5 mei 2025, 03:23:24

hoelang ongeveer????

Gestart door masker67, 18 mei 2006, 09:29:27

« vorige - volgende »

masker67

hoi hoi ,
ik heb duidelijk een mannetje en een vrouwtje ze doen het bijna heel de dag door! :-[
het mannetje is van begin september 2005 het vrouwtje van eind juni 2005
het mannetje word alleen steeds minder tam en valt je echt aan loopt heel de dagĀ  met opgetrokken vleugels in het begin was het wel grappig maar nu word het minder want het vrouwtje durft ook niet meer bij je te komen zitten want dan gaat HIJ lelijk doen pikken blazen
hoelang zal het duren dat hij weer de oude is???en word hij nog wel de oude?? want dit is niet leuk als je een valkje heb als huisdier.

grtjs monique

Ineke

18 mei 2006, 10:14:54 #1 Last Edit: 18 mei 2006, 10:16:45 by Ineke
Hoi Monique,
Zelf heb ik niet veel verstand van wipwappen en broeden bij vogels. Wel heb ik vaker gelezen dat je n popje niet moet laten broeden als t nog geen jaar is. Het gedrag van t mannetje klinkt als pubergedrag. Volgens mij is dat best mogelijk als ie negen maanden is. Maar je zult denk ik nog info krijgen waar je iets meer mee kunt. Groetjes, Ineke
Misschien heb je hier ook al iets aan:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17317.0.html

masker67

hoi ineke,
gemakkelijk gezegt natuurlijk dat je ze niet moet laten broeden maar als je een mannetje en een vrouwtje heb en ze leggen eitjes dan is het natuurlijk  zielig om ze dit niet telaten doen ik heb zoiets dat het tegen de natuur is.
ik heb geprobeerd om ze even apart te zetten maar dan schreeuwt hij heel de boel bij elkaar :( en daar word je ook niet vrolijk van! ik duim maar dat dit snel over gaat en kip weer snel de oude word!
grtjs monique

Rianne

Hoi,

wat Ineke bedoelt is dat je ze niet moet stimuleren om te gaan leggen. Ik zou bijv geen broedblok ophangen.

masker67

hoi rianne
ik heb een gewone kamervolliere en geen broedkastje of iets dergelijks maar sinds nu net hebben ze toch een eitje gelegen ???!!!!
heb beetje overal zitten kijken maar er woord overal aangeraden om het te laten liggen ???
hoop dat het bij eentje blijft vind het zo zielig dat ze zoveel moeite doen voor niks

grtjs monique

Ivy

18 mei 2006, 21:01:15 #5 Last Edit: 18 mei 2006, 21:07:13 by Ivy
Hoi!
Het is inderdaad verstandig om het eitje te laten liggen. Waarschijnlijk komt er nu om de dag een nieuw eitje.
Ze zijn wel erg jong, je kan eitjes beter omruilen voor nepeitjes, en als je een broedblok heb, kan je die toch gewoon ophangen, dan krijgen ze meer rust. En dan kan je hopelijk ook kroelen met je popje als de man in blok zit ;D

Dat je valkjes zo aggressief zijn komt dus doordat ze broeds zijn. Mijn valkjes hadden net ook eerste eitjes gehad, het is wel spannend om mee te maken :D. Maar inderdaad - aggresie komt er gewoon bij - ze willen alleen hun nestje bewaken, dat is de natuur :).

Groetjes en succes ermee!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie