28 maart 2024, 16:26:06

zitstok van de pruimenboom

Gestart door alda Diender, 5 mei 2006, 13:39:22

« vorige - volgende »

alda Diender

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje een zitstok (gemaakt van de pruimenboom uit eigen tuin) in de kooi van mijn valkjes.
Gisteren las ik dat hier mogelijk giftige stoffen in kunnen zitten die zich kunnen opstapelen in de lever??!! :o :o
Zijn er nog meer mensen di hier iets over gehoord hebben??
Mijn buurvrouw heeft een appelboom, misschien moet ik haar maar eens lief aankijken........

Lin

Ik ken wel meer mensen die takken van de pruimeboom gebruiken. ik heb nooit gehoord dat het schadelijk kan zijn.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hallo Alda en Lin
Zover ik weet kun je beter geen takken gebruiken van steenvruchten, dit zijn vruchten met één grote harde pit, dus pruim, abrikoos, kers enz.
Vaak zijn de pitten van deze vruchten giftig in meer of mindere mate. Het kan zijn dat dit gif dan ook in de takken zit. een keer knabbelen zal wel geen kwaad kunnen, maar helemaal uit elkaar slopen wel.
Groetjes Riny :D

Lin

Lique en peter hebben ze toch ook in de voliere wel eens gebruikt? ik dacht dat het wel kon. Dan kan je het beter niet doen dus.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

alda Diender

Mijn valkjes slopen  de eerste 24 uur de bast eraf en daarna gebruiken ze  de stok eigen lijk alleen nog om op te zitten. Ik vind het wel jammer als ik de takken beter niet kan gebruiken, want het hout is zo lekker stevig en speciaal voor de valkjes had ik de pruimenboom in de tuin laten staan..... ::) :-\