18 juli 2025, 18:30:36

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Peggy

Hé Peet,  je bent er weer,  gezellig !!  :D

14 valkjes alweer  :o  Ja dan moet ik dus weer een keer richting Schijndel  ;)

en alweer 2 donsjes,  superrrrrrrrrrrr

ik zie ze ja,  in je handtekening.  Blijft mooi  :D

Het zijn dus 2 donsjes v Bo& Dirk maar liggen bij een ander of heb ik je mail niet goed gelezen ?

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Welkom terug.

14 valkjes intussen.....wow.........die willen we natuurlijk wel op de foto zien ;) ;) ;) ;)

Liefs,

Anja

*Petra*

Hoi Anja,

Dan moet ik in mijn vakantie eens aan de slag  ;).

Hoi Peggy,

Er liggen 2 donsjes bij Twiedie en Yuki, maar zoal je op de foto ziet, zijn het al geen donsjes meer.
Maar Bo en Dirk hebben zelf ook 2 donsjes om groot te brengen, degene die achterin het mandje zitten.

Hoi Caroline,

Inderdaad de eerste was een lutino en toen volgde er 3 bontjes :-).

Hoi Danielle,

Ik heb er inderdaad wel een paar bij, 2 mooie geelwangen en 2 heel mooie koppels van Mandy.
Ze zijn hier al een tijdje, maar gisteren zag ik beide koppels 'bezig' , dus ze voelen zich nu wel goed op hun gemak. Ze komen uit een butienvoliere, dus hebben toch wel even tijd nodig gehad om te wennen.

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Hée wat leuk weer,die jongen in een mandje ..  dus Twiedie is eindelijk overstag en gevallen voor Yuki?  watvoor soort mutatie is Yuki ook alweer ?

en zijn dat ook echt hun jongen of jongen v Bo&Dirkje?

Hoe gaat het verder met je?  de kinderen hebben nu ook vakantie hè?  wanneer gaan jullie op vakantie?

Gr Peggy

*Petra*

Hoi Peggy,

Yuki is het mooie flinke witte 'opvang' valkje, met cinnamon afgewerkt op de vleugels  ;D.
Yuki is voor Twiedie gevallen eigenlijk, maar Twiedie wist niet hoe hij de eitjes moest bevruchten. Yuki legde 5 eitjes; allemaal onbevrucht.
Intussen legt Bo een ei in het badje!
Het blok had ik weggehaald, nadat van het laatste nestje niets uitgekomen is. Dat ei in het badje is het lutino-tje geworden, waar Yuki en Twiedie nu voor zorgen.
De eerste 2 eitjes van Bo en Dirk zijn naar hun gegaan, en de laatste 2 hebben Bo en Dirk zelf gehouden.
Die 2 zitten achterin het mandje. Is he tte volgen  ;D??

De kids hebben nu beiden vakantie.
Wij zijn alleen de week van 10 augustus wsl. weg, dus lekker veel thuis  ;).  Wanneer hebben jullie plannen?

Peggy

Ik snap het helemaal.Toch wel gaaf en onverwacht dat Twiedie nu toch een popje min of meer accepteerd.Is ie toch niet de eeuwige vrijgezel  :D

Ik vind eigenlijk dat jij al je valkjes best wel eens opnieuw mag voorstellen hier  :P ::) ;)
Ik persoonlijk ben namelijk erg benieuwd  :D

Nu weet ik ook weer ja wie Yuki is  :D

Wij gaan de laatste twee weken naar Texel  :D  Dus de komende 4 wk gewoon thuis.

Gr Peggy

Caroline

Ja leuk!!!

Een voorstelronde, ik ben namelijk wel heel erg benieuwd naar je bonte geelwang man.  ::) :P

Uiteraard wil ik bij je op de wachtlijst voor een bonte geelwang man, pareltjes en cinnamon toegestaan.  ;)

Misschien moeten we weer een een minimeeting afspreken in de vakantie.  ;D

FIjne vakantie meis en succes met je mooie jongen, lieve foto's.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Nou een foto van mijn mannetje mag je al hebben hoor;
En jij bij mij op de wachtlijst, dat is weer eens wat anders  ;).

Zijn naam is Steppe en hij woont met Savanne samen.

Klinkt goed, een mini-meeting, gaan we doen!
Jullie ook een heel fijne vakantie, heerlijk vooruitzicht  :D.

Hoi Peggy,

Nou, ik ga een voorstelronde doen, beloofd  ;D.
Maar ze zijn ook live te zien, als we binnenkort een meeting hebben...

Peggy

een mini meeting ?  altijd gezellig  :D

Steppe is supermooi Peet!
gaaf hè,Caroline bij jou op de wachtlijst  :D

Binnenkort echt weer eens afspreken ja.

Maar vooralsnu een heel fijn weekend!!

Liefs peggy

*Petra*

Hoi hoi,

Alle valkjes hebben een lekker schoon kooitje gekregen en zitten tevreden te poetsen.
Mokka heeft een paar dagen terug haar eerste eitje hier gelegd  :D.
Er wordt wel wat gebroed, maar of het voldoende is zal de tijd uitwijzen.
Het is wel spannend, want het zou mijn eerste jong witmaskertje worden.

Ik heb net een leuke foto gemaakt van de 2 oudste F-jes.
Maar gelijk in mijn handtekening gezet, ze veranderen nu zoveel.

Nog een paar dagen werken en dan heb ik vakantie, heeerlijk!
Morgen mijn dochter ophalen in Zeeland. ze had al een mini-vakantie bij mij tante  ;).

Groetjes

Caroline

Ach, wat een scheetjes.  :-*

Leuk .... Mocca een eitje, spannend misschien een witmaskertje.  :D

Morgen lekker je meisje weer halen, veel plezier bij je tante.

Groetjes en tot gauw.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hey Caroline,

Ik kom vandaag thuis van mijn werk, zit mijn Roosje in het blok  :o. Het blok dus, waar Mokka haar eitje had gelegd ???.

Ik heb de 2 koppeltje die ik bij Mandy heb gehaald, samen in de helft van mijn grote kooi zitten en er 2 blokken bij gehangen.

Dus eerst zitten Schnippie en Mokka te broeden op één eitje, en nu ligt er een tweede eitje bij en broeden het jonge koppel; Pim en Roosje.
Geen idee of het tweede eitje dus ook van het laatste koppeltje, het lijkt erop, zoals ze u het nest verdedigen  ::).

Al met al wordt het nu dus wel heel erg spannend hier en raadselachtig  ;).
Ik kijk maar gewoon af, wat er gaat gebeuren. Als er straks niets uitkomt, zet ik de koppels apart met ieder een broedhokje.

Caroline

Jeetje, een hele soap dus bij jou .... wel spannend als de eitjes bevrucht zijn, wat er uit gaat komen.  :D

Ik dacht even Roosje?? ??? Wist helemaal niet wie dat was.  :-[ Maar begrijp nu dat je het jonge getekende koppeltje wat je mee nam bij Mandy Pim & Roosje hebt genoemd.  :D Dit was een jong van de ouwe Pim & Roos en een jong van Spik & Span, toch?? Leuk hoor.  :D

Ik ben wel benieuwd hoor.

FIjn weekend, liefs Caroline

PS. de kids en jij dus ook hebben nu zeker vakantie w.b. de judo??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Klopt precies, ik noemde hen Pim en Roosje omdat ze nog geen naam hadden, maar heb het nu zo gelaten..

En ook pauze met de judo, ook weleens fijn. Niet meer s'avonds na het eten haasten om weer te gaan trainen.
Ik vind het fijn dat deze judo-stop juist in de zomernmaanden is  ;).

Vanmorgen zitten de 2 popjes samen te broeden, vreemd gezicht hoor, er staat precies zo'n zelfde blok langs.. ::).
Nu is Roosje eruit gegaan, en is Schnippie er weer bij gekropen. Roosje kijkt in het blok, maar het is nu echt vol!

*Petra*

Hoi hoi,

Nou, ik hoop dat iedereen een heerlijke vakantie heeft gehad, het weer lijkt nu een beetje om te slaan.

Met mijn valkjes gaat het prima;
Yuki en Twiedie zitten druk te broeden op onbevruchte eitjes;

Pim & Roos en Mokka & Schnippie wipwappen met regelmaat, maar zijn nog steeds niet helemaal over eens van wie welk blok nu is..
Pim en Roos hebben eitjes, de 1e was vandaag zo'n beetje uitgeteld, maar ik hoor nog niets.
Schnippie en Mokka lijken sinds vandaag het rechtse blok te bezetten, even geduld houden dus ....
Het zijn 'wilde' koppels, dus ik laat ze ook meer hun gang gaan, zonder steeds te storen.

Mijn geelwangpoppetje gaat voor het eerst kippetje zitten, maar het mannetje vind het maar heel raar.

Bo & Dirk, Sweety en Noeka, en de vrijgezelle mannen; Shadow en Shiny zitten gezellig saampjes en kunnen het onderling goed vinden.

De 4 jongen, opgevoed door 2 verschillende ouderparen, doen het fantastisch, laten zich met name s'avonds heerlijk kroelen. Overdag zitten ze gezellig met mij in de keuken op de standaard  ;).

Morgen komt er iemand kijken, die belangstelling heeft in één van de valkjes. Ze heeft zlef ook al 1 valkje, dus dat is wel heel fijn.

Groetjesss Petra  :D