13 mei 2024, 12:52:37

wanneer kan ie naar buiten?

Gestart door punkypunkpunk, 7 april 2006, 17:32:59

« vorige - volgende »

punkypunkpunk

Hoi allemaal!
Weet iemand bij welke temperatuur het vogeltje naar buiten mag? Ik ben bang dat hij anders ziek wordt.

en is het normaal als hij af en toe niest???

Riny

Hallo
Het is niet verstandig om een vogel die steeds binnen is geweest, nu naar buiten te doen.
De nachttemperatuur is nog veel te laag.
Ik zou er zeker mee wachten tot half mei.
Groetjes Riny :D

vickie

Bedoel je om hem in een buitenvoliere te zetten?  ??? Dan zul je nog moeten wachten tot de temperaturen goed zijn. Dat betekent dat het niet mag vriezen 's nachts en dat de binnen en buitentemperaturen ongeveer hetzelfde zijn.

Als je bedoelt om hem gewoon buiten te laten rondlopen moet hij zeker wel gekortwiekt zijn. Dit biedt echter geen garantie dat je valkje niet wegvliegt, veel gekortwiekt vogels slagen erin zich te laten meedrijven op de wind.  :-\ Ook hier geldt dat de temperaturen binnen en buiten ongeveer gelijk moeten zijn.  :)
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Riny

7 april 2006, 19:52:38 #3 Last Edit: 7 april 2006, 19:54:48 by Riny
Hallo allemaal
Je moet wachten tot de ijsheiligen voorbij zijn.
11-12.13 mei.
Dan ben je er zeker van dat er geen nachtvorst meer komt.
Groetjes Riny :D

punkypunkpunk

Ik bedoel naar buiten mee op de schouder ;-) Hij is heel tam, soms meer een hond dan een vogel!! dus ik ga het wel proberen alst warm genoeg is... hopelijk gaat het goed! Heeft iemand nog adviezen wat dat betreft?

Riny

Hoy Punkypunkpunk
Het enigste advies wat ik je kan geven om ,voor je er mee naar buiten gaat,heel erg goed op het forum te gaan lezen.
Er is al zoveel verdriet geweest om een valkje wat gekortwiekt was,die toch weg vloog.
In het begin heb je gewoon niet in de gaten dat de veren weer aangegroeid zijn.
Er hoeft dan maar een windvlaag te komen ,en foetsie is het vogeltje.
Ik wens je veel wijsheid bij je beslissing.
Groetjes Riny :-\

Rianne

Hoi,

ook op de grond kan een valkje zich aardig snel voortbewegen. Hij hoeft maar ergens van te schrikken en weg is hij.

Tara

Hoi,

helaas klopt dat...
Ik heb ook nog een valkje kwijtgespeeld, maar is inmiddels alweer 5 jaar geleden, omdat ze gekortwiekt was.
's Zomers liet ik mijn valkjes altijd buiten op de tafel terwijl ik er bij was, we woonden vroeger in 'n kalme wijk, echt gezellig, en ik wilde ze weer wegdoen, en helaas, is Chako er in geslaagd weg te vliegen..

Ik zou oppassen als ik jou was,
net plaatste ik nog 'n berichtje in 'n onderwerp over 'n tuigje, dat het toch beter is om je valkje binnen te plezieren.

Je kan met mooi weer je valkje altijd even buiten plaatsen in zijn kooi, onder toezicht.

Groetjes, Tara

Natasja

Hallo,

ik zou inderdaad wel heel erg uitkijken met hem mee naar buiten nemen. Rico is ook gekortwiekt maar, toen we hem vorrige week uitzijn kooi haalde was daar weinig van te merken! Hij vloog zo van voor in woonkamer naar de acterkant van de keuken (ca. 15/20 meter). Ik zou echt uitkijken want al is je valkje nog zo tam, als hij wegvliegt wordt hij de dupe als je hem niet meer kan vinden!!!!!

Groetjes Natasja en Rico

Sven

25 april 2006, 18:11:31 #9 Last Edit: 25 april 2006, 18:13:48 by Svenitos
Ajajaj, ik heb een paar uurtjes geleden met mijn ongekortwiekte vogel naar buiten geweest en heb hem een beetje gras laten eten :).
Maar nu dat ik dit hier allemaal een lees denk ik dat ik hem toch maar niet meer mee naar buiten neem  :-\.
Spijtig eigenlijk, ik wou hem als we BBQtje zouden doen in de zomer gewoon op m'n schouder laten zitten tijdenst eten (en er natuurlijk voor zorgen dat we geen valkparkiet aan't spit zouden hebben)
Hij zou dan de rest van mijn overgebleven eten opeten ;)

Maar als ik het goed begrijp is de kans zeer klein dat als mijn valkje wegvliegt weer terug zou komen naar mij?

Dries

Je kan gemakkelijk je valkje nu al buitedoen, tog zekr als het zonnetje goed schijnt zoals vandaag  :D dus  ;)

Rianne

Hoi Dries.

als je een binnenvalkje hebt wat je naar buiten wil doen, is de nacht temperatuur veel te laag. Ze geven voor het eind van de week 4 graden op, en dat is echt te laag.

Dries

allo, ah tis ook voor snachts buiten ne dan doe ik mijn valkje binne  ;) :D