28 maart 2024, 16:09:24

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Sanna

Citaat van: Peetie op  7 mei 2006, 18:31:26
Hay Nina,

Ben je ook het enigste vogeltje thuis??

Groetjes Twiedie


Hoi Twiedie,

Ja, nog wel. Maar dat gaat veranderen als mijn vrouwtje van zomervakantie thuiskomt. Dan krijg ik een vriendje (al moet ik nog een jaar wachten tot ik er echt wat aan heb...  ;D ;D)

Groetjes, Nina

*Petra*

Hoi Nina,

ECHT wat aan heb? Je hebt er toch al mooi gezelschap van?
Dat is toch ook heel fijn? Bij mij komt mijn lutinovriendje 'Sweety' over een week of vier. Ik weet nog niet of ik een mannetje of een popje ben, en van Sweety weet ik het ook niet. Ach, als we maar goed met elkaar overweg kunnen, dat is voor mij het belangrijkste.
Wil jouw vrouwtje jonge vogeltjes van julllie? Op den duur dan??

Doeii  Twiedie
p.s. in de avonduren zit ik lekker OP mijn kooi ipv erin, voelt een stuk vrijer, en ik blijf al heel goed zitten.
Enne je had gelijk, ik laat me nu al bijna overal kroelen, en strek heel mijn nekje uit, het is heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Lekker hè Twied? Ik kan er ook zo van genieten :D :D :D.

Niet alleen vrouwtje wil kleintjes ... ikke stiekum ook wel hoor ::). Ik heb al van die lekkere broedse poepen (waarvan vrouwtje helemaal bleek wegtrekt als ze er ergens 1 in de vensterbank vindt... ikke weet ook niet hoor) en ik loop lekker in allerlei hoekjes en gaatjes te zoeken naar mooie holletjes. Maar verder ben ik er niet echt serieus mee bezig hoor. Vrouwtje zegt ook dat ik daar nog veels te jong voor ben. Poeh! ikke al grote vogel hoor :P.

Met Sweety komt het ook wel goed hoor. Hij/zij is nog heel jong en dan gaat het allemaal veel makkelijker, kun je meer van elkaar hebben. En Sweety is vast heel erg lief, wedden? ;).

Welterusten lieve Twied! Slaap maar lekker want dat heb je nog nodig als je nog jong bent.

Knuffels, Nina

*Petra*

Lief Nientje,

Je hebt zo'n leuke afkorting van mijn naam, klinkt al zo vertrouwd, dat mijn wangetjes er rood van worden..
Mag ik je vragen hoe oud je bent??
Intussen heeft vrouwtje wat gelezen op het forum en zag dat jullie zoveel mee gemaakt hebben de laatste tijd.
Heel veel sterkte allebei, het zal niet altijd meevallen.
Ze zag ook dat jouw vrouwtje al heeeel lang op dit forum schrijft.
Hopelijk heeft ze veel steun aan alle meelevende mensen hier.

Groetjes Twied (dat mag je wel zeggen hoor..  ;))


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Hoi Twied!

:-[ Sorry, maar dat ging eigenlijk vanzelf ;D. Maar ik ben wel blij dat ik dat mag blijven zeggen hoor. Grappig, mijn vrouwtje noemt me ook vaak Nientje, maar dan vooral wanneer ik heeeeeel schattig doe en om een lekkere kroel kom vragen hè? Ik ben nu 9 maanden oud, ik ben nu net voor de eerste keer flink in de rui aan het gaan. Vrouwtje zegt dat het niks ernstigs is, de veertje komen vanzelf weer terug. Poeh! gelukkig maar :o.
Wil jij aan jouw vrouwtje doorgeven dat mijn vrouwtje bedankt zegt? ;) Gelukkig hebben we allebei heel veel steun van het forum gehad. We hebben niet zo'n leuke tijd gehad, maar dit is jouw dagboekje, dus daar gaan we nou niet over beginnen. We maken er vanaf nu weer wat van en jij een Sweety gaan er ook heel wat leuks van maken hoor!

Nighty night!
Nina

*Petra*

Hey Nientje,

Veel succes met het ruien, lijkt me ook niet zo prettig.
Ik ben al een beetje ijdel, dus wil mijn veertjes ook niet verliezen!
Maar Nientje, je krijgt vsast heel mooie nieuwe veertje terug, dus maak je maar niet ongerust! En ik vind je lief, en dat is het belangrijkste! Het gaat mij om je innerlijk, dat is nog veel belangrijker als je uiterlijk. Tuurlijk gaan jij en vrouwtje er iets van maken, dat moet ook, hoe hard het leven soms ook kan zijn. Dat weten wij ook. We gaan ook verder, en proberen er het beste van te maken  :-*. Er is maar één weg ... en dat is vooruit !!

Truste, Twied.     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Ik heb vandaag geen pap gegeten, maar mijn gewicht zakt al onder de 100 gram. Dat is wat minder goed volgens mij.
Nog maar een dag afkijken, en anders toch maar weer een papje erbij!!


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Je moet natuurlijk wel zaadjes eten! Hoeveel woog je dan? 100 gram is nog best veel hoor! Afvallen komt ook omdat je vliegt en klimt en speelt. Het moet natuurlijk niet te hard gaan met afvallen. :)

*Petra*

Ik eet eigenlijk bijna de hele dag door!
Maar een papje zet gewoon lekker aan, denk ik.
Ik heb wel 108 gram gewogen, maar dat was wel direct na de pap.
Nu zit ik lekker aan de trosgierst, ik woog 98 gram.
Als ik morgen nog minder weeg, vraag ik gewoon weer om pap hoor!
???


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Hoi,

als je de hele dag door eet, is de pap echt niet nodig. een ideaal gewicht zit tussen de 80 en de 100 gram. Als de ontlasting er verder goed uit ziet, groen met wit, en je goed eet en drinkt, is het niet nodig om bij te pappen. :)

Sanna

Oh maar dat is nog een heel mooi gewicht hoor Twied. Als jij eenmaal doorhebt hoe je die grote zonnepitten moet kraken, en vooral hoe je die moet opeten ;D, zal jouw gewicht vast wel weer omhoog gaan ;).

Liefs, Nina

*Petra*

Je leert mij niets bij over zonnepitten!!
Die eet ik het allerliefst, ik zoek ze er tussenuit hoor!

Liefs Twied.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*



Hoi lieve vrindjes,

Vandaag heb ik de eerste foto's ontvangen van Sweety!!
Mijn toekomstig maatje !!
Het is die witte met het gele kuifje en die rode wangetjes.
Eentje van de drie in ieder geval...
Is ze niet SUPER mooi ???????????????????????????
Lijkt ze op jou, Nien, toen jij nog een babytje was??

Groeten Twied.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Ooooh wat een lieverds! Ik wil ook zo graag een lutino, maar moet wachten tot ik er zelf 1 kweek. ;)
Ze is prachtig! Maar gaat ze nu Sweety of Tweety heten? Het lijkt zo op elkaar, Twiedie en Tweety :D

*Petra*

10 mei 2006, 22:43:47 #29 Last Edit: 10 mei 2006, 22:45:47 by Peetie
Klopt, ik vergis me zelf ook.
Dat krijg je als de kinderen zelf de namen verzinnen.
De 8 jarige zegt Twiedie, en de 10 jarige zegt Sweety.
Het eerste valkje heet dus Twiedie en de tweede Sweety.
(de laatste heeft al enige engelse les genoten..).

Er was nog één lutino niet besproken volgens mij ...


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !