28 maart 2024, 22:13:24

een koude douche

Gestart door mickeledoki, 3 mei 2006, 20:29:10

« vorige - volgende »

mickeledoki

hee hallo valkvrienden
ondertussen zal iedereen wel denken ,wat weet die mickeledoki  weinig met al die vragen van hem ..... maar   help ik heb er weer 1.Z'n week of wat geleden had ik hier al gemeld dat mijn valkje amy(voorheen elma) niet  goed of liever gezegd helemaal niet kon vliegen.Ben er mee naar een dierenarts geweest (niet speciaal voorvogels) en die kon geen  reden vinden waarom zij niet zou kunnen vliegen. dus ikke weer naar huis  en aan amy uitgelegd dat het niet erg is dat ze een handicap heeft.Nu het volgende;vanmiddag  stonden mijn valkjes lekker in de zon,ik dacht ik zal ze even met de plantensproeier  nat maken kijken hoe ze reageren(ik heb ze nl. net twee weken) nou amy  vond  het geweldig en ook tijntje(voorheen elmo) kon er geen genoeg van krijgen  .Terwijl  tijntje nat werd zoals een vogel nat hoort te worden, dus dat het water er van afloopt en alleen de borstveren een beetje nat blijven  werd Amy  echt drijfnat dus alsof zij haar had ipv veren  .Ze begon ook helemaal te rillen  omdat natuurlijk der huid ook  drijfnat was geworden echt heel sneu...  mijn vraag is heeft iemand  dit ooit eerder gehoord ? of meegemaakt ? ik heb de dierenarts nog niet om info gevraagd. overigens krijgt ze in de toekomst wel der douche  maar als het te koud is gaat ze meteen naar binnen .   

groet van mickeledoki  ???

Riny

Hoy Mickeledoki
Het is nooit goed om valkjes met een koude douche af te sproeien,zeker niet als ze in de zon staan.
Als je ze buiten plaatst, moet je ook altijd zorgen dat ze schaduw hebben.
De volgende keer dat jij je valkje een douche wil geven neem je liever lauw water.
Groetjes Riny :D

mickeledoki

hee hoi
nee het was inderdaad ook lauw water(zo ben ik dan ook weer) en ze stonden in de schaduw ... dus dat zat wel snor . maar dat zij zo nat is geworden dat hoort gewoon niet zo en ik was benieuwd of iemand  daar dus ooit vaker van gehoord had ..grtzzzzzzzzzz mickeledoki

Riny

Hoy Mickeledoki
Dat zal wel een teken zijn dat ze te weinig vet in de veertjes heeft.
Maar ik weet niet hoe je daar wat aan kan doen.
dat is denk ik een vraag voor een dierenarts.
Groetjes Riny :D