29 maart 2024, 12:10:42

mijn vogels, nokkie trekt aan ring

Gestart door inka, 5 mei 2006, 13:23:48

« vorige - volgende »

Rianne

He wat zielig... zo'n klein hummeltje... Wat zou er misgegaan zijn? :-\

inka

nu staat de voliere open en net heeft Nokkie(pop) bruin brood uit mijn hand gegeten, Turbo(man) durft nog niet zo dichtbij te komen.
voor de pop heb ik goede hoop dat ze tam word, ik hoop de man ook. Nokkie zit heel nieuwsgierig uit het hok te kijken naar me.
Ik denk dat ze vandaag of morgen er wel uit durft te komen.

Mara

Hoi Inka,

Wat jammer nu om te horen dat die kleine hummel het niet gered heeft. Tja, er is weinig aan te doen en je hebt je best gedaan, zou ik zo zeggen.

Sterkte en succes

Mara

inka

ze zijn nu allebei uit de kooi en vliegen zo nu en dan even rond, onze kater vind het zo interressant , dat hij maar naar buiten is gegaan  ;D.
Alleen onze hond moet er wel erg aan wennen.
ze zitten wel op hun gemak volgens mij, want ze zitten zich helemaal op te poetsen.




inka

zo na 2 uur te hebben rondgevlogen zitten ze nu weer in hun kooi.
Volgens mij buurman moet ik nu 2 tot 3 weken het broedblok weghalen om ze tot rust te laten komen, maar is het niet zo dat als ze eieren wilt leggen ze dat toch wel doet wel of geen broeddlok.
wie helpt mij bij een beslissing nemen.

Riny

Hoy Inka
Bij mij mogen de valkjes altijd 2 ronde's een nestje hebben.
Daarna haal ik de blokken en de eventueel gelegde eitjes weg.
Groetjes Riny :D

inka

doe je die 2 ronden direct achter elkaar of doe je er een rustpauze tussen.

ManjaV

Hi Inka,

Jammer van dat kleine valkje zeg :'(

Mooi koppel valkjes heb je trouwens.
En je voliere vind ik geweldig. Hoe heb je die gemaakt?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

inka

de achterzijde, onderzijde en bovenzijde zijn van mdf, het framewerk van houten balkjes, aan de voorzijde onderaan 2 plexiglas raampjes in een dubbel kunstof railsje.
verder alle naden afgekit ivm bloedluis, aan de ene zijkant een deur gemaakt in 2 delen, het onderste deel kan eruit en daar past precies het broedblok in.

ManjaV

Heb je dit gewoon uit je hoofd gemaakt of met een tekening erbij?
En wat is mdf?
Ik wil ook een voliere maken, of althans laten maken door een vriend van mij, en die van jou ziet er echt gaaf uit.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

inka

ik heb hem uit mijn hoofd gemaakt, ik bedenk altijd van alles en maak het dan.
mdf is geperst hout, zijn platen.

Roma

Hoi,Inka wat erg voor je kleine donsje. :'(

over de 2de broedronde. bij mij was het 1e legsel onbevrucht en de dag dat ik het blok wilde weghalen lag er ineens weer een eitje en waren ze spontaan aan weer een ronde begonnen.van de 5eitjes was er één bevrucht.

gr v Roma

caro

Hoi Inka,

Wat erg van je donsje, ik weet hoe je je eigen voel. Ik ben zelf na 10 dagen mijn valkjes verloren. Dit kwam door grasparkietjes, die hebben de 4 valkjes aangevallen.

Ik zou gewoon het broedblok laten hangen en dan gewoon afwachten en de valkjes hun gang laten gaan.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

inka

Zo vandaag samen met mijn buurman besloten dat we het maar samen gaan doen valkparkieten kweken.
Een dinsdag gaan we kijken of het lukt een pop van hem bij mijn man te zetten en de pop van mij in zijn voliere zodat ze een beetje bij kan komen.
Nu zit Turbo haar steeds achterna en ze wil het echt niet, dus gunnen we haar wat rust en krijgt turbo een broedse pop in zijn kooi.

Rianne

Hoi,

ben je niet bang dat het koppelen niet lukt? Je valkjes zijn nu een bestaand koppel, die ga je even uit elkaar halen en dan weer bij elkaar zetten? Of begrijp ik je berichtje verkeerd? :)