1 mei 2025, 18:10:04

Lutino bont of geen bont?

Gestart door Mariska, 3 mei 2006, 19:32:56

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi,

Ik heb hier een lutino en die is niet egaal van kleur.
Mijn vraag is nu of dat automatisch betekent dat ze bont is.
Het is niet erg opvallend, maar met een bepaalde lichtinval zie ik kleurverschil.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

misschien een open deur hoor.........

fotoootje? ;)

Esther

Mariska

4 mei 2006, 12:38:03 #2 Last Edit: 4 mei 2006, 14:00:56 by Mariska
Hoi Esther,

Ja die vraag verwachtte ik ;D en ik heb er ook veel gemaakt, maar helaas komt het daar niet echt duidelijk op naar voren.

Ik heb de kleuren verlevendigd in Photofiltre zodat het duidelijker naar voren komt.
Wat ik bedoel heb ik omcirkeld ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

leoni

hoii,

dat heb ik ook met mijn valkje maar ik kan het ook moeilijk op de foto zetten ik heb eiglijk geen 1 foto waar je het op ziet en als ik zonder flits doet is die heel wazig. maar ikga ook proberen om er ene foto van te maken.

groetjes leoni

Bianca

het lijkt mij niet bont, maar de vleugelboog die bij bijv wildkleur "wit/geel" is.
Maar het is wel een heel mooi lutinootje!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

ik heb nu dus ook die lutino met veel gele vlakken maar niet gepareld. wanneer kan je echt zeggen dat je een bonte lutino hebt?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Leonie,

Dat probleem had ik ook met de foto's.
Probeer je valkje bij daglicht voor ht raam op de foto te zetten.
Dan hoef je niet te flitsen en krijg je het beste resultaat.

Hoi Bianca,

Zo ziet het er ook precies uit.
Als die vleugelrand als bij een wildkleur ;)
Maar zij heeft het ook op andere plekken.
Eigenlijk over haar hele rug.

Ik vind dit best lastig eerlijk gezegd.
Het is zo slecht te zien.
Maar uit haar jongen zal blijken hoe of wat ;)

Bedankt voor je reactie.

Goeie vraag Lin ;)
Er bestaat veel onduidelijkheid over.
Het is bij mij ook zeker niet gepareld.

Groetjes
Maris!!

Theetje

Hoi mariska,

Het is zoals ik lees een vrouwtje, dus ik vraag het me ook af. Voor parels zijn het naar mijn idee te weinig vlekjes.

Als het een mannetje was geweest dan had het wel gepareld kunnen zijn (let wel, kunnen zijn).
Vaak zie je bij geparelde mannen wat vlekjes in de veren. Mijn witmasker man heeft bijvoorbeeld ook nog wat lichtere vlekjes van zijn parels overgehouden, dus ik kan me voorstellen dat dat met een lutino ook kan, maar ja zoals ik al zei begrijp ik dat het een vrouwtje is, dus.... ???
Ik ben ook benieuwd naar de mening van mensen.

groetjes

Theetje

Mariska

Hoi Theetje,

Voor parels zijn het er inderdaad te weinig ;)
En parels zijn ook duidelijker zichtbaar.
Om dit te zien moet je goed kijken en daglicht erop hebben.
Het blijkt een best moeilijk punt te zijn merk ik wel ;D

Ik heb haar net nog even goed bekeken en op haar borst heeft ze voornamelijk geel met een paar lichte plekjes en op haar rug precies andersom.
Veel licht met wat donkerdere veren.

Ik snap er geen fluitje van ;D

Hopelijk komt er nog eens iemand langs die het weet!
Dan kunnen we daar allemaal weer van leren ;)

Groetjes
Maris!!

leoni

5 mei 2006, 10:52:20 #9 Last Edit: 5 mei 2006, 10:54:11 by leoni
hoii

een beetje laat maar hier izjn de foto´s die ik een beetje duidelijk vind:

is die van jou ook zo mariska ???

groetejs leoni

ow ik zie dat je het bijna niet zien als ze verkleint zijn :-\

Rianne

Hoi,

je kunt ook de originele foto's naar Photobucket.com uploaden, daar maakt de grootte niet uit. En dan plaats je de link naar de foto weer hier. :)