28 maart 2024, 14:51:31

Help; Kopen handtam valkje

Gestart door *Petra*, 4 mei 2006, 09:30:42

« vorige - volgende »

*Petra*

Ik heb hem net gewogen, hij weegt nu 103 gram.
mij zegt het natuurlijk niets, of dit normaal is voor een valkje van 8 weken. Ik wil hem nu alleen in de avond 6 cc geven, en dan regelmatig wegen of hij niet onder de 100 gram komt.
En ik wil hier graag van jullie horen of het allemaal goed is!!
Thanxx Peetie


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mariska

Hoi Peetie,

103 is een keurig gewicht ;)
Het verschilt natuurlijk per valkje, maar zolang hij boven de 80 zit en hij geen scherp borstbeen heeft hoef je je niet druk te maken.
Als je de pap nu stopt of verminderd zal hij best een beetje af kunnen vallen, maar met dit gewicht kan dat geen kwaad hoor.
Weeg hem gewoon elke ochtend nog even voordat hij eet en dan kun je goed zijn of hij afvalt of niet.

Heel goed dat je niet meer naar Vienna toe gaat.
Als ik mensen spreek die bij haar willen reserveren raad ik het altijd af.

Ik hoop dat Chantal een mooi jong voor je heeft, maar dat komt vast wel goed :D

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Dat is een goed gewicht hoor! Door het vliegen en actief zijn kan je valkje ook afvallen, maar zolang het niet heel veel in 1 keer is, is dat niet erg. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. :)

*Petra*

Hoi allemaal,
Ik ga het proberen met Twiedie en houdt jullie op de hoogte van zijn gewicht(sverlies).
We komen net bij Chantal vandaan, en hebben een heel mooi lutino valkje gereserveerd. Het was er supergaaf, hele mooie, superlieve valkjes en hele mooie kooien. Een echte valkparkietenkamer zelfs!
Het voelde meteen heel goed, super gastvrij, Chantal bedankt alvast!!
Groetjes Petra en dochter demi   



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Lin

Kijk dat is fijn als je daar een valkje kan kopen. Als Vienna zegt dat je valkje zelfstandig is dan zou ik niks meer geven. de mijne zijn nu 83 gram ong. en net 6 weken oud en blijven op dit gewicht met twee voedingen. ik denk zelf dat de mijne niet zo zwaar worden als ze handopfok zijn.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Coco en Chantal

hay Petra

Nou heel graag gedaan hoor, ik zal heel goed voor je valkje  zorgen ;D

Zal je morgen een foto sturen van je valkje, mijn man Richard is vandaag met de pc beneden bezig met opnieuw installeren(ik zit nu op onze dochter haar pc boven haha) dus dan kan ik niet bij de foto's die ik gemaakt heb van de valkjes.
Dus dat hou je even tegoed. ;)

De valkjes zijn bij mij allemaal zo rond de 98-100gr als ze bij mij weg gaan, ik doe ze pas weg als ze bij mij 4-5 dagen het goed doen zonder pap.
Dan zijn ze zo rond de 9 weken oud.

Dus nog even wachten Petra haha ;D




Groetjes Chantal en de valkjes


*Petra*

Dat is prima Chantal, dat zijn de woorden van een LIEFHEBBER!!
Wij wachten graag en geduldig op jouw valkje, geef hem maar vaak een extra knuffel van ons. Wat was dat ene valkje, ben haar naam kwijt, die boven zat en je eruit pakte, toch ontzettend lief en knuffelig. Super gewoon om te zien, ga vanavond alvast met ons valkje oefenen met knuffelen ..   Petra   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Coco en Chantal

Dat was mijn kleine Flipje hahahaha.
Toen ik haar kochte van die man (die man had haar geen naam gegeven  :-\) wist ik niet wat het geslacht was, maar ze was zo ondeugend dat ik haar dus flipje hebt genoemt hahaha en nu blijkt het dus een popje te zijn.
Ach vind het wel een leuke naam , het is een grappig en lief valkje dus past wel bij haar. ;D

En ze gaat heel graag mee onder de douche, o dan zou je dat bekkie moeten zien, dan zit ze gewoon te genieten, zo liefffff :-*
Groetjes Chantal en de valkjes


Sanna

Heej Petra!

Ik ben blij dat je zo goed terecht bent gekomen en dat je een lief valkje hebt uitzocht. En nu maar wachten hahaha. En 103 gr... nou das heel goed hoor, die komt niks tekort ;D ;D.

Groetjes, Sanna

*Petra*



Lieve lutino,

Ik zit hier alleen in een veel te grote kooi.
Ik doe mijn best om zo gauw mogelijk met de pap te stoppen,
ookal is deze nog zo lekker.
Als jij jouw papje niet meer wil, kom maar gauw naar mij toe.
Ik kijk naar je uit,

Liefs Twiedie.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

:D :D :D Dat kan geen vogeltje weerstaan...
Nu nog een naam ;)

*Petra*

De naam zal worden Sweety, dat heeft mijn dochter al beslist.  ;D
Dus Chantal, noem je ons valkje alvast Sweety?? Bedankt!
Je weet het nog hé, de kleinste wil ze ...    :-X 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Ik ben een dagboekje begonnen om de ontwikkelingen van Twiedie bij te houden. Is het mogelijk om ergens de laatste berichten te bekijken? Want ik vraag me af, hoe jullie soms zo snel reageren, kun je dat op een of andere manier ergens zien, wat er laatst bij gekomen is? Groetjes Peetie.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Hoi Petra,

Je kunt bij je profiel zo instellen dat je automatisch een notificatie krijgt wanneer iemand gereageerd heeft in een topic waarin jij ook geschreven hebt. Maar je kunt ook bij elk topic waar je langskomt en wat je wilt volgen instellen dat je daar een berichtje krijgt wanneer iemand erin reageert. Dat doe je door helemaal onderin het scherm te klikken op de knop !reacties (2e van links). Je krijgt dan de vraag of je deze functie wilt activeren en wanneer je dan op ja klikt krijg je voortaan een berichtje wanneer er iemand gereageerd heeft.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Superhandig, thanxx !!
Nu nog even kijken wat ik allemaal aan zal zetten  ::).

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !