28 april 2024, 08:15:03

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

♥Debby♥

En ik zie je er helemaal bij stampvoeten dorothé!  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Nou, komt ie,

Er was een vrouw die om een tam valkje vroeg, maar al heel vaak geen reactie meer gehad had of nare berichtjes, als ze vertelde dat ze het valkje niet op kon komen halen.

Er was 5 jaar terug een spierziekte bij haar geconstateerd.
Net op het moment dat ze ook het (door ons genoemde;) valkenvirus kreeg. Ze wilden een buitenvolière met valkjes maken. Helaas ging alles toen niet meer door.

Nu had ze 2 valkjes binnen zitten, maar was er eentje dood gegaan aan legnood. Daar was ze erg verdrietig om.
Ze wil heel graag een vriendje voor haar witmasker, en liefst eentje die ze zelf ook kan kroelen. Iedere morgen mag haar valkje ook los en hij zit in een grote papegaaienkooi.
Ze heeft al lang een kooi klaar staan, voor een 2e valkje, maar het lukt maar niet.

Ze heeft een man en 2 kinderen van 6 en 9 jaar.
Toen ik reageerde, was ze zo blij, dat de tranen in haar ogen sprongen. Ze was zo blij en eerlijk en lief, dat ik haar een heel lief valkje gunde.
En onze Doerak komt, sinds kort, net als Twiedie zelf naar je toe om een kroel te halen, en vind het heerlijk!
Ik kan hem nog overal aaien en hij bijt me nooit hard, hij is gewoon mijn liefste valkje, zonder twijfel.

Maar om iemand zo blij te kunnen maken, is toch ook heel bijzonder.
Demi las haar verhaal en wilde 'haar' Doerakje ook aan dit gezin geven.
Ze zei: 'Als kweker moet je soms een beetje hard zijn, je kan niet alles zelf houden.'
Daar moest ik wel een beetje om lachen.

Al met al een dubbel gevoel; een heel blije vrouw, echt hoor, want ze blijft mailen om me te bedanken, wil contact houden en hem ook de naam "Doerakje" laten behouden.

En mijn liefste valkje, wat ik kwijt raak.
Maar ja, voor een goed doel ... ik kon haar gewoon echt niet teleurstellen.

En ik probeer het als een uitdaging te zien, om weer zo'n  lieve tamme valk te kweken  ::).

Groetjes Petra
           
   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Jemig Petra,

Wat lief van Demi.. echt.. dat ze zoiets zegt om die mevrouw haar valkje te gunnen.. Dat is voor jou toch echt een teken dat je iets goed gedaan hebt hoor! wat een heerlijke meid heb je daar!

En wat lief dat jullie bereid zijn om Doerakje en die mevrouw te geven.. woont ze bij jullie in de buurt? en hoe kwam ze dan bij jou terecht?

Is Doerakje nu al weg?

Jemig meis.. je eerste nestje helemaal weg.. dat is toch wel even slikken denk ik..

Maar nogmaals.. Ik vind het geweldig lief dat jullie dit doen!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sharon

Hoi Petra,
ik heb je verhaal echt met bewondering gelezen hoor! Ik vind het echt een ontzettend mooi en nobel gebaar dat je die vrouw je Doerakje gunt. Je bent een fantastische vrouw!
Ik kan me het dubbele gevoel dat je erbij hebt heel goed voorstellen hoor.

:-* :-* :-*

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Sanna

Hoi Petra,

Wat ontzettend lief wat jullie gedaan hebben!! In zo'n geval gun je het iemand van harte, en helemaal als je ziet hóe blij en dankbaar iemand daar van wordt. Tja, dan wordt het hard tijd om pa & moe weer aan het werk te zetten voor een tweede Doerakje ;D ;D. Aan jou zal het vast niet liggen ;).

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

hahaha.. ik vertelde het net tegen Jan en die vroeg ook al.. wanneer mogen ze nu weer een nestje??  toen zei ik al.. vast wel snel..  ;)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

Hoi Petra,

Ik kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel is. Maar ik heb het idee dat je haar er erg blij mee hebt gemaakt.

Ik weet wie het is, want had het oproepje gelezen.

En ik weet hoe het is, bij mij zijn al twee keer drie valkjes de deur uit gegaan. Het blijft even slikken op het moment zelf, maar daarna ben je er alleen maar blij om.

Lief van jou en van Demi!

En ja, als je inderdaad een goed huis voor ze kan vinden, dan kun je ze ook vaker een nestje geven! En dat meemaken is toch heerlijk!!

Liefs, Gerda

*Petra*

Hoi Sharon,

Ik denk dat veel mesne dit zou doen, als je het verhaal zo had gelezen. Maar bedankt, jij zou iig hetzelfde hebben gedaan, volgens mij  ;)!


Hoi Debbie,

We hebben hem niet echt gegeven, maar hij wordt wel thuis bezorgd  ;).
Dat zou ook niet eerlijk zijn, jij was er minstens net zo blij mee, dan had ik hem jou ook moeten 'geven'.

Maar omdat ik Doerakje nu alweer 4 maanden heb, en zo ver met hem gekomen ben, met deuntjes fluiten en kroelen en aaien en pakken op zijn rugje, nog steeds op zijn rug tegen me aan kon houden en zijn vleugeltjes kon strekken, zonder dat hij me één keer hard gebeten heeft, 'voelt' het wel als weggeven, want eigenlijk wil je zo'n valkje niet kwijt.

Nu zeg ik tegen demi, we doen de centjes in een potje en kopen er weer nieuwe hele mooie valkjes van bij  Caroline, waar we later zelf mee gaan kweken en dat stimuleert haar ook, om toch maar 'ja' te zeggen.  

En Gerda,

Ja, wel een heel sneu oproepje, ik kon het echt niet laten om NIEt te reageren. Wel gewoon gevoelsmatig gedaan, want ik heb doerakje eigenlijk nooit te koop gehad.

Idd, ik moet eerlijk zeggen dat ik gelijk Sweety en Noeka apart heb gezet met een blok en hennepzaad  ;D.
Het is zo geweldig, en ik weet hoe goed dit koppel het doet, dus waarschijnllijk weinig problemen, en weer een mooie uitdaging!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sharon

Hoi Petra,
oh wat gaaf dat Weety en Noeka weer een nestje mogen! Dat gaat weer geweldig worden hoor!
Ik kijk nu alweer vol spanning ernaar uit!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


*Petra*

Hoi Sanna, Debbie en Gerda,

Jullie beginnen me al aardig te kennen  :-[!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Nee oke, niet gegeven maar het voelt als geven inderdaad.. je snapt wat ik bedoel..

en een blok.. ja hoor.. haha.. ik wist het!! gaaf hoor!

en hoe gaat het met snowy en twiedy?? hebben ze nog wat interesse in elkaar of helemaal niet?



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Nee, ik heb Twiedie nu officieel als "The lonely valk" gebombadeerd  ;D!
Ik zoek tzt een leuk manneke voor Snowy  ;)!


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline

Even snel reageren  :-* :-* 1 voor jou en 1 voor Demi ..... tot morgen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Hahaha.. en jij zoekt en zoekt... en Snowy gaat er met Shadow vandoor... ik weet het zeker!  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.