2 mei 2025, 00:43:27

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Til,

Dank je, maar dat nieuwe huisje valt hier smerig tegen. Ik kan erg slecht van de jonge valkjes afkomen  >:(
Citaat van: Ivy op  1 juni 2007, 14:04:38
Hoi Rob.

Jammer dat ik het niet wist, ik had anders ook een getekend mannetje voor je

;D ;D ;D

Hij is prachtig hoor, je nieuwe aanwinst.
Je jonkies zijn ook erg lief, jammer van het plukken. Ej ej waarom heb ik toch een slot op mijn vogelkamer ;D

Groetjes, Ivana

Haha grappenmaker :P, ik zocht toch net iets anders :P ;)

Citaat van: Mara op 31 mei 2007, 09:46:53
Hoi Rob

Hele mooie kleine valkjes heb je, echt waar. Lekker genieten is dat. Ik hoop dat ze allemaal gauw een goed thuis vinden.

Mara

Hoi Mara,

Ja dat is zeker genieten, ik zal ze straks nog eens een keer op de foto zetten. Allemaal ;)

Groetjes

Rob S

2 juni 2007, 17:57:23 #601 Last Edit: 2 juni 2007, 18:15:27 by Rob S

Het oudste valkje, een zwaar bonte of getekende cinnamon witmasker popje.

Nogmaals,

En nog een keer.

Het albino valkje.

De cinnamon opaline witmasker pop, met erg lange parels.

Het zwaar bonte witmasker mannetje.

Het jongste jong van het stel, deze zit in een ander nest. Het wordt in ieder geval een witmasker, maar wat er nog meer inzit weet ik niet

Het oudste lutino jong

Als het goed is wordt dit een geparelde of een cinnnamon geparelde.

En het jongste lutino jong.

Dan de jonge splendidjes, van de oudste naar de jongste ;)

ALLE VALKJES EN SPLENDIDJES ZIJN NOG TE RESERVEREN.

Verder zit de bont geparelde witmasker pop alweer alleen te broeden op een aantal eitjes. Ook het getekende koppel is weer aan een nest begonnen, gister lagen daar al 2 eitjes.

Groetjes

Caroline

Wat een lieffies maar wat sneu dat ze zo geplukt worden.  :-\

Ik denk dat we allemaal wel heel erg worden geholpen als iemand daar ooit een goeie remedie tegen vindt.

Gelukkig groeit het allemaal weer goed aan, jammer dat je bij de Primrose getekende nu niet goed de tekening kan zien.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Hoi Rob
Weet je toevallig de splitten van de zwaarbonte witmasker man?
Groetjes Saar :-*

Rob S

Citaat van: Saar op  2 juni 2007, 18:15:06
Hoi Rob
Weet je toevallig de splitten van de zwaarbonte witmasker man?
Groetjes Saar :-*

Hoi Saar,

Als ik het goed heb is hij split gepareld en kanssplit cinnamon.

Groetjes.

Citaat van: Caroline op  2 juni 2007, 18:02:35
Wat een lieffies maar wat sneu dat ze zo geplukt worden.  :-\

Ik denk dat we allemaal wel heel erg worden geholpen als iemand daar ooit een goeie remedie tegen vindt.

Gelukkig groeit het allemaal weer goed aan, jammer dat je bij de Primrose getekende nu niet goed de tekening kan zien.

Groetjes van Caroline

Ja het is erg sneu, maar het lijkt nu iets beter te gaan. Helaas is het zwaar bonte witmasker mannetje het vaakst de pineut, hij had al veel meer veren moeten hebben. De rest is ook wel geplukt maar niet zo veel als hem.

En het is inderdaad jammer dat je de tekening van de bonte valkjes nu niet kunt zien >:(

Groetjes

Anke

Wat een schatjes ;D
De Splenditjes zijn ook erg leuk om te zien :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Nu heb ik wel alle foto's gezien.  ;)

Grappig die Splendids-jonkies ..... ik heb zelf een koppeltje Turquisines en een koppeltje Bourkes.

Wel balen dat je voor allemaal nog een adresje zoekt.

Heb je al advertenties geplaatst??

Succes!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Wat een super mooie jonkies Rob! Die cinnamon opaline witmasker is ook een plaatje. Doodzonde dat ze zo geplukt worden :( Is zo'n pluk raampje geen optie, dat ze wel kunnen voeren maar niet meer bij de jongen kunnen?

Rob S

Ivy

Hoi Rob.
Heb je geen andere koppels waar je de jongen kan overleggen?
Kleine giertjes, echt zielig gezicht. Dat ze niet met hun snavies van de veertjes af kunnen blijven  >:(. Zulke mooie babies dat ze maken, en dan doen ze ze dit aan...

Succes met nieuwe huisjes zoeken!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

margreet

Hallo Rob,

De meeste mensen zoeken een handtam valkje, zelf heb ik 3 koppels in de huiskamer. De jongen zijn dan ook werkelijk handtam, ben er ook veel mee bezig. Op dit moment 3 jongen, 2 geparelde popje en een wildkleur, binnen no time waren ze gereserveerd. dan nog een aantal mensen die ik moet teleurstellen.
Zit zelf wel in een goede hoek denk ik.
Maar jij hebt zulke mooie jongen. Ik heb begrepen dat je niet de ruimte hebt om ze mee naar binnen te nemen om ze handtam te maken. Met b.v. 5 1/2 week. Dat werkt echt.
Echt jammer van zulke mooie valkjes.

groetjes Margreet

Caroline

Heb je denk ik wel gelijk in Margreet.

Ook ik ben meteen mijn tamme jongen kwijt, heb zelfs al reserveringen staan terwijl mensen weten dat ik tot oktober niet kweek en als ik net als een paar weken terug een advertentie moet plaatsen voor een cinnamon mannetje, heb ik gelijk 5 reacties van mensen die hem op willen komen halen.  ::)

Hopelijk ben jij ze ook snel kwijt.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op  3 juni 2007, 21:07:58
Uhm hoe bedoel j e bonnie?

Da's een soort hooiruif maar dan anders. Werkt bij blokken die aan de zijkant (of ook aan de zijkant) open gaan. Je plaatst daar zo'n rekje waar ze alleen met de kop doorkunnen om de jongen te voeren. Als ze willen plukken kan het jong naar achteren stappen en kunnen ze er niet meer bij.

Rob S

Citaat van: Ivy op  3 juni 2007, 21:30:50
Hoi Rob.
Heb je geen andere koppels waar je de jongen kan overleggen?
Kleine giertjes, echt zielig gezicht. Dat ze niet met hun snavies van de veertjes af kunnen blijven  >:(. Zulke mooie babies dat ze maken, en dan doen ze ze dit aan...

Succes met nieuwe huisjes zoeken!
Ivana

Hoi Ivana,

Deze jonge valkjes zijn zelf al overgelegd toen ze nog in het ei zaten, omdat de ouders niet meer broedden. Ik heb wel 1 koppel meer met jonge valkjes, maar daar zitten er al 4 in het nest ;)

Citaat van: margreet op  3 juni 2007, 22:38:16

Hallo Rob,

De meeste mensen zoeken een handtam valkje, zelf heb ik 3 koppels in de huiskamer. De jongen zijn dan ook werkelijk handtam, ben er ook veel mee bezig. Op dit moment 3 jongen, 2 geparelde popje en een wildkleur, binnen no time waren ze gereserveerd. dan nog een aantal mensen die ik moet teleurstellen.
Zit zelf wel in een goede hoek denk ik.
Maar jij hebt zulke mooie jongen. Ik heb begrepen dat je niet de ruimte hebt om ze mee naar binnen te nemen om ze handtam te maken. Met b.v. 5 1/2 week. Dat werkt echt.
Echt jammer van zulke mooie valkjes.

groetjes Margreet

Hoi Margreet,

Ja ik weet dat je er dan veel sneller vanaf bent. Maar mijn ouders willen geen valkjes binnen in huis, en zelf heb ik er ook niet echt veel tijd voor. Drukte met school.

Citaat van: Bonnie op  3 juni 2007, 23:22:44
Citaat van: Rob S op  3 juni 2007, 21:07:58
Uhm hoe bedoel j e bonnie?

Da's een soort hooiruif maar dan anders. Werkt bij blokken die aan de zijkant (of ook aan de zijkant) open gaan. Je plaatst daar zo'n rekje waar ze alleen met de kop doorkunnen om de jongen te voeren. Als ze willen plukken kan het jong naar achteren stappen en kunnen ze er niet meer bij.

Hoi Bonnie,

Dat is wel een goed idee, maar de oudste zat vandaag al in het gat van het broedblok, dus ik denk dat ze over een paar dagen uitvliegen.

Groetjes

Rob S

En het zwaar bonte cinnamon witmaskertje is uitgevlogen ;D. Vanochtend zat ze al in de opening van het blok te koekeloeren en net zat ze op de grond. Ik hoop dat ze snel zelf leert eten zodat ze genoeg energie heeft om bij de pleegouders weg te kunnen komen als die weer gaan plukken.

Het jongste valkje van de 5 wordt een cinnamon opaline witmaskertje en het andere bonte valkje wordt opaline bonte witmasker.

Ook de jonge duifjes zullen binnenkort uitvliegen, ik verwacht dat ze morgen het al voor gezien houden in het nest.

Verder heeft het getekende koppel nu 3 eitjes, en ik zie nog nergens rode adertjes in het ei dus ik vrees ervoor dat ook deze weer onbevrucht zullen zijn.

Groetjes