28 april 2024, 12:26:44

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

caro

Hoi Petra,

Ik wil je vast een prettige vakantie wensen. Wij gaan inderdaad naar Frankrijk. Wij vertrekken dinsdagavond, wij gaan 3 weken lekker camperen met de vouwwagen.

Veel plezier.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

Hoi allemaal,

Het is stil hier, mijn valkjes zijn bij Chantal. Morgen gaan we vertrekken. Het is wel echt raar hier, die lege kooi, en de stilte. Ze kunnen tegenwoordig zo'n fijne fluitgeluidjes maken, heel lief. Chantal denkt dat we 2 mannetjes hebben, en dat twiedie toch echt een cinnamon is. We zijn blij dat we ze bij haar achter mochten laten, ze is zo lief voor de vogeltjes. Ze heeft ook zo'n mooie witte kaketoe van 9 weken, echt super om te zien. Dus we hoeven ons   zeker weten geen zorgen te maken, en dat is heeel fijn!! Ik moet morgen nog heel veel doen, dus dit zal mijn laatste bericht zijn,  iedereen een heel fijne vakantie toegewenst, en tot over een paar weken  ;D ;D.
Groeten Petra           


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Hoi,

Zo, weer terug van vakantie.
De was weer gedaan, nu nog strijken  :(.
Dat zijn de nadelen, maar dat hoort erbij.
Gisteren de valkjes opgehaald, ze waren allebei flink aangekomen!
Er was supergoed voor gezorgd, geweldig!!
Ze fluiten nu alweer flink, en zijn net lekker in de douche geweest.
Ze ruien beiden nu een beetje, zijn ook rond de 5 maanden.

Groetjes Petra  ;D ;D.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Bello

Ha Peetie,

Was de vakantie fijn? De vogels hadden het natuurlijk goed naar hun zin bij Chantal!!!

Nou ja dan heb je 2 mannetjes is toch niks mis mee.
Als ze maar goed met elkaar om kunnen gaan.

Groetjes van bazinnetje van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hoi bazinnetje van Bello,

De vakantie was super, weekje Frankrijk, weekje Spanje.
Heel aktief, canoying, klimmen en abseilen enz met het hele gezin.
Escalade is echt een aanrader voor actieve gezinsvakanties!!
De vogels hadden het prima naar hun zin gehad bij Chantal!!

Ach, het geeft niet dat het 2 mannetjes zijn, maar als je de jonkies volgt op dit forum, leek me dat ook zo leuk, om eens een nestje te hebben.   :(

En mijn 2 mannetjes dulden elkaar wel, maar willen geen lichamelijk contact. Terwijl Twiedie met een bont vogeltje bij Chantal meteen ging kroelen, nou dat zal hij bij Sweety nooit doen. Dat vind ik dan wel jammer hoor..  En dat bontje was ook een mannetje, dus daar lag het niet aan.  ;)

Groetjes Petra




Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Bello

Ja en als je al die jonge en mooie valkparkieten zie op deze site, gaat het ook kriebelen he.

Bello is soms jaloers als hij bij mijn vriend zit en ik mijn vriend een kus geeft komt hij gauw tussenbeide voor ook een kusje.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

LLLLLLLiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeefffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff  :-* :-*


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Bello

Nou ziet er misschien lief uit maar hij probeert dominant te zijn en dat houden we een beetje in toom.

Als wij gaan eten dan krijgt hij nooit iets van ons, dan bedelt hij ook niet en wat niet weet wat niet deert.

Mij ouders hebben een grijze roodstaart en als ze gaan eten dan gaat het rolgordijntje voor de keukendeur dicht  (hij staat in de wonnkamer) dat hij niet kan zien dat ze aan het eten zijn, anders gilt hij de hele boel bij elkaar.

Groetjes bazinnetje van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Grappig vindt ik dat;
Veel mensen die valkjes hebben, hebben ook een grijze roodstaart.
Dat gaat vaak een beetje samen.
En nu zitten ze bij jullie ook in de familie  :D :D.

Een grijze roodstaart kan inderdaad flink herrie maken, maar onderschat een valkje ook niet, ookal is hij veel kleiner  ;D.
Dus een goede opvoeding is best belangrijk. Je hebt helemaal gelijk!

Onze valkes zijn naar een aparte kamer verhuisd, ik had ze eerst in de woonkamer staan. Wel heel gezellig, maar het wordt wel rommelig, als ze losvliegen en het zijn nogal knoeiers. Niet dat ik puntje precies ben, maar echt fijn vond ik het niet.
Toen zijn ze naar de woonkeuken verhuisd, maar dat bleek niet goed te zijn, met dampen van het koken.

Nu kunnen ze gewoon los vliegen, en een halve dag los blijven. O ja, zal ze zo eens terug in hun kooi doen, ze zijn nu ook nog los  :-\. Als ze nu smorgens roepen, zitten er 4 dichte deuren tussen, dus dat scheelt in het volume ;).

Als je tijd en zin hebt en een leuke foto, plaats eens een grote foto  van Bello, om te kijken hoe hij er nu uitziet  :D :D.

Groeten Petra    ;) 

 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Peetie,

Het zou best kunnen dat je twee valkjes nog gaan kroelen hoor, soms heeft dit wat tijd nodig.
En bij mij is het ook zo gegaan dat ik eerst twee mannetjes had. Maar toen kocht ik er nog twee popjes bij ;D misschien een idee?
Dan heb je wat meer kans op een nestje ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Bello

De papaeggai is ook voor de helft van mij (bazinnetje van Bello) maar zolang hij bij mijn  ouders is is hij soms vreselijk dominant, is hij tijdens een vakantie van mijn ouders bij ons hebben wij er geen sikkepitje last van en is het een model vogel.

Hij zat zelfs op Bello zijn standaard en hij wou zelfs op mijn arm zitten zodat ik met hem door de kamer kon lopen.
Uiteindelijk hebben wij een standaard vor hem gekocht en keigek is hij ermee.

Waarom doe je dan niet zo'n plexiglas aan de achterkant en zijkanten van de kkoi, want je bent er volgens mij al heel wat mee aan het verhuizen, is ook niet goed voor de vogels hoor.

Bello staat met zijn nieuwe kooi nog steeds op dezelfde plek als met zijn andere kooi en 1 x in de 2 dagen doe ik eventjes met de kruimeldief onder zijn kooi, dat is echt alles hoor.

Bello is momenteel is een hummie, dan kan alleen mijn vriend hem in de kooi zetten.

Gaat wel weer over.

Groetjes bazinnetje van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hoi Manja,
Ik ken je verhaal, met Mikki en Sunny, en nu heb je Dreamy en Daisy erbij. Dat is inderdaad wel de beste oplossing, met meer kans op een nestje  :D. Maar ik weet niet of ze dan nog in hun eigen kooi kunnen blijven, of er niet een kooi bij moet komen. En we hebben eigenlijk Sweety gekocht, zodat Twiedie niet alleen zou zitten. Maar dan zie je al die jonge valkjes op het forum, en dan denk je; Het zou toch leuk zijn als ... Maar dan blijkt dat je 2 mannetjes hebt, en dat maakt de kans nihil. Maar het was dus in eerste instantie ook niet de opzet, om een nestje te willen. Ik weet niet of mijn vriend er blij mee zou zijn, om het echt uit te breiden.  Is dit verhaal herkenbaar? Of is het bij jou anders gegaan?

Hoi bazinnetje van Bello,
Ik weet dat het niet goed is om ze vaak te verhuizen, maar ik kon niet in  één keer de juiste plek voor ze vinden, het was geen opzet. En ik kan echt niet volstaan met een kruimeldief om de anderste dag, maar misschien is één of twee valkjes ook nog een verschil. Dat plexiglas is misschien wel een goede tip, dat kan natuurlijk wel helpen tegen knoeien. Maar goed, in deze kamer kunnen ze vrij vliegen, en in de huiskamer is dat ook niet altijd even handig. De kamer is vrij groot, ook 4 bij 8 ongeveer, dus ze hebben toch de ruimte.
Jij merkt ook dat ze af en toe hun kuren hebben! Chantal zei het van Twiedie ook, maar als ze hem apart nam, was het over. Beetje aan het puberen waarschijnlijk .. Twiedie zijn koppie wordt steeds geler, wel mooi, vind ik.  momenteel maken ze ook heel mooie geluidjes, heel gezellig. Bello ziet er ook heel schattig uit, mooie foto!!

Groetjes Petra  ;D ;D



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Gerda

Hoi Peetie,

Nou je valkjes hebben dan nu een lekker plek gekregen!! Die kamer is meer dan de helft van de grootte van mijn hele huis  :o :o
Lekker dat ze veel eruit kunnen!!

Misschien kun je er uiteindelijk nog een pc neerzetten (niet voor de valkjes, maar voor jou). Kun je gezellig bij de valkjes internetten!!!

Groetjes, Gerda

*Petra*

Hoi Gerda,

Die staat er al ...  ;D

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !