16 april 2024, 19:44:56

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Rianne

Het klinkt erg verleidelijk maar ik doe het niet. Ik heb nu al 6 valkjes, daar komen nog 2 catharina's en 3 chinese dwergkwartels bij. En als ik m'n eigen lutino geparelde geelwang kweek, komt daar ook een partner voor en zit ik op 8 valkjes. Dus hoe graag ik het ook zou willen.... ;)

*Petra*

Nou, ff op jullie site gekeken, geweldig hoor!!
Nayana is SUPER MOOI zeg !!
Nou, dan hoef je er ook geen te kopen,
dan is zelf kweken veeeeeeeeel leuker !!!!


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Citaat van: Peetie op 10 mei 2006, 22:36:47


Hoi lieve vrindjes,

Vandaag heb ik de eerste foto's ontvangen van Sweety!!
Mijn toekomstig maatje !!
Het is die witte met het gele kuifje en die rode wangetjes.
Eentje van de drie in ieder geval...
Is ze niet SUPER mooi ???????????????????????????
Lijkt ze op jou, Nien, toen jij nog een babytje was??

Groeten Twied.


Nee helaas Twied, Sweety lijkt niet helemaal op mij. Bij mij waren de pareltjes al heel goed zichtbaar en ik was plaatselijk ... wat kaler ...  ::) ;D



Knuffel, Nina

*Petra*

Nou, Nina, als jij pareltjes van jezelf hebt, ben je helemaal een supervalk toch?
Ik ie ook dat je hoofdje helemaal geel is, dat is bij mijn Sweety ook niet. Maar wat had jij al jong een mooi kuifje zeg!!
Wat een liefie, echt schattig!!
Ach, ieder valkje is op zijn manier mooi, net als bij de mens.
Nou ja, bijna ieder mens dan ....


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Ik heb gisteren geen pap gekregen, en woog nu net om 18.00 uur toch nog 98 gram. Dus was ik eigenlijk niet verder afgevallen, vergeleken met eergisteren. Had ik wel lekker een stengeltje trosgierst erbij gekregen! Vrouwtje vond het zo knap van me, dat ik als beloning een lekker spuitje pap gekregen heb om 20.00 uur.
Dat vind ik nog steeds heerlijk, en het gaat zo goed zonder te knoeien. En o ja, mijn eigenlijke baasje, Nick van 8 jaar, doet zondag zijn communie. Daarom heeft hij mij eigenlijk gekregen. Ik doe mijn communie alleen als ik een tam valkparkietje krijg, zei hij. Vrouwtje heeft lekker een barbeque bij een catering besteld, en nu geven ze 15 graden aan en regen. Dat is niet leuk, maar ja, we moeten het ermee doen. Ze schiet al aardig in de stress, maar ja, na zondag is alles weer als vanouds, groetjes twiedie. 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Nou, ik ben met mijn pootjes in de taart gaan staan, en ben daarna rond gaan vliegen. Toen ben ik op de gordijnen gaan zitten, heb er een echt feest van gemaakt. Het vrouwtje was blij.... maar niet heus.
Maar ja, de communie zit erop, het was lekker weer, en nu gaat het gewone leventje weer verder. O nee, over een half uur komen er nog een man of tien de restanten opbakken op de bbq. Joepie....     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Hoppa, alles in de koekepan! Gaat veel sneller als op de barbeque! ;D

Ik hou niet zo van barbequen ;)

Haha die Twiedie! Ik zie het al helemaal voor me! ;D
Ik had er vorig jaar 1 hier die had een bloedend teentje, en die ontsnapte dus. Daar was ik niet zo blij mee, ik vreesde voor m'n witte vitrage. Een klein plekje op het behang bleef niet gespaard, de gordijnen gelukkig wel. :)

*Petra*

Nou, persoonlijk doe ik ook liever wokken..

Nu heeft ons Twiedie de neiging om een beetje te bijten/pikken in je hand. Heeft ie eigenlijk nog nooit gedaan. Niet echt hard, maar toch dat je een beejte terug schrikt. Hij pakt wel blinkende ringen, armbanden of horloges. Moet ik hem dan nu zachtjes op zijn koppie tikken; zoiets van; Nee, mag niet. Of wat zou de beste oplossing zijn?

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Hoi,

laat in ieder geval niet zien dat je bang bent. Ook zou ik hem niet op z'n kopje tikken want als je dan eens wilt kroelen daar denkt ie dat hij iets mis heeft gedaan.
Je stem verheffen en duidelijk NEE zeggen, en daarbij ook je arm/hand wegtrekken moet voldoende zijn. Als hij zachtjes doet, kun je hem belonen. :)
Als hij echt hard bijt, duw je je hand of vinger richting zijn kop, dan kan hij geen kracht zetten. Maar Twiedie bijt toch niet hard?

*Petra*

Hij bijt niet echt hard, dat niet.
Maar voor vandaag beet hij nooit, hij proefde meer..
Maar ik ga het op jouw manier proberen, want kroelen doen we veel te graag, daar mag hij niet bang voor worden hoor.
0Ik ben er nu liever meteen op tijd bij met "bestraffen"zodat het niet erger wordt, en de kinderen hem niet meer uit zijn kooitje durven nemen. Thanxx Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Ongewenst gedrag negeren, is het beste. En tijdens het kroelen, en als Twiedie lief doet, heel blij en opgewekt tegen hem praten.
Ikheb een boekje gekocht over gedrag bij kromsnavels, en daarin staat dat ze dol zijn op 'drama'. Dus als je boos bent, houd het kort en geen preken, want dat is ook aandacht. :)

*Petra*

Het zijn toch net kinderen hé.  ;D ;D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Dat zou ik niet weten, die heb ik (gelukkig) niet ;D ;)

Maar het is wel zo, een valkje heeft het verstand van een 3 a 4 jarige. :)

Sanna

Hahaha wat een boeffie die Twiedie. Maar dat gaat denk ik helemaal goedkomen als Sweety er is, dan moet-ie de aandacht delen. Op het moment dat ik dit typ zit er 'iemand' op m'n pink in te hakken omdat zij graag op dat deel van het toestenbord zou zitten. Hihi, binnen een minuut heeft ze het opgegeven en zit ze met haar koppie tegen m'n hand te duwen omdat ze toch maar liever gekroeld wordt in haar nekkie ;).

Groetjes, Sanna

*Petra*

Hoi !!!

Onze Twiedie heeft al 5 dagen helemaal geen pap meer gehad en weegt 100 gram precies. Dat gaat dus goed! Dan stoppen we er maar helemaal mee, ergens doet het een beetje pijn, net of je een "baby" periode afsluit. Maar .... onze Sweety is al zo goed aan het groeien, heb ik zojuist gehoord, dat hij misschien al spoedig bij ons mag komen wonen. Is dat niet GEWELDIG !!!!!  ;D ;D ;D :D ;D :D ;D ;D ;D



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !