4 augustus 2025, 16:23:16

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Ik was lekker wat aan het rondvliegen gisteren en toen zag het vrouwtje dat ik een beetje bloed op mijn borstje had.
dat is dan even schrikken, maar al gauw bleek het van het baasje te komen. Ik ga graag op zijn hoofd zitten en hij heeft me eraf gehaald met zijn hand. Maar hij was een beetje aan het klussen en had zelf zijn vinger gestoten. En dat is op mijn borstje terecht gekomen.
Maar toen heb ik mijn eerste badje genoten, het was heerlijk.
een douche wil ik ook nog gaan proberen....

Liefs Twiedie

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Poeh Twied, wat zal je vrouwtje geschrokken zijn :o. Gelukkig was het baasje maar, die kan een paar druppeltjes wel missen ;D.

*Petra*

Ze schrok inderdaad, het dochtertje hier in huis zei; Twied heeft kersensap op zijn borstje. Nou, toen dacht het vrouwtje; die staat in de koelkast en kan hij echt niet bij! Maar gelukkig viel het reuze mee.  En idd het baasje kan wel wat missen, meer als ikke  ;D
Twied

ManjaV

Hoi Twiedie :D

Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Het vrouwtje schrok vast meer dan jij ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Ik ben aan het zoeken geweest voor info over de rui, maar kan het niet terug vinden. Wanneer komt een valkparkiet vooor de 1e keer in de rui? Wel zag ik op de site dat een wildkleur met visgraat grijs/geel onder zijn staartveren vaak een popje is. Nou dat heeft Twiedie zeker! Kan ik nu dan met zekerheid zeggen van haar? dat ze een popje is  ??? ??? . Ze is pas een week of negen oud..
Wie kan mij helpen?
Petra

Sanna

Hoi Petra,

Voordat een valkje voor de eerste keer in de rui is geweest ziet hij of zij er altijd net zo uit als een popje. Met een maand of 7 à 8 krijgt hij zijn jeugd-rui. Wanneer hij gaat ruien wordt pas duidelijk of het een man of een pop is. Bij een man zal het masker steeds geler worden en de nieuwe staartveren zullen geen visgraat-motief meer hebben.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Hey Sanna,

Oooh, ik dacht; nu weet ik dat Twied een popje is  ???.
Zie je, ik moet nog veel leren!! Bedankt voor je uitleg  :D.

Ik ben vandaag, met mijn 2 kids naar Chantal geweest, naar Sweety wezen kijken. Het is al best een flink valkje, maar toch nog weer terug gegaan naar 2 papvoedingen. We moeten dus toch nog even geduld hebben. Maar ze is echt heel rustig en superlief. Dus dat komt wel goed! We vonden ze ook echt heel mooi om te zien . Zo lekker fris van kleur, dat wit met een gele gloed.  ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Petra       

Sanna

Hoi Petra,

Wat leuk dat je er nou zo in betrokken wordt hè? ;) De kids zullen het ook wel helemaal prachtig vinden. Ach ja, nog even geduld, maar dan worden jullie ook straks beloond met een heerlijk beestje.

Liefs, Sanna

*Petra*

Het is idd geweldig zoals dit nu gaat.
Bij de eerste kweker, overigens ook niets meer van gehoord, kan ik er geen bestellen, omdat ze zo jong mogelijk weg gaan. Bij de 2e kweker (Chantal) moet ik straks smeken om hem mee te krijgen  ;D.
Maar het was weer heel leuk, kon meteen dezelfde dag alweer komen kijken, echt super!!

Coco en Chantal

23 mei 2006, 14:16:47 #84 Last Edit: 23 mei 2006, 14:57:14 by Coco__en_Chantal
Hallo Petra

Wilde je even verrassen met 2 foto's van jullie Sweety

Ze zaten lekker op hun speeltoestel te spelen, maar jullie sweety was er moe van geworden, dus toen ik een foto maakte werd sweety een beetje wakker hahaha

Sweety zit vooraan

Wat is het toch een scheetje he??

Nu ik richtig het speeltoestel kijk, zitten ze allemaal in diepe rust haha ;D

Groetjes Chantal en de valkjes

*Petra*

Hey Chantal,

SUPER !!!!!
Dank je wel, wat leuk op dat speeltoestel.
Aaah, volgens mij mist hij ons al een beetje  :D.
Wat een liefie, onze Sweety.

Thanxx Petra
p.s. de namen vallen niet mee, maar het is
Twiedie (Gekozen door onze zoon Nick.) en
Sweety (Onze dochter Demi heeft al wat engels gehad.)  ;D ;D 

Coco en Chantal

hahaa ik had zijn naam maar 1 keer goed getypt  :-[ , maar heb het nu verandert hoor ;D

Sorry Sweety ;)
Groetjes Chantal en de valkjes

*Petra*

Geeft niet hoor  :) ,  nogmaals bedankt, een leuke verrassing!!

ManjaV

Hoi Petra,

Wat ziet jouw nieuwe valkje Sweety er lief uit! :D Het doet zijn naam eer aan :D :D :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Hey manja,

Hij is ook echt zo lief als hij eruit ziet!
Heel rustig en vind alles goed!!
Gisteren heb ik hem nog "in levende lijve" gezien,
we zien het helemaal zitten!!

Gr. petra