4 mei 2025, 06:10:00

poetpoet toch een man?

Gestart door spikey, 9 mei 2006, 09:06:36

« vorige - volgende »

spikey

Naar aanleiding van mijn vorige topic. Waarin ik me afvroeg of poetpoet een man of een pop was.

Ik had Poetpoet namelijk gekocht van iemand die heel veel valken had zitten en wegens verhuizing er een aantal weg moest doen.
Diegene vertelde me dat het een pop was. Ze wist niet precies hoe oud ze was, maar wel broedrijp. Ik vroeg van, ja maar weet je dan zeker dat het een pop is.
Dat wist ze zeker...
Ze zei dat ze het kon zien aan de spots onder de vleugel en het vissegraatmotief bij de staart.
Ik geloofde haar dus ik heb Poetpoet meegenomen enz. Alleen thuis kwam ik erachter dat je dat niet op die manier kon zien bij een BONTE!

Dus toen werd me geadviseerd om op het gedrag te letten.
Ze of hij is heel melodieus, ze kent al bijna alle riedeltjes die Spikey ook kent. Alleen heeft niet zo'n helder fluitgeluid. (lijkt wel of er een soort 'r' doorheen zit frrrrrietfrrrieuw... (zo ongeveer haha)).
Maar ze of hij klimt al wel regelmatig in het broedblok, en dan gaat Spike erboven op zitten.
Ook heb ik haar/hem nog niet zien fluiten met de vleugels zo wijd/omhoog zeg maar.
Maar dat heb ik Spike ook nog nooit zien doen (en dat is wel echt zeker een man! Gepareld, en dus van kleur veranderd).

Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken?

Dit is het vorige topic waar ook foto's in staan:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16236.0.html

Rianne

Afgaande van jouw gedragsomschrijving, denk ik ook dat het een pop is. Je hebt een broedblok bij hun 2 hangen, dus als ze gaan paren, weet je het helemaal zeker :D

spikey

Heey!

Oké thanks voor je reactie!
Er hangt wel een broedblok bij, maar ik denk dat Spike nog niet zover is qua 'ontwikkeling'.  Hij is net een jaar. Maar hij kijkt nog niet zo om naar de vrouwen wat dat betreft :P ;)
Maar ik wacht gewoon af! haha!

Ik merk het vanzelf wel.