4 augustus 2025, 00:39:30

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Spannend en superleuk, zo'n nieuw valkje.
Je bent er heel de dag mee bezig; drinkt hij wel, eet hij wel, doet de ander hem geen kwaad, even eruit, toch maar weer terug ...
Het is een volledige dagtaak!!

Nou, kom maar op, ben volop in training  ;D
Ik zalniet terug gaan lezen, want we hebben het er al eens over gehad, wat voor eentje je krijgt, en volgens mij wordt het een moeilijk vraagstuk  ;)

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Irene

Hoi petra,
je bent idd een sneel leerling ;D ;D
Zoals Sanna al zei; pebbles is een bont geparelde cinnamon ::), voordat ik dat kon onthouden.......... ;D ;D ze is een pop en gijs de lutino ook. We dachten dat het een mannetje was totdat we na een maand of 8 een ei hadden ;D
En Punkie is idd de enige echte wildkleur man hier in in huis.
Het herkennen van mannen en poppen  kun je iddd heir op de site wel terug vinden. Maar qua gedrag is er hier in ieder geval ook veel verschil. Punk kletst de oren van je kop en andere 2 zijn wat rustiger.

Heel veel plezier zo met je nieuwe aanwinst, want daar gaat lekker veel tijd en vooral aandacht in zitten en dat is ontzettend leuk.

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

*Petra*

*Petra*

*Petra*

*Petra*

3 juni 2006, 21:21:31 #140 Last Edit: 3 juni 2006, 21:59:41 by Peetie
Hier hebben we twiedie nog even alleen op de foto's.
Sweet is nog niet helemaal op haar gemak, laat ze nog even met rust  ;). Ik praat over "haar" maar  ??? ??? ???
Wat denken jullie van Twiedie, 3 maanden oud.
Wildkleur of cinnamon?? Wordt het een man of een popje???

Groetjes Petra.

caro

Hoi Petra,

Wat leuk dat je dochter het niet zag. Zij was zeker helemaal door het dolle. Dat is natuurlijk een superleuke verrassing.

Welke kooi bedoel jij? Ik heb ondertussen een mooie kamervoliere(er staat ook een foto van in mijn dagboekje) gekregen voor mijn verjaardag. De andere heb ik verkocht.

Ik geniet maar lekker van je valkjes.

Groetjes Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

hoi Caro,

Ik bedoelde; kooi lady. Dacht dat ik die in je dagboekje zag staan.
Maar dat kan dan misschien ook. Een kamervoliere? Ga ik eens kijken in je dagboek....

Tot zo, Petra   

*Petra*

Hoi Marga B.

Ben benieuwd hoe je dag is verlopen, nog te druk met het valkje om  iets te laten horen of zien waarschijnlijk.
;)

*Petra*

O ja, als je een foto wlt plaatsen, staat op dit forum vermeld hoe dat gaat, heel eenvoudig, mij lukte het ook  ;D ;D

*Petra*

Ik feliciteer mezelf, ben een heuse valkparkiet geworden. Puber af..
Nou, al een hoop gekletst in een paar weken tijd zeg....

