4 mei 2025, 23:44:13

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

jolandaW

Saar

Saar

Nou net even gekeken in de voliere
GEEN dode vogeltjes :D
de jonge grasjes zien er ook allemaal perfect uit!
zelfs met t lutinotje gaat t goed :D
pfjoe wat ben ik blij zeg :D

gister zijn onze marokaanse buren terug gekomen van vakantie... de schotel werd meteen neergezet :-\ verpest t hele uitzicht... maarja wat doe je eraan... :-\ Ben allang blij dat de schutting er staat. Dan heb je in ieder geval geen last van gluurders ;)

groetjes Saar :-*

Saar

Hoiiiiii
net weer even de voliere ingeweest.
alles is gezond :D de jonkies groeien hartstikke goed :D
De lutino is nu bijna 7 weken. die krijgt bijna geen eten meer van paps en mams dus die haal ik binnenkort naar binnen om te kijken of ze genoeg eet en dan mag ze naar haar nieuwe baasje :). De albino grasjes haal ik straks denk ik even naar binnen. Hopelijk zijn die al zelfstandig anders zijn ze erg lui :P Het grasparkietenpopje dat ik weg wil doen, word maandag opgehaald door iemand. Hopelijk word t dan weer wat rustiger in de voliere. Vannacht lag ik nog wakker... was t hartstikke donker in de tuin hoor ik in een keer dit : roekoe roekoe.. Ik kwam niet meer bij door dat duifje ;D
ik ga even wat foto's updaten:)

Rob S

Hoi Saar,

Fijn dat het zo goed gaat met de vogeltjes, hoeveel jongen heb je nu in totaal eigenlijk? Haal je je vogels pas binnen om ze tam te maken als ze helemaal zelfstandig zijn?

Groetjes Rob

Saar

Citaat van: Rob S op 18 augustus 2006, 12:29:51
Hoi Saar,

Fijn dat het zo goed gaat met de vogeltjes, hoeveel jongen heb je nu in totaal eigenlijk? Haal je je vogels pas binnen om ze tam te maken als ze helemaal zelfstandig zijn?

Groetjes Rob

nee ik geef ze wel aandacht enzo als ze buiten zitten en neem ze af en toe ook mee naar binnen. Maar te echte tammaken komt als ze zelfstandig eten :)
tenminste bij de grasjes.. Buiten worden ze veels te veel afgeleid ;D De valkjes daar kan ik buiten ook mee kroelen en ze stappen daar gewoon keurig op de vinger :)
Ik heb nu nog 2 witte albino grasparkietjes zitten.. Die zijn nu 1,5a 2 weken uitgevlogen. Dan heb ik de 2 uitgevlogen valkjes, en dan in 1 blok 2 jonge grasjes en ik een ander blok 4 stuks :) en dan heb ik 4 lutino's al verkocht van de 1e ronde.

Saar

hoi hoi
nou de naam zegt t al...
onze beeldkaart doet raar.
de ventilator doet t bijna niet...
dus hij raakt oververhit en dan heb ik last van strepen en blokjes in beeld :-\ de nieuwe is besteld dus even wachten tot die binnen is. t is ook alweer een poosje geleden dat ik wat heb geschreven :-[ :-[

de albino grasjes zijn alweer 1,5 week naar hun nieuwe baasje. het lutino valkje eet nog steeds niet voldoende zelf :-\... kuifje t mannetje geeft wel steeds minder dus dat is mooi. met de 6 grasjes gaat t ook goed :) een houden we er zelf.. dat word een standaardparkiet oftewel een groene.. daar heb ik er 2 van. dan WEER een lutinotje.. een grijs/blauw vogeltje met een geel masker en dan nog 2 mooie bonte grasjes. Er liggen ook nog 5 bevruchte eitjes van mijn albino popen mijn blauwe man. Daar had ik dit jaar de 2 albino's van.

De valkjes zijn ook begonnen met een nieuw nestje. daar liggen nu 2 eitjes als t goed is. Moet zo nog even kijken. Nou misschien tot van de week.

Saar

mensen mensen mensen'
wat is t irritant als je beeldkaart t niet meer goed doet ;D ;D
maargoed met 1 a 2 dagen hebben we een nieuwe beeldkaart binnen.. en dan hoop ik hier geen last meer van te hebben ;D je word echt scheel van die blokjes door t beeld :S
de ventilator op de beeldkaart doet t niet meer dus ja... die word heet en dan krijgt die kuren ;D ik heb er een foto van gemaakt maar die zal wel lekker onduidelijk zijn grrrrr
met Moby Kyra en Stompie gaat alles goed. Met de jongen ook trouwens. De 6 jongen groeien hard en er liggen ondertussen 3 valkeneitjes. maar ik hou maar op met typen want ik zie bijna niks meer door al die blokjes :'( 8) :-\

•=Bonnie=•

Saar

11 september 2006, 15:43:56 #309 Last Edit: 11 september 2006, 15:46:15 by Saar
Citaat van: Bonnie op 11 september 2006, 14:25:11
En, doet ie het nog steeds niet? :(

de beeldkaart doet t nu wel weer :D
Er is alleen waarschijnlijk weer iets anders kapot in de pc...
t kan t moederbord zijn, de processor, ram of  er is iets mis met de stroom voorziening maar dat lijkt me sterk... we vermoeden dat er iets mis is met t moederbord... die start vaak uit zichzelf opnieuw op :-\ :-\ leuk die foutmeldingen  :-\ Maar met de vogels gaat alles goed :D
ik ga vanavond eens de voliere in en dan ga ik foto's maken :D
ik he nu 6 grasjes van 4,5 week en daar zijn er al 4 van uitgevlogen!! en dan heb ik in een ander blok nu 3 grasjes liggen van een paar dagen oud en 2 bevruchte eitjes :D :D :D
en het lutino valkje was afgezegd... maar daar heb in inmiddels weer iemand anders voor gevonden. en er liggen 4 valkeneitjes... en daar zijn er 3 van bevrucht :D :D
gisteravond was ik even wat pakken op zolder... roept Chiel me, zitten Moby en Kyra te wipwappen :o :o :o we hebben er foto's van ;D die zal ik vanavond of morgen er wel opzetten

Saar

hoiiiii
nou gisteren ben ik ruim een half uur in de voliere geweest en ik heb niks anders gedaan dan foto's maken ;D ;D ;D
ik zal ze er vanavond opzetten want ik moet zo weg en dan ben ik pas na vieren thuis... dus vanavond de foto's!!

Saar

nou ik ga maar eens beginnen met verkleinen dan zie ik wel hoe ver ik kom ;D 1 jonkie van deze ronde houden we :) die komt boven in de kooi.. de andere die we eerst zouden houden, is t niet geworden omdat dat niet met Stompie klikte :-\ achteraf maar goed ook want ik vind deze veel mooier ;D :-[ En is ook veel liever naar ons toe :)

Saar

zo... hier zijn de foto's ;D

de valkeneitjes:

de grasjes van een paar dagen oud (jong 3 ligt verstopt achter de 2 grote ;D)

de oudere grasjes:

en dit zijn Stompie en VZN ;D :

en dan nog Stompie alleen:

deel 2 zijn de valkjes ;)

Saar

Dit is mijn grote trots :D
mijn eerste cinnamonnetje :D

het luie lutino-valkje :P

Mijn lutino popje:

Mijn bonte pop en lutino man:

Kyra ( die heel erg in de rui is op dit moment)

en dan model Moby ;D

en dan een stelletje wipwappers ;D :

zo hehe dat was t dan wel weer ;D
Misschien gaan we van t weekend nog een stukje wandelen... Even kijken of ik dan nog ergens mooie/leuke foto's kan maken :)

ManjaV

Hoi Saar,

Wat heb jij een leuke stel grasjes en valkjes :D Gezellig ziet dat eruit! Die kleine grasjes zijn erg lief om te zien  :-* die witte vind ik bijzonder mooi!
Leuke foto's heb je gemaakt :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki