1 mei 2025, 20:54:24

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Caroline,

Ja dat weet ik, maar ik heb daar op dit moment geen ruimte voor. En ik vond dit zo'n prachtige lutino, bijna geen kale plek achter de kuif, dat ik hem toch maar meegenomen heb.

Groetjes Rob

Ineke

Ben benieuwd wat je voor antwoord krijgt. Heb geen verstand van kweken, maar denk dat beter is van niet om rust niet te verstoren. Maar je kunt m ook niet bij de grasjes laten...

♪ Marlies

Hoi Rob,  ;D

Heb je nog meer vrijgezellen in de volière of zijn het allemaal koppeltjes ?
Is het nog een jonge lutino, of is hij al broedrijp ?

Als het nog een jonge man is, zal hij niet veel problemen veroorzaken. Is hij al broedrijp, dan kan hij achter je poppen aan gaan en koppels uit elkaar halen.

En dan nog eventuele ziektes die hij bij zou kunnen hebben. Je jongen zijn natuurlijk heel kwetsbaar.

Bij de grasparkieten zou ik hem in elk geval niet laten zitten.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat twee grasparkieten een kakariki aan vielen en z'n halve kop weg pikten. :-\

Succes,
Marlies ;)

Rob S

Hoi Marlies,

Het is een broedrijpe man. En in de voliere zit 1 vast koppel. En 2 vrijgezelle poppen, de primrose witmaskers ;). Die wel met eieren van die ene man in de voliere zitten. Maar ik denk haast dat ik geen keus heb, en hem er wel bij in moet zetten. Ik hoop er maar op dat de valk geen ziektes heeft, hij ziet er wel heel erg gezond uit. Hij zit heel strak in de veren enz.

Groetjes Rob

Rob S

Ik ga de valkparkiet er gewoon bij in de voliere zetten, anders gaat dat niet goedkomen. Ik zie wel hoe het gaat, en als het niet goed gaat moet ik maar ergens een kooi zien te lenen of wat dan ook.

Groetjes Rob

Rob S

Hallo,

De lutino zit al in de voliere, en heb meteen ook maar even foto's gemaakt:

De wildkleur geparelde man en de lutino man.

Nog een keer, iets dichterbij.

Diamantduif man op het nest

Witmasker primrose op het nest met 2 eieren.

Het jonge valkje van de geparelde man x cinnamon geparelde pop

De lutino man, de primrose pop, de cinnamon geparelde pop en de geparelde man. En de was, maar daar moet je maar even niet op letten :P

Weer de 4 valkjes

De 3 jongen van het koppel wildkleur x gepareld

Dat waren ze alweer,

Groetjes Rob

Caroline

Het is inderdaad een mooie lutino.

Succes dat alles goed gaat.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Zo te zien is het een forse lutino. Mooi hoor. :o

Ik denk dat ik in jouw geval ook zo had gedaan.
Je hebt toch popjes "over", dus weer een verlichting voor de andere man. :P
Misschien vormt de lutino nog een koppel met een van je popjes.

Succes,
Marlies ;)

Saar

hoiiii
nog gefeliciteerd he ;)
Maar je lutino man is echt mooi :D
succes ermee

groetjes Saar :-*

Rianne

Wauw, wat een mooi ventje! :D Ik vind ze erg mooi hoor, die lutino's. Ik heb hier van alles zitten maar geen lutino. Hopelijk komt dat nog. :)
Lieve foto van je duifje. Wanneer komen deze eitjes uit?

Rob S

Hoi Marlies,

Ja het is een heel erg forse lutino, en hij fluit prachtig. Volgens mij heeft deze vogel vrij lang bij grasparkieten gezeten in een voliere, want hij maakt ongeveer dezelfde geluidjes. En een primrose pop toont al veel interesse, die vliegt hem al veel achterna. Maar de lutino heeft nog geen interesse in de primrose.

Hoi Saar.

Dank je ;D.

Hoi Rianne,

Ik vind de lutino ook 1 van de mooiere mutaties onder de valkjes. En gisteravond zaten er al barstjes in de eitjes van de duifjes. Dus misschien heb ik nu al wel jonge duifjes ;D.

Groetjes Rob

Rob S

19 juni 2006, 17:34:03 #176 Last Edit: 19 juni 2006, 17:35:47 by Rob S
En er zijn weer jonge duifjes ;D! Ik heb net even gekeken en de kropjes zitten mooi vol.

De lutino man die ik eergister gekocht heb is echt een maf beest. Hij doet continu grasparkieten na qua fluitgedrag, echt grappig om te horen. En als ie roept, spreid hij zn vleugels. Ik zal proberen om er een foto van te maken, is echt grappig om te zien :P.

En hier even een update van de nesten van de valkjes:

Wildkleur x Gepareld
3 jongen, allemaal wildkleurtjes zoals het er nu uitziet.

Gepareld x Cinnamon Gepareld
1 jong, wordt gepareld.

Gepareld x Witmasker Cinnamon Primrose
6 eitjes, maar broed heel slecht. De pop zit alleen op de eitjes.

Gepareld x Witmasker Cinnamon Primrose
4 eitjes, maar broed ook heel slecht. En deze pop zit ook alleen op de eitjes.

Groetjes

Caroline

:o\

Begrijp ik het nu goed??

Heb jij allemaal nesten bij verschillende poppen maar met maar één man??

Apart!!  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hey Rob,

hier broedde in het begin ook alleen de pop maar er zijn toch 2 eitjes uitgekomen. Het kan dus nog goedkomen! :)

Rob S

Hey Caroline,

Dat heb je helemaal goed, die man maakt goed gebruik van de situatie :P.

Maar ik denk toch dat de lutino man wel invloed heeft gehad in de voliere, het jong van de geparelde man en de cinnamon geparelde pop had maar heel weinig voer in zijn krop. En dat had hij gisteren ook al. Dus heb ik dit jong maar overgelegd naar het andere nest van het koppel wildkleur x gepareld. Dat apart zit. Ook zaten de geparelde man en de cinnamon geparelde pop nauwelijks meer op het nest.

Ook heb ik de 6 eieren van de witmasker cinnamon primrose weggehaald. Zij zat ook nauwelijks meer op het nest, alleen 's avonds voordat het donker word gaat ze er nog in. De eieren waren helemaal koud, en wel allemaal bevrucht.
Maar net zat deze pop alweer te paren met de geparelde man, dus misschien komt er wel een 2e ronde.

Alleen de geparelde man paart met de witmasker cinnamon primrose pop, en kroelt continu met zijn eigen pop, de cinnamon geparelde valk. Ik snap er niets meer van.

Groetjes Rob