18 april 2024, 03:00:02

Sjaakie is bang!

Gestart door adriaan, 7 mei 2006, 10:33:03

« vorige - volgende »

adriaan

Hallo..
Ik ben een jongen van 14 en ik heb gister een Valkje gehad. Dit was al de 2e van gister want de eerste die ik had was meteen weggevlogen :( Nu heb ik een nieuwe.. en die is erg bang voor mij denk ik..als ik naar zijn kooi loop buiten dan gaat hij naar de andere kant van z'n stok. Ik ga dan zitten..en hij bijft dan in z'n kooi. hij was er n keer uitgvlogen(Hij is nu wel gekortwiekt) en bleef waar hij landen trillend staan! En als ik weg ga dan gaat hij weer voor de kooi staan. Ik heb hem nu een dag. Moet ik hem nu nog eerst in de kooi laten staan te wennen?
Groet

vickie

Je moet ALTIJD zorgen dat alle deuren en ramen dicht zijn, dus dat de kamer vogelveilig gemaakt is, voor je een valkje los in de kamer laat vliegen.   :-\

Vrijwel alle valkjes zijn bang van hun nieuwe eigenaar, ze moeten immers nog aan alles wennen.  ;) Het kan al veel helpen dat je de info over tam maken leest, links op je scherm. Zou je ook eens willen vermelden hoe oud je valkje is, waar hij vandaan komt, of hij al andere eigenaren heeft gekend enzovoort. Wellicht kunnen we je beter helpen als we meer informatie over je valkje hebben.  :)

Waarom heb je trouwens je valkje gekortwiekt?  ???  Het is normaal dat je valkje uit de kooi vliegt als je het deurtje open laat staan, toch?

groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

adriaan

Hallo vickie..!
Ik heb me valkje gekortwiekt omdat ik hem buiten houd,,omdat ik geen huisdieren binnen mag hebben voor mijn allergie. En ik wilde weer een vogel dus tsja..:P


Mijn valkje is van vorig jaar zomer uit een nest en heeft verder nooit andere eigenaren gehad.(hebben ze niet gezegt)

Ik ga nu weer verder om hem uit de kooi zien te halen!

Groetje adriaan

Rianne

Hoi,

het is misschien vervelend voor je valkje, maar zolang hij buiten gehouden wordt, in een gewone kooi, kan hij er niet uit. Ook al is hij gekortwiekt, hij kan evengoed nog flinke stukken vooruitkomen, als de wind onder zijn vleugels komt.

adriaan

Ik probeer hem vaak uit z'n kooi te halen door hem op me hand te laten komen..en zet hem dan op de grond..en dan loopt i een beetje rond.

Maar hij trilt al minder..en hij was al een beetje dichter bij mij komen zitten :)

groet adriaan

Rianne

Ik wil je alleen maar waarschuwen, op deze manier raak jij je valkje weer kwijt. Je zal niet de eerste zijn, kijk maar eens bij het Vermist/Gevonden forum op deze site. :-\

Ivy

Hoi Adriaan.
Zit je valkje buiten in een gewone kooi? Hoe doe je dat in de winter (dan kan hij echt niet buiten staan, hij moet wel beschutting hebben tegen de kou...)?
Zoals hier al gezegd is, je kan hem beter niet uithalen als je buiten ben. Voor je het weet, is die weg, net als je eerste valkje. Gekortwiekte vogels kunnen nog steeds weg vliegen. En dan zie je ze meestal niet terug - en als ze pech hebben, kunnen ze gepakt worden door prooidieren of doodgaan van honger.
De beste oplossing zou waarschijnlijk een buitenvoliere zijn, want dan kan jij zelf met je valkje in de voliere zitten. Dan loop je geen risico dat hij wegvliegt en heeft hij in de winter ook beschutting.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

adriaan

10 mei 2006, 20:17:21 #7 Last Edit: 10 mei 2006, 20:30:55 by adriaan
Hallo,,

Ik heb nu al me valkparkiet 5 dagen..hij's al minder bang!
Maar soms heeft hij traanoogjes.. wat betekend dat?

Hij trilt ook nog een beetje Is hij nu ziek? :'(

Roosje

Als hij buiten staat in een gewone kooi is die kans groot :-\ Hij komt toch wel uit een buitenvoliere he :-X

adriaan

Hij komt ook vaak Naar buiten en dan laat ik hem een beetje rond lopen..maar als ik m er weer in wil doen..dan moet ik m wel ''vangen''

Lin

heb je wel beschuting om je kooi heen trouwens? als je valkje trilt dat is niet goed. Zet hij de veren dan helemaal op. Dus zit hij bol?

Heb je dit stappenplan al eens gelezen?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

adriaan

ja me kooi is beschut! het is in de achtertuin tegen het huis aan er zitten ook planten en hij hangt best hoog! er zitten ook stalen pennen in voor katten! al er een kat komt kan hij er niet bij!

En Sjaakie trilt niet meer hij is ook niet echt bang meer geloof ik!Z'n veren zitten normaal!

Lin

Oke dan is het goed. Maar blijf hem wel in de gaten houden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Ik kan echt niet geloven wat ik hier lees >:(

En dan vraag je in je andere topic hoe het kan dat ze alledrie zijn weggevlogen.
Dat lijkt me vrij duidelijk als je ze los in de tuin laat.

Ik hoop dat je nooit geen nieuw vogeltje meer krijgt.

Ook vraag ik me af waarom je hier informatie vraagt als je alle adviezen toch in de wind slaat.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)