19 april 2024, 06:41:08

Cross-over of pa gepareld??

Gestart door •=Bonnie=•, 6 mei 2006, 21:25:28

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

HM... RAADSELS...

De pennen van de vierde wildkleur van Azrael en Luna (inmiddels wegens leeftijd verschil stiefkind van Perlan en Robijn) lijkt parels te krijgen.

Volgens geen enkele berekening die ik maak zou dat kunnen tenzij Azrael gepareld IS en niet split voor gepareld...

Ik krijg geparelde Lutino's in mijn nest en met een split van Azrael zou dat alleen zo kunnen...


Moeder:lutino
Vader:witmasker split voor {X1:  lutino gepareld} of  {X2:  lutino gepareld} (geeft zelfde uitkomst)

man afkomst:
50% lutino split voor witmasker {X1:  gepareld}
50% wildkleur split voor witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
50% lutino gepareld split voor witmasker
50% wildkleur split voor witmasker

Want dit:



Moeder:lutino
Vader:witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino} of {X2:  gepareld} {X1: lutino}

man afkomst:
50% wildkleur split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: lutino}
50% lutino split voor witmasker

pop afkomst:
50% gepareld split voor witmasker
50% lutino split voor witmasker

Krijg ik geen geparelde lutino's.
Nu denk ik een geparelde wildkleur te hebben maar toen ik Azael kocht had hij geen parels en ook nog geen totaal witte kop. Kunnen de parels eerder zijn verdwenen dan zijn kop spierwit geworden is? Want alleen als hij gepareld is krijg ik zowel geparelde lutino als geparelde wildkleur popjes... Of heb ik een cross-over?

Sanna

Hoi Bonnie,

Gebruik eens het dos-genenprogrammaatje, daarin kun je ook cross-linking aangeven. De uitkomst wordt dan:

Sons:
1 Baby in 4 Is Expected to be: N/wL
1 Baby in 4 Is Expected to be: L/w
1 Baby in 4 Is Expected to be: N/wLP
1 Baby in 4 Is Expected to be: L/wP


Daughters:
1 Baby in 4 Is Expected to be: N/w
1 Baby in 4 Is Expected to be: L/w
1 Baby in 4 Is Expected to be: P/w
1 Baby in 4 Is Expected to be: LP/w


Ik heb het nl. met Jamey en Kaily ook gehad. Uit de normale berekening zou ik dit krijgen:

Father is:   p/<CP><L>
Mother is:   P

Sons:
1 Baby in 2 Is Expected to be: N/pLP
1 Baby in 2 Is Expected to be: P/pC

Daughters:
1 Baby in 2 Is Expected to be: L/p
1 Baby in 2 Is Expected to be: CP/p

En wat kreeg ik voor jongen?? 2 bonte kereltjes, 1 bont gepareld kereltje en 1 lutino geparelde meid ;D. Dit was alleen mogelijk wanneer Kaily ergens, stiekem, heel erg goed verborgen, een bonte split had... Maar aangezien ze bij Lique vandaan kwam en die haar hele geslachtslijn kende, was dat echt onmogelijk. Ook de plaats van de splitten (X1 of X2) van Jamey was bekend, dus het kon niet zijn dat ik ze verkeerd had ingevuld. Snapte er helemaal niks van totdat ik met dat dos-programmaatje eens cross-linking probeerd... en toen kwamen ze er allemaal uit ;D ;D. Misschien dat die lutino-split nogal losse pootjes heeft, ik weet het niet ::). Maar als jij ook cross-linking hebt dan is dat geparelde mormeltje een popje ;).

Groetjes, Sanna

Mariska

Hoi Sanna,

Waar vind ik dat programma?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sanna

Hoi Mariska,

Als je in de kolom links op Funstuff klikt, dan zie je hem onderaan staan:

Free CockatielGenetics Software (by Jim Vegeais)

Alleen het downloaden lukt nu nog niet altijd omdat Peter en Lique nog aan het verhuizen zijn. Als ik hem je toemail wordt hij als virus gezien, dus dat schiet ook niet op ::).

Groetjes, Sanna

Mariska

Hoi Sanne,

Dank je wel voor je snelle reactie ;)
Ik heb geen haast hoor.
Ik wacht wel tot Peter en Lique alles op orde hebben.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rob

Citaat van: Sanna op  6 mei 2006, 22:57:14

Als ik hem je toemail wordt hij als virus gezien, dus dat schiet ook niet op ::).

Groetjes, Sanna


ff inpakken met winrar o.i.d. dan wil het meestal wel lukken

Succes

Met antivirus groet

Rob

Sanna

Poeh, wat stom :-X, helemaal niet aan gedacht. Bedankt Rob ;D. Wil je hem als zip hebben Mariska? Dan moet je me even je e-mail adres in een IM sturen.

Groetjes, Sanna

Mariska

Hoi Bonnie,

Als ik het goed heb is het als volgt:
N=normal grey=wildkleur
W=whiteface=witmasker
L=lutino
P=pied=bont maar dat kan ook Pearl=gepareld zijn.
Die laatste weet ik dus niet zeker welke het is.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sanna

De kleine letter "p" is bont (pied) en de grote letter "P" is gepareld (pearl). Ik weet niet of het onder mac draait, zou je eens moeten testen. Moet ik het jou ook toemailen?

Groetjes, Sanna

Sanna

Jamaar de kans dat een gewone lutino een man is is dan wel 2 keer zo groot als een pop, dus misschien toch. Tja, ik weet het ook niet hoor, het blijft altijd gokken. Maar als die lutino die je nu in het nest hebt zitten een popje blijkt, heb je wel het ulitieme bewijs ;D.
En kan het niet gebeurd zijn dat een ander er stiekum een eitje bij heeft gelegd toen jij even niet keek? ::) ::) :D
Ik heb je het programma toegemaild trouwens.

Groetjes, Sanna

Sanna

??? ??? ???
Ik krijg de mail van je website weer terug... Heb je nog een ander e-mail adres? Stuur anders maar even in een IM.

Groetjes, Sanna