1 mei 2025, 09:14:09

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Bonnie,

Dat gaat helaas niet, ik moet zaterdags werken. Maar ondertussen heeft er weer uitbreiding plaatsgevonden. Zonder dat ik het door had hebben de wildkleur man en de geparelde pop weer een ei uitgebroed.

En ook heb ik een prachtige zwaar bonte geparelde witmasker man gevonden voor een van mijn witmasker cinnamon primrose popjes. Foto's van deze vogel volgen nog.

Groetjes Rob

Rob S

Nou hier weer even iets van mijn kant, ik heb nog steeds geen valkjes verkocht. Dus ik vrees ervoor dat ik ze naar een handelaar of iets dergelijks ga brengen, mijn ouders klagen er al over dat het zoveel voer kost >:(. Ook zal ik vanavond foto's proberen te plaatsen van mijn nieuwe aanwinst!

Groetjes Rob

Rob S

Hallo,

Ik heb net eindelijk 4 valkjes verkocht! De cinnamon geparelde lutino is verkocht, en ook de 2 geparelde mannen en de cinnamon geparelde man. Nu maar hopen dat de rest ook binnenkort verkocht wordt.

Ook heb ik foto's gemaakt:

De geparelde valk die nog steeds te koop is.

Nog een keer

2 wildkleur valkjes die ook nog te koop zijn

De witmasker cinnamon primrose die aan mijn nieuwe aanwinst gekoppeld gaat worden.

Mijn nieuwe aanwinst: Een bont geparelde witmasker man!

En nog een keer.

Cinnamon geparelde pop die behoorlijk in de rui is.

Lutino geparelde man.

4 op een rij. Een diamantduifje, lutino geparelde pop, bont geparelde witmasker en het bonte mannetje wat nog te koop is.

Groetjes Rob

Ivy

Hoi Rob.
Eindelijk gelukt om iets te verkopen, je zal wel een beetje opgelucht zijn...
Je nieuwe aanwinst is prachtig! Maar ben je niet bang voor ziektes dat je hem gelijk erbij zette?

Dus volgende jaar zullen bij jou witmasker primrosjes geboren worden? Wow!

Ik hoop dat je gauw ook de laaste zeven valkjes kan verkopen en dat je ze niet naar een handelaar hoeft te brengen. Staan ze ook op marktplaats?
In ieder geval veel succes!
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rob S

17 september 2006, 13:59:53 #304 Last Edit: 17 september 2006, 14:14:18 by Rob S
Citaat van: Ivy op 16 september 2006, 21:51:41
Hoi Rob.
Eindelijk gelukt om iets te verkopen, je zal wel een beetje opgelucht zijn...
Je nieuwe aanwinst is prachtig! Maar ben je niet bang voor ziektes dat je hem gelijk erbij zette?

Dus volgende jaar zullen bij jou witmasker primrosjes geboren worden? Wow!

Ik hoop dat je gauw ook de laaste zeven valkjes kan verkopen en dat je ze niet naar een handelaar hoeft te brengen. Staan ze ook op marktplaats?
In ieder geval veel succes!
Groetjes, Ivana

Hoi Ivana,

Ja ik ben zeker opgelucht dat ik er wat kwijt ben. Ik breng ze liever niet naar de handelaar, maar mijn ouders betalen het voer e.d. En er zit nogal wat verschil in 7 valkjes, en 18 valkjes ;) Maar ik heb de jongen nu op marktplaats, vogelarena en hier op de site staan. Dus op zich zullen ze vaak genoeg gezien worden. Aan de prijs zal het niet liggen, want ze zijn echt aan de goedkope kant.

En ik ben niet zo bang voor ziektes, ik doe het al zo'n 12 jaar lang zo en heb tot nu toe (even afkloppen :P) nog nooit ziektes in mijn voliere gehad. Ook heb ik geen ruimte om de valk apart te zetten, of hij komt in de voliere of in 1 van de 3 kweekkooien die aan elkaar vastzitten.

Ik hoop dat ik volgend jaar witmasker primroosjes kan kweken, maar dat zal de tijd laten zien. Deze valk die ik net gekocht heb is niet echt een primrose. Hij heeft wel de tekening op zijn schouders, maar aan de voorkant loopt nog een grijze band van schouder tot schouder. Nu ga ik alleen nog op zoek naar een "gewone" cinnamon primrose man voor de andere pop en dan heb ik de koppels voor volgend jaar compleet.

Dat zullen deze koppels worden:
Vader: Gepareld Lutino split voor {X1:Cinnamon} 
Moeder: Cinnamon Gepareld

Jonge man:
50.0 % Cinnamon Gepareld split voor {X1:Lutino}
50.0 % Gepareld split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Jonge pop:
50.0 % Cinnamon Gepareld Lutino
50.0 % Gepareld Lutino

Vader: Gepareld split voor Bont 
Moeder: Gepareld Lutino 

Jonge man:
50.0 % Gepareld split voor Bont {X2:Lutino}
50.0 % Gepareld split voor {X2:Lutino}

Jonge pop:
50.0 % Gepareld split voor Bont
50.0 % Gepareld

Vader: Witmasker Bont Gepareld 
Moeder: Witmasker Primrose Cinnamon 

Jonge man:
100.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld}

Jonge pop:
100.0 % Witmasker Bont Gepareld

Vader: Primrose Cinnamon 
Moeder: Witmasker Primrose Cinnamon 

Jonge man:
100.0 % Primrose Cinnamon split voor Witmasker

Jonge pop:
100.0 % Primrose Cinnamon split voor Witmasker

De primrose cinnamon man moet ik nog kopen, hopelijk heeft deze dan ook een split voor witmasker. Dat zou helemaal leuk zijn.

En voor de geparelde lutino pop heb ik een geparelde geelwang man split voor cinnamon bont en lutino gereserveerd bij Riny. Maar die moet volgend kweekseizoen nog geboren worden. Daarom wordt de geparelde lutino gekoppeld aan de geparelde man.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Gefeli met je nieuwe aanwinst! Mooi hoor :)

•=Bonnie=•

Je vroeg of er al wat van de voliere te zien was he? Vandaag heb ik een tekening gemaakt van hoe ik hem eventueel grag zou hebben :) Of hij ook echt zo wordt hangt een klein beetje af van de kosten... De tekening staat in mijn dagboek.

Rob S

Hey Bonnie,

Dank je ;D!

En ik heb net even gekeken in je dagboekje, maar dat ziet er echt veelbelovend uit!

Groetjes Rob

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Zo zie je maar. Op een gegven moment kom je toch nog van je jongen af.

Mooie man heb je gekocht zeg. Een plaatje. :o

Groetjes Marlies ;)

Saar

Hoi Rob
Heb je nog valkjes kunnen verkopen?
groetjes Saar :-*

Rob S

Hey Saar,

Tot nu toe nog steeds niet, dus de 3 wildkleurtjes, de geparelde valk en het bonte mannetje zitten er nog steeds.

Groetjes Rob

Saar

Citaat van: Rob S op 27 september 2006, 16:22:48
Hey Saar,

Tot nu toe nog steeds niet, dus de 3 wildkleurtjes, de geparelde valk en het bonte mannetje zitten er nog steeds.

Groetjes Rob

jeetje dat is jammer :(
Ik baal er echt van dat je zo ver weg woont.. anders was je nu een bontje armer geweest ;D ;)

groetjes Saar :-*

Mandy

Tja, het is een slappe tijd nu, maar als je geduld hebt kom je er over een paar maanden wel vanaf hoor, toch zeker voor de nieuwe kweek volgend jaar.
Je ziet vaak in de winter dat kwekers dan toch nog valkjes zoeken. Ze weten dan zeker wat eigen gehouden jongen zijn en gaan plannen maken voor de nieuwe kweek.
Dus doe ze nog niet te snel weg joh. ;)
Mooie nieuwe valken heb je ook weer! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

Hoi Mandy,

Ja ik wacht rustig af, heb er nu niet zo'n haast meer mee. Ze zitten niet meer in de weg dus.

Hier een aantal foto's:

Een wildkleur valkje dat nog te koop is, vermoedelijk een pop.

2 wildkeur valkjes, te koop.

Nog een keer dezelfde 2.

Alle 4 de valkjes die nog te koop staan. De geparelde is een man, die zat laatst al bijna bovenop één van de wildkleur popjes.

Nog een keer 3 valkjes.

Diamantduif man.

Witmasker cinnamon primrose pop. Ik zoek nog een man voor haar.

De bonte man die nog te koop is. Split voor witmasker, cinnamon en gepareld.

Cinnamon geparelde pop, met op de achtergrond geparelde man split bont.

Nog een keer de vrijgezelle witmasker cinnamon primrose.

Witmasker cinnamon primrose pop die gekoppeld wordt aan de nieuwe bont geparelde witmasker. Ook de geparelde pop, die enorm geplukt wordt door haar man, de wildkleur man split bont.

Lekker smullen van het eivoer.

Nog een keer de bonte man die te koop staat.

Dat eivoer is wel erg lekker he ::)

Cinnamon geparelde pop met haar dochter, een geparelde lutino. En de wildkleur geparelde man staat er ook nog op.

Een diamantduifje dat me even zat te plagen door er eventjes voorlangs te vliegen.

Alle bontjes op rij, met ook nog de geparelde lutino ertussen.

Dat waren ze alweer!

Groetjes Rob

Caroline

Je hebt erg mooie PRimrose (look-a-like) bonte witmaskers joh, prachtig!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.