16 juni 2024, 11:57:40

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Rianne

Dat is zeker geweldig! :D

*Petra*

Hoi allemaal,

Ik ben Sweety, ben net een beetje gewassen na mijn pap.
Als ik erg goed mijn best doe, mag ik al snel naar mijn vriendje
Twiedie toe. Ik hoop dat hij me lief vindt en dat we heel snel dikke vrienden worden!! 




Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Sweetie,

Wat zie jij er lief uit zeg! Je zal best goede vriendjes worden met Twiedie! Gezellig met zijn tweetjes :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

We hopen dat het heel gezellig wordt.
Maar het zal voor twied wel even wennen zijn,
nu alle aandacht, straks moet hij leren delen.
Maar ja, hopelijk klikt het snel, het lijkt me ook een leuk stel.

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Petra,

Alle kans dat het goed gaat ;)
Ik had Mikki eerst ook een tijdje alleen en daarna kwam Sunny. Het was eventjes wennen maar ze kunnen het prima met elkaar vinden :D Leuk voor Twiedie dat hij een maatje krijgt :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Wist je toen ook niet of het een mannetje of een popje was?
Ik weet het van beidenn niet, dus met een beetje geluk ...
En dan noem ik de eerste mazzel..


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Petra,

Ik wist van beiden dat het mannetjes waren ;) Ik wilde eigenlijk in eerste instantie een popje voor Mikki maar toen later bleek dat Sunny een mannetje was, heb ik hem toch genomen omdat ik al helemaal verliefd op hem was :D
Het gaat prima hoor tussen ze, ze kroelen weliswaar niet en hebben wel eens ruzie (wie mag op dit stokje en wie op dit ;D ) maar voor de rest gaat het uitstekend.
Ik ga nu voor allebei een popje erbij halen ;D het is maar weer afwachten hoe dat gaat, maar het blijft spannend zo.
Kan je het bij die van jou niet zien of zou je dan echt moeten testen?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Toen we Twiedie kochten, 3 weken geleden, wist ze niet wat het was. ik hoor dat je het aan eht gedrag kunt zien, maar dan moeten ze toch zeker 5 maanden oud zijn. Van sweet weet ik het ook niet, en eigenlijk maakt het ook niet uit. Maar het is wel verleidelijk als je hier op het forum al die schattige babyvalkjes ziet, en ook al die verschilllende mutaties. Kies jij nu voor jouw valkjes zelf vrouwtjes uit, wie bij wie komt, of gaan ze met vieren in een kooi?

   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Ze gaan met z'n vieren in de kooi en dan mogen ze zelf uitzoeken ;D
Alhoewel ik een wildkleurtje wil voor mijn wildkleurtje Mikki en een cinnamon voor mijn geparelde Sunny :D
Ik moet nog even verzinnen hoe ik het precies ga doen. Even kijken of het goed gaat met z'n vieren ;) iig eerst buiten de kooi een tijdlang aan elkaar laten wennen.
Maar je hebt gelijk, je ziet hier zoveel schattige kleintjes dat het heel verleidelijk is om er nog meer bij te kopen!
Maar als je Twiedie en Sweetie bijelkaar hebt, wacht je gewoon even eerst af welk geslacht ze hebben! En als je niet zeker bent, kan je het altijd laten testen ;)

Groetjes
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sanna

Zoooo wat goed ;). Gefelicteerd hoor, Twied wordt al een grote vogel. Lekker dat Sweety ook zo snel komt.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Volgende week hebben de kinderen weer een week vakantie, en ben ik lekker ook een week vrij van mijn werk. Dan komt maandag tot en met woensdag ons oppashondje weer, en hoop ik dat Sweety woesndagavond of anders vrijdag met ons mee kan. Maar het is nog niet 100% zeker. Hij is nu 6 1/2 week. En het belangrijkste is natuurlijk dat hij zelfstandig genoeg is. Maar al zou ik een spuitje pap moeten geven, vindt ik helemaaaaaal niet erg. We hebben nu om de anderste dag contact, om te horen hoe het gaat met Sweety. En om te bepalen wanneer Sweety met ons mee mag. Spannend hoor, ik ben ongeduldig, voel me net een klein kind...  Maar het is aan Chantal, want het is haar valkje, en zij moet er ook een goed gevoel over hebben, wanneer hij met ons mee gaat. Dat is het belangrijkst.

Groetjes Petra 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Coco en Chantal

Hay Petra

vanaf morgen gaan de valkjes op 1 papvoeding, ze eten al heel goed hun zaad, eivoer een trosgierst.
Ik merk dat ze steeds minder pap gaan eten,en 2 papvoedingen vinden ze al niet zo lekker meer.
Dus vanaf morgen krijgen ze rond 19.00 uur hun papvoeding en natuurlijk word hun gewicht scherp in de gaten gehouden .


We houden contact ;) ;)
Groetjes Chantal en de valkjes


*Petra*

Hey Chantal !!

Wat leuk dat je onze Twiedies dagboek ook leest !!
Wouw, over op één voeding nog maar, geweldig  ;D !!
Wat een goed nieuws, Chantal, hopelijk blijven ze goed op gewicht.
Ik wilde je vandaag niet mailen, want we hadden gisteren al contact gehad. Enne .. we hadden afgesproken om de anderste dag ;).
Bedankt voor je berichtje, we houden zeker contact  :D :D :D

Petra




Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

ManjaV

Hoi Petra,

Spannend he, dat gewacht op je nieuwe valkje....ik heb precies hetzelfde :D :D
Voor jou is het nog een kleine twee weekjes wachten, denk ik??
Leuk hoor, altijd gaaf om naar zoiets uit te kijken  ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Petra*

Eerlijk gezegd hoop ik op 1 week, maar het moet natuurlijk wel veantwoord zijn.   ::) ::) Wanneer komen jou 2 valkjes? Is dat al bekend??


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !