28 maart 2024, 23:08:22

Help; Kopen handtam valkje

Gestart door *Petra*, 4 mei 2006, 09:30:42

« vorige - volgende »

Sanna

Nee, dan moet je hem zowel 's morgens als 's avonds vóór de pap wegen. En dan kun je ook kijken of hij de volgende dag op dezelfde tijdstippen aangekomen of afgevallen is. Want als je hem 's morgens ná de pap en 's avonds vóór de pap weegt, zal hij volgens mij 's avonds minder wegen dan 's morgens. Snap je me nog?? ::) ;D Maar volgens mij kan Lin je nog beter vertellen wanneer je het beste kunt wegen enzo, want die heeft net een nest handopfok grootgebracht. Want je moet dat arme beest nou ook weer niet voordurend wegen, raak je alleen maar zelf in de stress van ;). Gewoon alleen maar om in de gaten te houden of hij er al aan toe is van de pap af te komen.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Want de kans is aanwezig dat een valkje nooit uit zichzelf zal stoppen met de pap? Dat hij het gewoon lekker vindt en zelf nooit aan zal geven dat hij niet meer wil? Dan zal ik mijn huishoudweegschaaltje eens te voorschijn halen  ;) .  Is dat ding nog ergens goed voor, nog nooit gebruikt namelijk. Volgens Vienna is hij nu 8 weken, maar ze dacht dat hij vanaf afgelopen zondag al geen pap meer zou willen.
dan zal ik eerst maar eens een pak nutribird gaan kopen, vooral als deze vogeltjes vaak later zelfstandig zijn!
Groetjes Peetie.     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Lin

Jeetje even terug gelezen maar 55 euro wat een geld!

Maar goed ik la dat je je volgende valkje bij iemand anders gaa halen. ik vind dat wel verstandig. Als je valkje al 8 weken is dan eerst even kijken hoeveel ze dan nu kreeg van Vienna. Inderdaad verstandig als je nuribird haalt. Wel meteen ebstellen want ik heb het na ene week nog niet binnen. Mijn vorige handopfok was pas met 10 weken zelfstandig. Maar meer dan 1x op een dag geven is niet meer nodig. weet je al hoe je moet voeren? Je weegt eigenlijk voordat je de eerste voeding geeft. ik probeer hier nu vaker te komen maar ik zie vaak vragen bij gedrag over het hoofd. Mocht je nou van niemand antwoord krijgen (wat ik niet verwacht) dan kan je een im sturen. Daar reageer ik altijd op.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Nog even aanvullen als Vienna zegt dta hij zelfstandig is dan zal de eerste dag zal hij wel wat afvallen door stress en vliegen in de nieuwe kamer. Als ze al langer dan 3 dagen geen pap meer geeft dan hoef je dat ook niet te doen. Ena nders nog even 1x per dag anhouden en dan kan je wel stoppen met pap geven. Ze blijven wel doorschreeuwen maar zolang z niet afvallen niet meer geven. Je kan dan gemalen zaadjes met een beetje vochtig eivoer geven naast zaadjes. Dat vinden ze ook erg lekker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Petra*

Hij kon daar nauwelijks vliegen, want ze pakte hem en ons zoontje wilde hem op zijn hand en toen vloog hij weg, alsof het éé van de eerste keren was dat hij vloog! Als je hem nu hier door de kamer ziet "scheuren" nou dat is een heel verschil. De bochten die hij maakt en de landingen, dan heeft hij in een week al veel geleerd. Ik denk achteraf niet dat hij daar ooit los is geweest! Vienna zei dat hij de pap al niet meer zo graag wilde en waarschijnlijk tot vorige week zondag nog nodig was. Ik kan het eens proberen met 1 spuitje, maar sávonds heeft hij er vooral wel heel veel zin in. Net heeft hij maar een half spuitje op. Ik zie hem ook zonnepitten kraken en trosgierst   eten, en ook de kleine zaadjes. Hij heeft eivoer staan en grit en een mineralenblokje. ik geef hem lieve iets te lang pap, dan te kort natuurlijk. Maar ik zal dat wegen toch eens gaan proberen. Hij zal natuurlijk ook mee zelf eten als hij minder pap, en dus honger, krijgt.
Groetjes Peetie
p.s. wat is een Im (persoonlijk berichtje??)????   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Lin

Kijk als hij al kan pellen dan kan hij van de pap af. Je merkt vrij snel als het mis is. Dan wordt de ontlasting donkerder. Op deze leeftijd geef je met een lepel ipv een spuitje en op 39 graden. een half spuitje stelt niks voor. Als je echt nog pap moest geven dan geef je 8 ml met dit gewicht. Ik zou geen pap meer geven als hij kan pellen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ja een im is een persoonlijk bericht die je boven in ziet. Als je op een naam klikt zie je de optie staan stuur deze persoon een personlijke boodschap.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

en als je dan echt moet geven dan alleen 's avonds om een vaste tijd en dan 6 ml en dat rustig geven. 8cc is nu niet nodig meer. Want beter is om niet meer dan 6 cc per keer te geven kreeg ik laatst als advies.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Petra*

Dan begin ik daar vanaf vandaag mee, ben benieuwd.
Ik houd het gewicht en de ontlasting wel in de gaten.
Thanx voor alle tips! Peetie


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Lin

Houd gewoon goed de ontlasting in de gaten en kijk hoe er op gereageerd wordt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Hai Peetie,

O dat gaat helemaal goedkomen met jouw valkje. Gelukkig kon hij al wel vliegen, want toen ik Pepper ging halen kon ze nog helemaal niet vliegen. Het heeft bijna 3 weken geduurd voordat ze een beetje begon te vliegen. Dan zette ik haar op de grond en riep haar. En dan kwam ze heel enthausiast op me toerennen met wapperende vleugeltjes en langzamerhand begon ze steeds meer een beetje omhoog te komen. Je kan wel zeggen dat ze van mij heeft leren vliegen ;D. Nee, Pepper was echt geen 5 weken toen ik haar ophaalde. Maar ik denk dat je valkje nu gauw van de pap af is hoor, als je het doet zoals Lin het zegt.

Groetjes, Sanna

*Petra*

Oohh, nog helemaal niet kunnen vliegen? Wel schattig, maar toch eigenlijk niet normasl om zo'n jong vogeltje mee te geven.
Maar ja, ik ben nu net zo'n leek als jij, 3 jaar geleden. 
Nou, dat kon onze twiedie wel (vliegen), maar vond het wel heel stuntelig en zeker het landen. Als je hem nu ziet vliegen en wenden en landen is dat al veeeel beter. Toen ik hem zag dacht ik wel; Is dat wel een jonkie?? Hij ziet eruit als een volwassen parkiet, qua uiterlijk.
Maar aan zijn vliegkunst en zijn zin in pap te zien, is hij toch nog wel jong. Hij is iet zo fors, ik hoop dat dat nog komt, want dat vind ik wel mooi. maar als hij nu echt 8 weken is, zal hij best nog forser worden. Vanavond is de "oppashond" weer uit huis, dan kan ik hem weer lekker s'avonds ook los laten. En de konijntjes lekker buiten los laten lopen.   
       


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Lin

Een valkparkiet groeit door totdat hij 3 jaar is heb ik eens gehoord.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Petra*

Nou, dan kan het nog een forse valk worden !!!  ;D
Dat is lang, in vergelijking met andere dieren.
Maar misschien in de "vogelwereld" heel normaal..


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Rianne

Hoi,

ik dacht 2 jaar ;) Maar dat is evengoed een hele tijd.

Het kan zijn dat je valkje nog continu om voer blijft vragen, maar soms moet je dat echt negeren. Als je er steeds aan toegeeft, denkt je valkje 'hey maar dat is makkelijk!' en zal hij nooit 100% zelfstandig worden. Maar ik las dat hij al kan pellen, dus met de tips en adviezen hier moet het lukken! :D