4 mei 2025, 21:59:15

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Mara

Hey Shara

Wat een mooie valkjes en natuurlijk ook mooie grasjes. Ik vind ze echt schitterend.

Liefs

Mara

Saar

Citaat van: Mara op 10 juli 2006, 20:22:57
Hey Shara

Wat een mooie valkjes en natuurlijk ook mooie grasjes. Ik vind ze echt schitterend.

Liefs

Mara

dank je wel
groetjes Saar :-*

Caroline

Hoi Saar,

wat een leuke foto's joh.  :D

En ook nog kanarie eitjes, ik heb een paar jaar gekweekt met kanarie's.  :)

Wanneer verwacht je de jonkies??

Groetjes van  Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Citaat van: Caroline op 11 juli 2006, 23:59:12
Hoi Saar,

wat een leuke foto's joh.  :D

En ook nog kanarie eitjes, ik heb een paar jaar gekweekt met kanarie's.  :)

Wanneer verwacht je de jonkies??

Groetjes van  Caroline

hoi hoi
dank je wel  voor t compliment :D
ik moet de eitjes nog schouwen maar dat ga ik zo doen :)

Saar

nou ik heb even gekeken...
de vinken eitjes zijnonbevrucht...
de 8 eites van de grasjes zijn ook onbevrucht...
en van de kanarie 1 wel en de ander niet
even afwachten hoe die zich verder ontwikkeld :)

Saar

hoi hoi
ik heb de eitjes allemaal weggegooid. op een kanarie eitje na... het waren er gister 2 en nu ligt er nog maar 1 :S
met de kleintjes gaat het allemaal hartstikke goed. er zijn nog 2 lutino grasjes te reserveren . ik heb ook nog 2 albino's maar die zijn te jong om al te koop te zetten. de 2 valkjes zijn wel te reserveren :) het is een lutino popje en een wildkleurtje. ik weet alleen niet wie de vader is :-/

als de wildkleur de vader (als hij split lutino is) is dan krijg je dit :

Moeder:bont
Vader:wildkleur split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont {X1:  lutino}
50% wildkleur split voor bont

pop afkomst:
50% lutino split voor bont
50% wildkleur split voor bont

is de lutino man de vader dan krijg je dit :

Moeder:bont
Vader:lutino

man afkomst:
100% wildkleur split voor bont {X1:  lutino}

pop afkomst:
100% lutino split voor bont

ik hoor het wel :)

Saar

Ik ging net even bij de valkjes kijken...
hebben ze allebei bloeduitstortingen en het lutinotje had hier en daar een afgeknauwde pen  :'( :'( :'( :'(
ik denk ook al te weten wie het doet.. Vanmorgen toen ik ging kijken, zat de lutino pop erbij die ik ongeveer 1,5 maand terug heb gekregen... en toen was er nog niks aan de hand met de kleintjes.. k ben vanmiddag weggeweest en ik vind ze zo :(
de wildkleur heeft zelf op z'n keeltje een bloeduitstorting :(
ik ga zo de ouders opsluiten in het binnenhok met water en voer. Kijken of het dan ophoudt.. en anders moet ik opzoek naar of pleegouders, of ik moet ze met de hand gaan voeren..
ik hoop dat dat niet nodig is :-\

groetjes Saar :-\ :'( :(

Caroline

Jeetje balen joh, heel veel sterkte!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

dank je wel
ik heb de wildkleurman, lutino man en de bonte pop opgesloten in t binnenhok. eerst zaten alleen de wildkleurman en de pop binnen, maar ze keken er niet naar om :S Ik zet de lutino man er weer bij en de heren begonnen meteen de valkjes te voeren. Daar ben ik superblij mee :D

Mara

Gelukkig dat ze toch nog gingen voeren. Bij mij werden ze geplukt toen ze al uitgevlogen waren en dat is nu ook al over, gelukkig maar!!

Groetjes

Mara

Saar

hoi hoi
het is weer even een tijdje geleden dat ik wat heb neergezet :-[ maarja ik had niet zoveel zin... is niet zo gek, want hier achter in de tuin was t 39,9 graden :o :o :o
Met de vogeltjes gaat alles goed. De lutino's zijn allemaal gereserveerd. Kreeg ook al een mailtje of ik iemand op de hoogte wil houden, die wil graag een lutino. Dus ik hoop voor haar dat ik nog lutino's krijg dit jaar. De 2 andere grasjes worden mooie grote albino's. voor die 2 ben ik nog op zoek naar een ader huisje. Met de valkjes gaat ook alles goed. Ze groeien hard. Het lutinotje word een hele grote dame :o van de week had ik haar op m;n hand, maakte ze zich groot! ik had echt zoiets van jeetje! nog even en je bent groter dan Moby! De wildkleur is ook weer helemaal opgeknapt. Toen die was geplukt, kreeg ie een blauw oog. Maar dat is gelukkig helemaal bijgetrokken. IK zal wel van de week foto's plaatsen.
Met Kyra en Moby gaat ook alles goed. Meneer wilt nog wel is wipwappen, maar dan gaat mevrouw ook met haar kont omhoog zitten! dat is er gewoon om vragen :-\ Maar als ik het zie en zeg Moby ga d'r af! doet ie t ook nog ;D ;D ;D
en als je tegen hem zegt, van zeg de kikker is gedag, dan begint ie op zijn manier nog te kwaken ook hahaha! maargoed, de update is weer even compleet :P

Mandy

Mooie grasjes heb je hoor! :D
Ik heb ze ook ooit zo gekweekt, ze blijven leuk, zo gezellig dat gebrabbel. ;D
Grappig trouwens, die gekleurde veertjes in dat kanarienestje. ;)
Ook je valkjes zijn mooi hoor. Fijn ook dat je er baasjes voor hebt. Dat is altijd wel moeilijk in deze tijd. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Saar

hoi Mandy
dank je wel voor t compliment :D
als ik zin heb, dan maak ik vanavond nog wel even wat foto's :)

Saar

er kwam net een vrouw aan d'r deur...
dat er een vogeltje tegen haar raam was geknald....
hij had een lange staart... en een rooie ring om z'n ogen.
en toen wisten we al dat t een diamantduifje was...
hij zit hier en niemand is hem kwijt. Dus het is even afwachten of iemand hem als vermist opgeeft. Maar het is vakantie, dus het kan ook een gedumpt vogeltje zijn. Maar ik weet nog niet of we hem houden. en kan iemand mij vertellen of t een mannetje of een vrouwtje is als ik een foto neerzet?