast niet uit angst wand als hij me ziet gaat ie zachtjes piepen. ik denk dat het komt omdat hij eruit wil want als ik na het eten hem weer terug zet gaat ie ook blaazen en zodra hij eruit is dan piept ie weer zachtjes

Rianne

150 gram? :o wow, dat is aardig aan de maat! Dan zou ik zeker niet teveel voeding geven!

Riny

Hoy Desiree
Weet jij wel zeker dat die weegschaal goed werkt.
Ik kan me niet voorstellen ,dat een valkje van 20 dagen, zoveel weegt.
Ik raadt je aan om hem te wegen op een digitale keukenweegschaal.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Desiree,

Lijkt mij ook heel erg veel.
Het is belangrijk om heel secuur te wegen.
En geef hem maar geen 15 ML want dat lijkt me niet goed :-\

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

renzokuif

ja jullie hebben gelijk ik had verkeerd gekeken :o hij/zei weegt 80 gram sorry voor de fout ;)

renzokuif

ik heb trouwens een groeigrafiek van deze site en in die grafiek staat dat hij ongeveer 110 zou moeten wegen. weeg hij/zei dan niet te weinig?

Riny

Hoy Desiree
Daar heb ik  vanmiddag nog met iemand over gesproken.,
Dat daar wel erg hoge gewichten op staan.
Kijk er niet te veel naar maar hou een beetje in de gaten of er een stijgende lijn in het gewicht van je jonkie zit.
Mensen zijn ook niet allemaal even zwaar.
Groetjes Riny :D

renzokuif