16 juni 2024, 00:46:50

Valken op de slaapkamer?

Gestart door Dark_Fox, 29 juni 2003, 15:46:34

« vorige - volgende »

Dark_Fox

Hallo allemaal,
Zoals waarschijnlijk al bij iedereen bekend is, wil ik na de zomervakantie twee valkparkieten halen. Mijn ouders zijn hier echter nog steeds tegen, omdat zij van mening zijn dat vogels op de kamer slecht zijn voor je, dat er stoffen van ze afkomen die ongezond zijn als je ze inademt (?). Daarom deze oproep, ik vraag aan iedereen om de nadelen die hij/zij kent van valkparkieten op de slaapkamer op te noemen.

We hebben geen vogelallergieën, ik ben bereid elke dag te stofzuigen en te poetsen en niemand zal van ze wakker worden omdat ik een verdieping hoger zit dan de rest en er 's ochtends geen zonlicht binnenvalt tot ik de rolgordijnen weer optrek.

Als je geen nadelen kent, mag je dat natuurlijk erbij zetten (dat is eigenlijk nog beter voor me  :) ), en als je zèlf één of meer valkparkieten op je kamer hebt ook!

Tara

Hoi Bart,

valkparkieten geven niet zo veel stof af hoor, een papegaai daarentegen wel, als je zal doen wat je net opnoemde, dan zal je geen problemen krijgen hoor, mijn valken hebben ook nog op mijn kamer gestaan, je kan ze ook een dagelijkse douche geven en ze masseren zodat het stof er wat uitgaat, maar je zal er anders niet veel last van hebben hoor :).

Groetjes, Tara

plankie

VAlkparkieten op je slaapkamer geeft over het algemeen geen problemen
Konijnen daarentegen.... argh
Ze blijven stil totdat je zelf ook wakker wordt, tenminste Jakko deed dat wel. en na een uur of tien zijn ze automatisch weer rustig.. Jakko heeft zo'n 2 jaar bij me op de slaapkamer gestaan zonder problemen te geven. Wel moet je dan zelf regelmatig daar ook zijn om aandacht tekort te voorkomen... Dat is eigenlijk het enige om rekening mee te houden !




Natalie

Hoi!

Ik heb helaas minder goede ervaringen met valkparkieten op een kamer. Ik had 2 valkparkieten op een studentenkamer van 17 m2 en ik heb er astma door gekregen. Ik had nooit eerder last van mijn luchtwegen gehad, maar wel toen ik de vogels had. Nu ik mijn 2 valkjes niet meer heb is de astma ook weer verdwenen. Qua geluid zou het inderdaad wel kunnen. Als het donker is in de kamer zul je de valkjes over het algemeen niet horen,.......maar het zijn wel ongelooflijke stofnesten (zelfs als je regelmatig stofzuigt).

Kolkkie

Hoi Bart,

Ik heb Coco en Einstein op mijn slaapkamer staan. A.S. vrijdag komt Pukkie er nog bij.
Ze geven vrij veel stof af, en niet te vergeten de poepjes, de zaadrestjes en veren.
Voor de rest vind ik het fijn dat ik ze bij mij heb. Als ik Coco 's nachts los heb, maakt hij mij vaak wakker door op mijn neus te gaan tikken en te gaan fluiten. Dat is 1000x fijner dan de wekker. Maar daar kleeft ook een groot gevaar aan, nl. dat hij onder de deken gaat zitten. Dus ik doe het niet meer.
Al met al is het een gezellig zaakje op mijn kamer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Je zou ze elke ochtend met een plantenspuit iets nat kunnen spuiten dat helpt heel goed tegen het stif in de veren en het is goed voor ze ook.
Verder zal je inderdaad elke dag wel moeten stofzuigen en zeker als ze in de rui zijn :-)
Maar je krijgt er natuurlijk wel alle gezelligheid van terug dus het is zeker de moeite waard.
Veel plezier met je nieuwe valkjes.

Groetjes, Paul