5 mei 2025, 03:21:35

schudden met kopje en ander gedrag

Gestart door Gerdy, 9 mei 2006, 10:19:35

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi allemaal

Als ik tegen Cocy praat begint ze steeds haar koppie te schudden en het maakt niet uit of ik normaal paat of fluister het is net of ze niets van me wil weten...als we in haar buurt komen gaat haar snavel wijdt open en blaast ze nog net niet..maar ik moet niet met mijn hand te dicht bij haar komen dan gaat ze verschrikkelijk te keer...ze zit ook steeds kippetje...tenminste ik geloof dat jullie dat zo noemen...en maakt daar allerlei geluidjes bij..is dit nu het puberale gedrag?

groetjes Gerdy

Sanna

Hoi Gerdy,

Sommige valkjes vinden het niet prettig in hun gezicht geblazen te worden, dan gaan ze met hun koppie schudden. Als je praat komt er ook lucht mee naar buiten, dus dan blaas je in haar gezicht.

Hoe oud is Cocy? Als ze steeds kippetje zit en ze moet ineens niks meer van jullie weten, dan zou ik zeggen dat ze broeds is. Je mag dan zeker ook niet meer in haar kooi komen? Dan heb je kans dat je binnenkort wel een keer een ei op de bodem van de kooi vindt. Zit ze alleen?

Groetjes, Sanna

Rianne

Ook is het geluid te hard voor je valkje. Ze wennen hier wel aan hoor, maar dat heeft even tijd nodig. Ik fluit wel eens naar m'n valkjes en dan zitten ze ook met de kop te schudden.

Gerdy

Hoi Sanna

Ik kon tegen haar veren blazen op haar koppie dat vond ze altijd lekker nu doet ze het alleen als ik tegen haar praat ,al sta ik op drie meter afstand.

We weten niet hoe oud Cocy is maar in Januari  gaven ze in de dierenwinkel aan dat ze 17 weken was maar daar geloof ik niet zoveel van en ze heeft geen ring.

Ze is nu nog alleen maar haar vriendje is al geboren  en we moeten wachten tot deze oud genoeg is om bij ons te komen wonen.

Hoi Rianne

Het geluid is nooit te hard geweest voor haar..tenminste niet dat we dat ooit gemerkt hebben..dus ik vind het allemaal een beetje vreemd.

groetjes Gerdy