*Petra*

4 juni 2006, 07:54:02 #146 Last Edit: 4 juni 2006, 08:41:51 by Peetie
Mijn vriend en kids zijn vanmorgen al gaan vissen. Zodra iemand bij ons de trap afloopt, roept Twiedie zo hard, dat de rest ook wakker is  :(. In de kamer ligt weer heel de grond vol beukensnippers. Zie nu vogelpoep op de bank en vensterbank, wat ik gisteravond over het hoofd gezien heb. Mijn kamerplanten zijn aangevreten.. Tja, dat is de andere kant van de valkjes  ;). Of ben ik nu gewoon een beetje depri op de zondagmorgen?
Ik ben op het moment geneigd om de vogelkooi, hij staat op wielen, naar een andere kamer te verhuizen. We hebben achter de keuken, grenzend aan de garage een kamer die nu ingericht is als speelkamer voor de kids. Er staat een oude bank en de muren zijn gewoon van een grove steensoort, ze kunnen er eigenlijk niets stuk maken. Er hangen ook geen gordijnen waar ze in kunnen gaan hangen. Maar nu ik dit zo typ, bedenk ik me ook, dat ze dan s'avonds niet meer in mijn buurt zitten, dat is dan wel weer jammer. Of ik zou een papegaaienstandaard moeten kopen, zodat ik ze nog wel mee in de kamer kan nemen en dan daarop kan zetten. Tja, dan kan ik misschien nog beter de kooi gewoon laten staan.. Het is niet dat ik zo'n "poets" ben, maar een beetje netjes vindt ik toch wel heel prettig. Sorrie, vandaag voor het eerst geen puber(parkiet) meer, en nu voel ik me zo .. :'( sorrie.

Petra. 

aad

hoi Peet

Zo even vluchtig de boel doorgenomen hier  ;)
Kan ook niet alles overal lezen  ;D
Hier ook pubers .. alhoewel eigenlijk maar één meer  ::)

net gemaakt de foto  :P

groetjes Aad

*Petra*

4 juni 2006, 09:00:00 #148 Last Edit: 4 juni 2006, 09:09:08 by Peetie
Je kan hier niet ALLES bij houden, dat is waar  ;D!
Wat een lief, klein valkje, hij heeft er zin in  ;D ;D!!
Ik heb ook even in jouw dagboek gekeken, en zie ook (volgens mij) zo'n licht wildkleurtje (of is het cinnamon??) en een lutino samen in je foto's! Zo'n stelletje zit er nu bij mij ook, mijn enigste valkjes hoor  ;).

margab

Hoi Petra,

Even een berichtje hoe het hier gaat met Kyra. Kyra is erg ondersteboven van de verhuizing. Gisteren haar opgehaald en nadat we haar in de kooi hebben gezet heeft ze uren lang gezeten op de stok die we op de bodem neergelegd hadden. Wel heb ik naast haar gezeten en zachtjes tegen haar gepraat. Eindelijk om een uur of zeven begon ze wat te eten van wat ik in bakjes ook op de bodem had gezet. Van alle soorten zaadjes en wat eivoer. Hierna begon ze zich op te poetsen en de kooi wat te verkennen. Eerst erg stuntelig natuurlijk, langs de verticale stijlen lukte het nog niet, maar gelukkig het hoekje om en ja hoor... via de horizontale naar de eerst "etage". Daar is ze gaan zitten om vervolgens op een van haar voerbakken die daar hangen de nacht te hebben doorgebracht. Ze is nu doodmoe, want wilde gisteravond voor 12.00 uur niet gaan slapen. (vooral iedere keer weer even gluren wat die gekke mensen nu weer doen). Als ik bij de kooi kom begint ze wat te blazen, hier stopt ze mee als ik rustig blijf staan en dan gaat haar koppie ook wat scheef als je tegen haar praat, ik denk dat ze dan naar mijn stem luistert. Op mijn vinger wil ze absoluut nog niet stappen, ik wilde haar van de voerbak afhalen en dat werd dus een beetje een stuntelig geheel. Volgens de kweker komt ze wel op je vinger zitten als je deze tegen haar buikje houdt, maar nu dus nog even niet. Ik zal het wat voorzichtiger aanpakken.
Je begrijpt, ook van deze kant dus nog geen foto's.
Wel leuk om dezelfde ervaringen tijdens de gewenning uit te kunnen wisselen. Ik had inderdaad, realiseerde ik me later al een keer verteld wat kyra voor mutatie is, maar net wat je zegt gewoon niet terugbladeren en proberen. Bedankt voor de tip hoe ik foto's kan plaatsen, zovlug Kyra wat op haar gemak is ga ik aan de gang.
Groetjes Marga