27 april 2024, 23:59:48

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi Chantal,
Op tijd rusten is prima vooor jou hoor, zeker doen! Only 80 days to go ....
Je hebt ( weer eens)  helemaal gelijk  ;D ;D!!
Ik mag best een beetje meer vertrouwen in mijn koppeltje hebben, ze komen tenslotte van goede huize  ;).

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Petra,

Gefeliciteerd met de uitvliegers (hihihiihihi das weer eens anders dan opvliegers ;D ;D ;D)

Het gaat kei goed zeg.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Petra

Kijk, het is toch allemaal goed gekomen. Hihi, dat had ik je ook wel kunnen vertellen.  ;) Je bent soms wat te bezorgd...maar dat is volgens mij elke valkenoma wel.

Mara


Sanna

Sjongejonge, al uitgevlogen. Het gaat goed bij jou zeg ;).

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

Wat leuk dat je er zo van geniet joh.. als ik dan lees dat je een uurtje bij de kooi zit.. geweldig!

over een tijdje hoop ik het toch ook eens mee te maken.. maar voorlopig geniet ik van diesel en straks van duuk.. ben blij dat hij het zo goed doet!

en nu dus afwachten wanneer doerakje z'n blok uitkomt.. komt hij ook al mooi in de veren??  ik blijf me verbazen over het verschil tussen die 3.. wel heel leuk om te zien hoe hard het dan kan gaan.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Bello

Maar dat is leuk nieuws Petra, al 2 jomkies uitgevlogen, super!!

Natuurlijk ben je overbezorgd dat zou ik denk ik ook wel zijn hoor.

Gelukkig hebben we ons Chantal dussss

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hoi Dorothé,

Ik ben echt HEEL blij met ons Chantalleke, ze heeft me al vaak van mijn bezorgdheid afgeholpen  ;D.

Hoi Debby,

De kids waren aan het spelen en ik had lekker allemaal vers voer neergezet, de kleintjes een half uurtje eruit, zodat ze flink gingen zeuren om voedsel. Toen weer terug gezet, de ouders hadden dan voldoende tijd om lekker veel te eten.
Dan heb ik zo'n heerlijke zitzak, en dacht; Nou, ik blijf zitten totdat ik zie, dat ze alledrie gevoerd worden. En gelukkig gebeurde dat ook, en nog vrij snel  ;). 

Dat is ook wel iets makkelijker als dee kids groter worden, hoewel ze van de week een beetje jaloers waren op de aandacht die ik aan de valkjes geef  :D. Het is ook voor het eerst dat ik een eigen hobbie heb, dus ze zijn echt gewend dat alle aandacht voor hun is ..  Maar ze begrijpen het wel, en gelukkig vinden ze het zelf ook heel leuk, vooral mijn dochter  ;).

En Doerakje? Noe, die weegt het zwaarts van allemaal  :o.
Meer als 110 gram!! En iedere dag sta ik echt versteld, hoe snel hij in zijn veren komt, echt waar. Demi gaf me een valkje in mijn handen, toen ik aan de computer zat, en ik had het idee dat het Duuk was. Nee, het was Doerak  :o :o!

Hoi Sanna,

Het gaat reuze, en tjonge wat geniet ik ervan !!

Hoi Mara,

Iedere keer neem ik me voor, nu hoef ik me niet meer ongerust te maken, maar als er dan weer een nieuw tijdperk aanbreekt ...  ;).

Hoi Anja,

Opvliegers, nee dat gelukkig nog niet, maar zo voelt het wel als ik me ineens zorgen maak, of alles wel goed blijft gaan. Dus die uitvliegers zorgen eigenlijk toch voor opvliegers  ;D.

Sweety en Noeka zaten net weer te wipwappen, maar ikwil hun nu echt wat rust gunnen, en ik hoop zij mij ook  ::) ;D.


Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Wat leuk dat het zo snel gaat he...

moet je maar snel weer foto's maken van alle 3... hihi..

vind het leuk om ze zo samen te zien.. al hoewel ik me ook afvroeg of duuk z'n broertjes niet heel erg gaat missen.. maar ik zal hem dan regelmatig foto's laten zien..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debby,

Duuk krijgt meteen een nieuw vriendje, en dat is wel fijn. Want ik zie ook dat ze elkaar echt wel opzoeken!
Ik verwacht zeker dat Doerakje dit weekend ook uitvliegt.
Wel heb ik een druk weekend met judotoernooien op zaterdag en zondag ..
Maar tussen de bedrijven door, zal ik eens foto's maken van hun drietjes samen. Misschien vrijdag, morgen komt mijn vader en gaan we de hele dag aan de auto poetsen  :-\.
Als het gebeurd is, is het wel fijn, maar ik zal niet veel online zijn  ;).

Groetje Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

auto poetsen??? de hel dag???  :o wauw... ben blij dat die mijn man niet zo fanatiek is.. hahaha.. 1x per week bij de buurman door de wasstraat en meer krijgt de auto niet hoor.. hahahaha

tegenover ons zit nog een autopoets bedrijf.. dat klinkt dan ook wel weer verleidelijk.. hahahahaha

Doe maar rustig aan hoor.. maar het is zo leuk om dat verschil te zien en vooral om te zien hoe snel ze ineens dan helemaal mooi in hun veertjes zitten...

ik ga slapen... groetjes!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

En hoe is het vandaag met je fladderende vriendjes???


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debby,

Vanmorgen fris drinken en voer gepakt, en de laatste maanden laat ik de deur gewoon open van de kooi, ze gnigen er toch niet uit. Nou, vanmorgen dus wel  :o! Ditkje en Duuk vlogen heel de speelkamer door, echt niet te geloven!! Vader en moeder trouwens ook. Gelukkig had ik Dirk en Duuk snel  en gemakkelijk te pakken. Zonder dat ze bang werden. Vanmiddag pakte Demi ze uit de kooi, en mee naar de keuken en ze deden weer keurig of ze niet konden vliegen. Ik was bang dat ze de smaak te pakken hadden, maar ze deden het weer keurig  ;).   

Bij ons langs zit ook een wasstraat, weer toeval ??
We hebben de buitenkant gewassen, gezeemd, ingepoetst, uitgepost, in de wax gezet, en weer uitgepoetst. Dus 6 maal over alles heen  :o! De binnenkant uitgezogen, gezeemd, ramen gepoetst. We zijn van half negen tot half vijf bezig geweest. Wel ff pauze gehad tussendoor. Troiwens .. in de middag niet eens meer. Maar het resultaat mag er zijn, hij kan zo de showroom in  ;D ;D! Mijn vader ligt op de bank te slapen nu  ;).

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

en de auto mag het eerst komende jaar niet meer zeuren... hahaha

wat een werk zeg!!!

ik moet wel lachen hoor.. die 2 blijven je verrassen op deze manier... en Duuk doet maar wat graag mee met z'n broer.. hahahaha

ondeugd...


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Ja Debbie, die twee blijven me verassen, echt waar!
Iedere dag opnieuw is er weer iets, waarmee ik moet lachen, of me weer ongerust maak  ;). Maar ik ben toch zo ver om te geloven dat met deze 3 alles goed komt. Ik weet nog niet of ik een tweede valkje wil verkopen. Dirkje is mijn eerst gekweekt valkje, maar Doerakje is nu, omdat hij de kleinste is, ook zo schattig. Voordat ze geboren waren, zei ik dat ik er eentje wilde houden, maar ja, welke dan, moeilijk hoor... ::).

Groetjes Petra  :D 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Het lijkt me ook vreselijk moeilijk om zo'n keuze te maken..

geen plek voor een grote voliere buiten???  ::) ;D ;D



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.